תכנון רווי ניגודים, שילוב בין מרחבים מסוגרים לפתוחים ומאווררים וקשר אולטימטיבי בין חוץ לפנים, הם רק חלק מהמוטיבים האדריכליים שמאפיינים את הבית אותו תכננו הילה ודן ישראלביץ. המעטפת השקופה מהווה רקע מושלם ליצירות האמנות המרשימות שמתחלפות מעת לעת, חלקן פרי יצירתה של בעלת הבית, אמנית ואוצרת אמנות.

 

את החזית הייחודית והמסקרנת של הבית הממוקם באחד מיישובי המרכז קשה לפספס: לוחות הבטון העוטפים אותה ואלמנט סבכה שעשוי מוטות מתכת אופקיים שהותקנו בקומפוזיציה א-סימטרית, יכולים רק לרמז על המתרחש בפנים. כמו בפרויקטים אחרים של האדריכלים הילה ודן ישראלביץ, גם בית זה מורכב ממערכת חללים שאינה נקראת באחת אלא בשלבים. כך נהנים בני הבית מאינטימיות מרבית ועדיין צופים באין מפריע לעבר חצרות פנימיות מוריקות ואינטימיות שעוטפות את חללי הפנים ולגינה המרשימה.

 

 

 

 

 

 

הבית, בו מתגוררים בני זוג בשנות ה-50 לחייהם ושלושת ילדיהם המתבגרים, בנוי על שטח של ארבעה דונם הכוללים גם בוסתן ארץ ישראלי ציורי. החזית הקדמית ממחישה תפישת תכנון במרכזה רב הנסתר על הגלוי: המראה המאופק, נטול הפתחים והחלונות טומן בחובו פטיו ובו גן פנימי במרכזו גשר אבני מדרך שמוביל למבואת הכניסה הפנימית ומתחתיו בריכה אקולוגית שהופכת את הצעידה לעבר הבית למרגיעה, מסקרנת וחווייתית.

 

 

הסלון תוכנן כחלל תרבותי ואינטימי. בסימטריה מושלמת אליו תוכנן סלון חיצוני מפנק המשקיף לבריכה. קיר הכוח במרכז הסלון מחופה פלטות מפלדת קורטן ובו גומחות תצוגה לכלים נאים ויצירות אמנות. מצידו הימני מדרגות המובילות לאיזור בו ממוקמים חדר המשפחה וסוויטת השינה של בני הזוג שנהנים מחצרות פינמיות במרכזן נשתלו עצי נוי ופרי. דלת כיס נסתרת בחזית, מחופה גם היא קורטן, מאפשרת לחצוץ בין הפרטי לציבורי ולשמור על חזית דקורטיבית אחידה.

 

 

 

 

עם פתיחת דלת הכניסה הדרמטית מפח מושחר במרכזו שזורה זכוכית, נגלה החלל הציבורי של הבית ובהמשך ישיר גם רחבת הבריכה והחצר האחורית. המרחב המרשים תוכנן כקוביית זכוכית שמאפשרת קשר בלתי אמצעי בין חוץ לפנים. המעטפת הפנימית מינימליסטית וניטרלית בה בולטים במיוחד ריצוף אבן טבעית בגוון אפרפר שממשיך החוצה ועוטף את הרחבה ושפת הבריכה. בנוסף, עמודי פלדה קונסטרוקטיביים במרכזם הותקנו לוחות צמנט בורד על גבם מוצגות יצירות אמנות איכותיות- חלקן פרי יצירתה של בעלת הבית ואחרות יצירות אותן אצרה במהלך השנים.

 

 

המטבח הפרללי מהווה חלק אינטגרלי מהחלל הציבורי ועם זאת נסתר ממנו במידה. בהמשכו גרם מדרגות המוביל למפלס התחתון, שם ממוקמות סוויטות השינה של הילדים שנהנים מחצרות אנגליות מרווחות, מטופלות ואינטימיות. אל מול החזית הגבוהה במטבח תוכנן אי רחב ידיים מבעדו ניתן לצפות לעבר הבריכה והגינה בכל רגע נתון. ביציאה מהמטבח ממוקמים פינת אוכל החיצונית, מטבח חוץ גדול ומאובזר ובהמשך  Pool House בו מלתחות וחדר רחצה.

 

 


 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*