לבעלי הבית החדש, הממוקם באחת השכנות השקטות של הוד השרון, היה חלום אחד: לייצר עבורם ועבור שלושת ילדיהם המתבגרים מרחב מגורים פתוח, מואר ומזמין שישים את חווית האירוח במרכז ויאפשר אינטראקציה בין השוהים בכל אחת מהקומות. האדריכל רון שפיגל תכנן עבורם בית שכל אחד מאגפיו עונה במדויק על הדרישות הללו - כך הוא נראה, מבחוץ ומבפנים.

 

בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד ברחוב הולנדי ומעברו השני בדרך שקטה ורחבה, עליו ניצב עד כה מבנה ישן שנהרס לטובת בניית ביתם החדש. אל האדריכל רון שפיגל, בעלי המשרד ‘שפיגל אדריכלים’, הם פנו במטרה לבנות בית פעיל, דינמי, גדול ומואר בו הם וילדיהם המתבגרים יוכלו לארח באגפים השונים חברים ומשפחה.

 

 

 

 

“הבית ממוקם במרכז מגרש מלבני ונבנה בקונספט של קוביית בטון חשוף עליה רוכבות קומות החדרים שחופו בטיח בהיר. בין שתי המסות הללו קושרת בהיקף המבנה שורת חלונות מלבניים שיוצרת ניתוק בין המפלסים ומקנה למבנה מראה מרחף. לאפקט הזה תורמת גם הוויטרינה הגדולה שפונה לכיוון החצר”, אומר שפיגל.
“החיבור האופטימלי בין הקומות ממשיך גם בבית עצמו, שם, כבר מדלת הכניסה, נגלה גרם מדרגות פתוח, מונומנטלי ועוצמתי הקושר בין הפונקציות והקומות. בתוך כך הסלון שמשמש כמרכז הבית יושב תחת חלל כפול ומסדרון קומת החדרים שמעל פתוח לעברו, כך נשמרת האינטראקציה בין בני המשפחה כמעט בכל רגע נתון וכלל לא משנה באיזה חלק של הבית הם נמצאים”.

 

 

 

 

חצר האירוח ובריכת האינפינטי שנשפכת לאזור מגונן, נגלות כבר מהכניסה למגרש. בין שביל הגישה למבואת הכניסה תוכנן גרם מדרגות בטון גדולות ורחבות בינן נשתלו פסי תאורה. עם פתיחת הדלת נגלה החלל הציבורי בו מרגישים היטב את עבודת הניתוק שבוצעה בין הקומות- חלונות הזכוכית ועמודי הפלדה שנושאים את קומות המגורים שמעל מעצימים את תחושת הגובה ומאפשרים לאור הטבעי לחדור ולהציף את חלקו הפנימי של המבנה.
אלמנט נוסף שנגלה כבר בכניסה הוא גרם המדרגות שמורכב ממעקה עשוי לוחות מתכת בעובי 12 מ”מ, בשילוב מחיצות זכוכית ושלחי מדרגות מעץ גושני. “ממש כמו הסלון גם גרם המדרגות משמש כ-focal point בבית הזה. הוא נוכח מכל זווית וחוצץ רעיונית בין הפונקציות השונות, בפרט אלה שבקומת הכניסה. מימינו הסלון הגדול והפתוח ומשמאלו המטבח ופינת האוכל”, אומר שפיגל. “בכדי להקנות לו מראה מדויק ומהוקצע, את המתכת הכבדה שתלנו מרצפת קומת הקרקע כל הדרך עד הקומה העליונה כבר בשלב הבניה, ומהקונסטרוקציה המרשימה הזאת יוצאות המדרגות הקונזוליות המרחפות”.
גרם בנוי נוסף תוכנן בסמוך לכניסה ומוביל אל קומת המרתף: “מדובר בבית בן ארבע מפלסים ובעוד שאת אזורים המחייה בהם בני המשפחה חיים ומבלים ביקשנו להדגיש, את גרם מדרגות הבטון שיורד למרתף ביקשנו דווקא להצניע. בינו לבין הסלון חוצץ קיר הקמין שחופה בסרגלי עץ אלון מגוון”. מסביר האדריכל.

 

 

 

 

 

“מכיוון שכל הקונספט מושתת על אוריינטציה משפחתית, המסדרונות שבקומת החדרים משמש כמעין מרפסת פתוחה לכיוון הסלון שמהווה את מרכז הבית ועטוף בחלל כפול ממנה רואים גם את המטבח והחצר- כך נוצרים חיבורים בלתי אמצעיים בין הקומות: אחד אופקי, הודות לחלל הפתוח ושני אנכי- בזכות גרם המדרגות”.
“מעל חלל הסלון נתלו 3 גופי תאורה של סטודיו קוזי הישראלי שעשויים מקיפולי עץ. חלקים מהם נצבעו בשחור בעוד אחרים נותרו בגוון המקורי. השילוב הצבעוני והחומרי הזה שב וחוזר בחלקים שונים בבית, בפרט בחלל הציבורי, כמו חזיתות המטבח, המדפים וכיוב’. מערכת הישיבה שבחרנו עבור הסלון במתכוון אינה רשמית- היא ‘פלאפית’ ונוחה במיוחד, עושה חשק להתכרבל בה ונאמנה מאוד לקונספט המשפחתי”.

