צבעוניות מוקפדת ומאוזנת על טהרת השחור והלבן, מפתחים גדולים שצופים אל עבר שדות אינסופיים ואיזון מדויק בין מסות, נפחים וממדים הם רק חלק מהמאפיינים שמגדירים את ביתה החדש של משפחה בת 6 נפשות, באחד המושבים שבמישור החוף הדרומי. מקס קינן, מבעלי המשרד קינן אדריכלות ועיצוב פנים שאמון על תכנון הפרויקט מתחילתו ועד סופו, משתף בתהליך וברציונל התכנוני.

 

אחרי שנים במהלכן גרו בני המשפחה באחת מערי הדרום בשלה העת לעבור לבית פרטי רחב ידיים שיענה במדויק על צרכיהם העכשוויים והעתידיים. לטובת העניין הם רכשו מגרש של כחצי דונם באזור החדש והמתפתח במושב ופנו למשרד קינן אדריכלות ועיצוב פנים על מנת שיתכננו עבורם בית שיקלע לטעמם ומידותיהם.
“הבית תוכנן בסגנון מודרני ובעיצוב הפנים הכנסנו ניואנסים אלגנטיים ואומנותיים”, משחזר קינן “כבר במהלך הסיור הראשון בשטח נוכחנו שלבית העתידי תהיה תצפית פנטסטית אל עבר שדות חקלאיים, לכן הפננו את כל האזורים הציבוריים לכיוון הנוף האינסופי. בתוך כך יצרנו מפתחים גדולים במיוחד מרצפה עד תקרה וחלל כפול שמתחיל בקומת הקרקע ומאפשר לנו למזג את השמיים והנוף פנימה בצורה כמעט בלתי אמצעית – כשיושבים בסלון ניתן לצפות אל עבר העננים ושדה השיבולים ולכך השוהים בחלל מרגישים שהם שוהים בחיק הטבע.

 

עוד לפני הכניסה למגרש נגלה קונטור הבית שמבוסס על קווים מודרניים, קורות מלוכסנות ופרגולות בהיקף המבנה שמגדירות את אזורי האירוח. הקומה העליונה, שם ממוקם מאסטר השינה של ההורים, נראית מרחפת מעל קומת הקרקע ולתחושה הזאת תורמת גם פרגולה צידית שסוככת על המרפסת האינטימית שתוכננה עבורם. “כמו בפנים הבית גם במעטפת החיצונית הקפדנו ליצור מראה חד, מהוקצע ומדויק שמאזן בין חום לקור. לשם כך, את החזיתות חיפינו באריחי פורצלן בהירים וגדולים אותם הדגשנו על ידי אריחים כהים שהותקנו בקונטור הקורות המרחפות. דאגנו להשתמש בפרגולות מסתבסבות שניתן לפתוח ולסגור על פי צורך וכך לשמור על הניקיון האדריכלי.

 

באדיבות ארונות דלקוב

 

עם פתיחת דלת הכניסה המרשימה והגבוהה במיוחד, שתוכננה מסרגלי אלומיניום שחורים, נגלה החלל הכפול והסלון שיושב במרכזו. בעומק החלל ניצבת פינת האוכל כאזור מוגדר, במרכז הקומה גרם מדרגות בהירות ומרחפות שנדמה כי אינן נאחזות בדבר ובקרבתן המטבח המוצנע שמוגדר במתחם משלו. את סבכת המתכת הגיאומטרית שחוצצת בינו לציר המדרגות יצר אומן הברזל אמיתי אריכא והיא זו ששומרת על התחושה הפתוחה והאוורירית.
“הסבכה מגדירה מחד ומחברת מאידך את הפונקציות באזור ומאפשרת לאור הטבעי ולנוף לחדור באין מפריע לחלל המטבח אותו תכננו בצורת האות L במרכזה אי צר וארוך עם כיריים שתולות בתוכו. את חזית הגבוהים ומשטח העבודה וההכנות חיפינו במשטחי נאנו מטאליים מושחרים עמידים ועבור המשטחים בחרנו באבן גרניט טבעית. מעל לאי מרחפים גופי תאורה אלגנטיים מקריסטל איטלקי ופליז.

 

באדיבות ארונות דלקוב

 

 

מהסלון ישנה תצפית פנורמית מרהיבה למרחבים הפתוחים כשברקע נגלית גם רחבת האירוח החיצונית שתוכננה בקפידה לפרטי פרטים. כמו כל הבית גם רצפת הסלון חופתה אריחי גרניט פורצלן מדוקקים ומבריקים מסוג אוניקס ביאנקו גדולים במיוחד וככאלה הם יוצרים מראה המשכי. בנוסף הם מבריקים וכך נוצרת רפלקציית אור שמאירה את החלל אף יותר.
קיר כוח מעגן את האזור ומקנה בו תחושה עוטפת ואינטימית- זה הוא קיר הטלוויזיה שבחלקו התחתון שולב הקמין ובחלקו העליון משמש כאובייקט אחסון בגב המסך ובצידי הרהיט. על מנת לאפשר פתיחה נוחה של שטחי האחסון מאחור הורחק האלמנט בכחצי מטר מחזית הבית וכדי להדק את המראה המודרני והמהוקצע בחרו המתכננים לחפות אותו בחזית צבוע בתנור בה נשתלו פסי פליז. הריהוט שנבחר שומר גם הוא על הקו הנקי: מערכת הישיבה מודרנית וארגונומית, מורכבת מספת בד וכיסאות עור מסתובבים, כך אפשר לראות את הנוף ולהישאר בקשר עין עם האורחים. במרכז החלל שולבו שלושה שולחנות עגולים בקטרים שונים, מאלומיניום וזכוכית תלת-מימדית.

