כשבני הזוג קנו את הדירה במגדל במרכז הארץ הם ביקשו להתאים אותה לסגנון ולצרכים שלהם והצליחו לעשות זאת בסגנון הכי מעודכן שיש

 

 

הבית שמולנו נראה נכון ועכשווי. מעוצב בסגנון מודרני, קלאסי ומינימליסטי ונתפר בדיוק למידת הזוג שנכנס אליו. “התחלנו לעבוד על הדירה בשלב שהיא הייתה שלד”, מספר המעצב אמיר פלג “הלקוחות הם זוג צעיר שקנו את הדירה במגדל מגורים במרכז הארץ ורצו להתאים אותה למידות שלהם, לסגנון ולאורח החיים שלהם. במטרה להגדיל את חדר המאסטר של ההורים שינינו את התכניות של המקוריות, הקטנו את הדירה מ-5 חד’ ל-4 חד’ והתאמנו אותה לדרישות ולצרכים של הזוג הצעיר. ביטלנו את חדר השירות והגדלנו את חדר הרחצה הכללי של הבית ובחלל הציבורי הורדנו קיר נמוך שחצץ בין המטבח לסלון, במטרה לייצר חלל מרכזי אחיד”.

 

 

 

“מבחינה עיצובית, החלטנו ללכת על קו צעיר ומודרני, עם מיעוט יחסי בחומרים ובטקסטורות”, ממשיך פלג. “כשנכנסים לדירה מגיעים לחלל פתוח שבחזית הרחוקה שלו יציאה למרפסת מרווחת. הסלון תופס כמובן את מרבית השטח ובסמוך אליו המטבח. בזכות השינוי הפכנו את החלל לאופן ספייס, נקי, מלבני ומינימליסטי בצורניות שלו. ללקוחות היה חשוב שנייצר פתרונות אחסון ולכן במטבח יצרנו מקומות אחסון רבים, כולל באי, ובנוסף עיצבנו ארון שחור עם טקסטורה של עץ, שבו דאגנו להסתיר בצורה אסתטית ומיוחדת את המערכות של הבית, כולל לוח החשמל. בנראות של החלל בחרנו בגוונים של עץ שחור ובטקסטורות של עץ אלון שחור ואגוז אמריקאי”.

 

 

 

“את קיר הטלוויזיה חיפינו באריחים עם טקסטורה עדינה של עץ בגוון גרפיט”, הוא ממשיך. “הדרישה הייתה לחלל בגוונים שישדרו מודרניות מלאה עם נגיעות של חמימות. החלל מדבר כולו באותה שפה נקייה ועדכנית ללא קישוטים מיותרים. היה להם מאוד חשוב שלא יהיו יותר מידי דברים בחלל, אלא רק את מה שצריך. מהסלון יש יציאה למרפסת גדולה של כ-30 מ’. הם אוהבים מאוד לארח בביתם ולכן עיצבנו מרפסת גדולה ומזמינה עם מטבח חוץ מאובזר”.

 

 

 

 

המטבח מדבר באותה שפה של החלל המרכזי, ומעוצב בגוונים דומים, אבל עם משטח שונה שמייצר קונטרסט מאוד מעניין. “בהתחלה הלקוחות פחדו ממטבח כהה ולא רצו לעשות משהו שהוא לא לבן”, מסביר פלג. הסברתי להם שאין להם ממה לפחד ושנשתמש במשטחים בהירים שיתנו לנו את הקונטרסט. חיפשנו משטח בהיר שייצר את הקשר בין המאסה הכהה בגווני שחור ואפור גרפיט למטבח ולא ייצר לנו מאסה כהה מידי. רציתי למצוא משטח שייצר שבירה אבל יזכיר את הכהה. בעבר סיירתי במפעל של למינם באיטליה, שם זכיתי לראות את היכולות והאיכויות שלהם וידעתי שעם החומרים שלהם אוכל לתת ללקוח איכות וקשיחות מקסימליות עם חומר עמיד שיתן להם שקט אבל גם יעניק לנו מענה לעיצוב. בחרנו במשטח פורצלן של למינם עם טקסטורות של נימים כהים שבעצם מחברים בין המשטח לארונות העליונים הכהים. המשטח של החברה הוא סופר פונקציונאלי ומתאים מאוד בטקסטורה שלו לעיצוב המטבח והדירה בכלל”.

 

 

 

 

“מעבר לזה”, הוא ממשיך, “המטבח זה המקום היחידי שבו הורדנו גופי תאורה מעל האי שהקצוות שלהם ומקור האור עשוי פליז, בדיוק כמו ידיות המקררים. גם הידיות וגם גופי התאורה עשויים פליז טהור מוזהב. זה הגוון השלישי שהכנסנו במטבח והוא קופץ על הרקע השחור. יתר גופי התאורה ממשיכים את השפה העיצובית ומייצרים את הקונטרסט בין השחור לתקרה הלבנה”.

 

 

 

ומה לגבי חדר השינה? “בחדר השינה חיפשתי מראה דרמטי יותר, אבל עם זאת רציתי להישאר בקווים מודרניים וחמים”, אומר פלג לקראת סיום. “בחרתי לשלב טפט בעל גאומטריה משתנה בגב המיטה, ולידו להציב מיטה מכתיפה רכה. מול קיר המיטה דאגתי לחזרה שתדבר באותה השפה של הטפט, בדמות יחידת מזנון בהתאמה אישית התלויה מתחת לטלוויזיה, העשויה חריתות CNC שתואמות את טקסטורת הטפט. ככה אנחנו מייצרים אקו בחלל. כמעצב אני אוהב להזכיר עיצוב או צורניות במספר מקומות בחלל, כי העין שלנו מחפשת ומוצאת את ההקשרים האלה, דבר שגורם לחלל להיות יותר הרמוני ומדויק מבחינה עיצובית”.

אדריכלות ועיצוב פנים: אמיר פלג
מיקום: מרכז הארץ
גודל: כ-120 מ’ (4 חד’)
הלקוחות: בני זוג
צילום: ערן תורג’מן
משטחים: חברת למינם

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*