 

 

 

 

 

 

המטבח ממוקם מעברו השני של גרם המדרגות ובסמוך לכניסה. “בקובייה השחורה שצמודה לדלת הכניסה תוכננו פונקציות אותן ביקשנו להסתיר: שירותי האורחים וחדר מזווה אליו יש כניסה דרך החנייה”, מסביר שפיגל. “המטבח עצמו טומן בחובו המון שטחי אחסון אך בד בבד שמרנו על מראה מינימליסטי. רובו ככולו חופה חזיתות נאנו עמידות בגוון גרפיט, פרט לנישה שבחזית הגבוהים ובסיס האי עבורם בחרנו עץ בגוון אגוז שמחמם את הצבעוניות המונוטונית ובפרט את הרצפה, אותה חיפינו באריחי פורצלן דמויי אבן טרוורטין”.
פינת האוכל חוצצת בין המטבח לוויטרינה הגדולה ומשמשת את בני המשפחה ואורחיהם לארוחות יותר פורמליות. כמו רבים מהאלמנטים בבית גם היא עשויה משילוב של פלטת עץ טבעי וקונסטרוקציית מתכת שחורה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רחבת גינת האירוח רוצפה במלואה ובמרכזה בריכת גלישה המתמזגת עם מפלס החצר סביבה שובצו מיטות שיזוף. ביציאה שמאזור פינת האוכל והמטבח תוכננה פינת לאונג’ מפנקת בעוד היציאה לאזור פינת האוכל ומטבח החוץ מתבצעת מאזור הסלון הביתי.
במפלס הביניים תוכננו 3 סוויטות השינה של הילדים. לכל אחד מהם חדר רחצה משלו ושניים מהחדרים אף חולקים מרפסת משותפת. “בסמוך לפודסט שבגרם המדרגות תוכנן חדר העבודה של האב שעובד שעות ארוכות מהבית וביקש להנות מחד מפרטיות ומאידך להישאר שותף פעיל למתרחש, לכן תכננו עבורו קוביית זכוכית שצופה לכיוון קומת הכניסה וקומת החדרים וכך הוא יכול לנהל שיחות זום בשקט מופתי תוך שהוא שומר על קשר עם בני המשפחה”.

 

 

 

במפלס העליון ממוקם מאסטר ההורים שביקשו לעצמם מקום מפלט והעובדה שסוויטת השינה שלהם ממוקמת הלכה למעשה בעליית הגג אפשרה ליצור עבורם באזור זה תקרת עץ משופעת שמייצרת תחושה של ריזורט מפנק: “חדר השינה ממוקם מימין לדלת הכניסה לחדר המאסטר ועל מנת לייצר תחושה של צימר מרגיע הדגשנו את קורות העץ אותן צבענו בלבן, כך גם מועצם מימד הגובה”, אומר שפיגל ומוסיף כי, “ככלל, השתמשנו באזור הזה בצבעוניות בהירה לצד אלמנטים עציים שמכניסים חמימות. תכננו עבורם פינת מיני בר וקפה- כך הם יכולים למזוג לעצמם כוס יין טוב, לצאת למרפסת הפרטית ולהנות יחד מהשקט והנוף. מעברו השני של המאסטר תוכנן חדר ארונות לו חזיתות אטומות, אחת מהן היא למעשה דלת נסתרת שמובילה לחדר הרחצה שלהם שעוצב בגוונים אלגנטיים וכהים”.

היכן: הוד השרון
עבור: זוג בשנות ה-40 לחייהם ושלושת ילדיהם המתבגרים
שטח המגרש: כ-450 מ”ר, שטח הבית: כ-350 מ”ר
אדריכלות ועיצוב פנים: אדריכל רון שפיגל, ‘שפיגל אדריכלים’
צילום: אלעד גונן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים ישראלי
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
עיצוב פנים ישראלי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
  מה שנכון לניו-יורק, לונדון וברלין נכון גם לבת-ים: באזור התעשייה הדינמי והומה האדם,
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים ישראלי
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית

4 תגובות

  • NINA ROLOFF הגיב:

    מתאים לדיירים
    מתאים לאדריכל
    סבבה

  • תלמה הגיב:

    חום-אפור-שחור-חום החוזר על עצמו, כבד ומשמים. לא משדר ביתיות ואינטימיות. גם הטרנד של שירותים בשחור – הכיור, הקירות וכו’, כבר מיצה את עצמו ומלכתחילה התאים יותר למועדונים, ברים וכד’ ולא לבתים פרטיים.

  • שרית הדר הגיב:

    תכנון מהודר אך לטעמי גרם המדרגות לא נעים לעיין ..והביית מתאים למבנה ציבורי .לא ביתי בכלל .

  • דוד הירש הגיב:

    אין תוכו כברו – חוץ אדריכלות יפה, נעימה ומעניינת – פנים – ריבוי פרטים…

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*