 

 

 

במרכז פינת האוכל ניצב שולחן עץ אגוז מושחר בהיקפו סרגל פליז- הפינות המעוגלות שוברות מעט את הקווים הגיאומטריים ומקנות לו מראה אלגנטי ומזמין. הכיסאות סביבו מרופדים בד בגוון שמפניה ומעליו משתלשל שנדלייר קריסטל איטלקי ופליז שמתכתב עם גוף התאורה מעל לאי במטבח.
“את ארון האחסון תוכננו Custom made עבור תשמישי קודש, יודאיקה, כוסות וכלי אירוח. החזיתות נצבעו בתנור בגוון פשתן, אותן עיטרנו בחריטת CNC עדינה וידיות פליז שיוצרו גם הן במיוחד עבור הרהיט”, מסביר קינן. “במרכזו יצרנו נישה מאגוז עץ מושחר לה חזית ויטרינה מזכוכית כהה. את שתי יצירות האמנות שנתלו על הקיר הניצב יצר האמן צביקה חורש- רישום אבסטרקטי שמוסיף טון צבעוני נוסף ומקליל מעט את המראה הרציני והמעוגן של החלל”.

 

 

 

 

 

 

חדרי הילדים ממוקמים בקומה 1- , בהיקפה תוכננו חצרות אנגליות עמוקות שמכניסות פנימה שפע של אוויר ואור טבעי. במרכז הקומה פינת משפחה פרטית משלהם שממשיכה את הקו הקלאסי והצבעוניות ששולטים בכלל הבית ובד בבד מייצרת עבורם פינת הרגעות נוחה ומפנקת. הריהוט שנבחר פופי, רך ונעים ומבעד לקיר המדיה נחבאת מערכת מיזוג אוויר אנכית שנבחרה במיוחד על מנת לשמור על גובה הקומה. בדומה לרהיט שבפינת האוכל גם החזיתות שלה נצבעו בגוון פשתן עם אלמנט חריטה. בתוך כך, הציר הארוך הזה כולל גם אחסנה כללית לשימוש כל דיירי הקומה.
עבור בני הזוג הוקדשה הקומה העליונה שם תוכנן עבורם מאסטר שינה גדול ומרווח בו חדר שינה, חדר רחצה וחדר ארונות מאובזר שכמו הארונות בחדרי הילדים גם הוא יוצר על ידי ארונות דלקוב. “יצרנו בה מפתחים גדולים שצופים לנוף ושמרנו על מראה מינימליסטי ואוורירי”, אומר קינן. “גב המיטה רופד קטיפה בגוון שמפניה בו שילבנו מוטות פליז בקומפוזיציה א-סימטרית ששוברת את החריטה הסימטרית שבקיר הנגרות האחורי. לצד המיטה דלת נסתרת שמובילה לחדר הרחצה אותו חיפינו באריחי גרניט פורצלן דמוי שיש כהה ודרמטי בשילוב גידים בגוונים של לבן ו-Rose gold. גוף ארון האמבט נצבע בתנור בגוון כהה ומעליו הונח משטח אינטגרלי בו כיור שוקת, שעשוי מאותם האריחים בהם השתמשנו לחיפוי.
“חדר הארונות מרווח, מפנק וכולל ארונות שמכילים את כל מאווייה של בעלת הבית. על מנת לייצר מרחב פרקטי, אלגנטי ומוקפד בחרנו לעבוד עם ארונות דלקוב שיצרו עבורנו דלתות הזזה מרצפה עד תקרה מחופות זכוכית מאט בגוון ברונזה איתה השתמשנו גם לחיפוי הקירות- כך נוצרת הלכה למעשה מראה פנורמית של 360 מעלות”.

היכן: מושב במישור החוף הדרומי
עבור: זוג בשנות ה-30 לחייהם להם 4 ילדים
משך הבניה: כשנה וחצי עד לקבלת היתר ושנה נוספת לבניה
שטח הבית: 230 מ”ר , על חצי דונם.
תכנון ועיצוב: קינן אדריכלות ועיצוב פנים
ארונות בחדרי הילדים ובמאסטר השינה: ארונות דלקוב
צילום: עודד סמדר

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים ישראלי
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים ישראלי
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
האסיינדה בהודו / MuseLAB
עיצוב פנים ישראלי
האסיינדה בהודו / MuseLAB
  בית Hacienda הוא מחווה למורשת הארכיטקטונית העשירה של ספרד ומקסיקו, שעוצב בהתאמה לאקלים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*