הרצליה אומנם רחוקה שנות אור מהאי הפסטורלי (ספק מסתורי) שכולנו מכירים ואוהבים מהריאלטי "הישרדות", אך זה הוא בדיוק המקום בו בחרה כוכבת העונה האחרונה דורין דותן- פרקש להתמקם אחרי תקופה לא מבוטלת במהלכה התגוררה תחת מכסה ארעי. כפי שתראו מיד, דירתה החדשה, אותה תכננו ועיצבו דורית סלע וניצן הורוביץ, היא תצוגת תכלית של שיק מהוקצע והמון טעם טוב - מפלט ראוי למי שמנהלת אתר אונליין מצליח לעיצוב הבית ויוצרת תוכן בתחומי העיצוב והאופנה ברשתות. כך הוא נראה מבפנים

שילוב מושכל ומדויק בין סגנונות מנוגדים לכאורה, צבעוניות בהירה וחמימה, פינות מעוגלות והמון רוך הם רק חלק ממאפייני דירתם החדשה של כוכבת הראליטי ובן זוגה. אחרי שנים של מגורים בדירות שכורות בתל-אביב החליטו בני הזוג שלא להתפשר ורכשו דירת קבלן חדשה באחת השכונות הפסטורליות של הרצליה. הם פנו למעצבים דורית סלע וניצן הורוביץ במטרה אחת ברורה: להפוך את הדירה הגנרית לבית של ממש- סביבת מגורים נעימה ומכילה שתשדר אווירת חופשה במלון בוטיק 365 ימים בשנה. צמד המעצבים המנוסה ניגש למשימה ויצרו עבורם בית של ממש, עתיר שרבדים, גוונים רכים ובהירים, טקסטורות ושפע של טקסטיל- מעין מבצר פרטי עוטף לבני הזוג האוהבים שאידיאלי גם לרגעים בהם הם מארחים בני משפחה וחברים.

 

 

 

 

 

 

הדירה, שתוכננה במקור כדירת 5 חדרים+ חדר ארונות קטנטן, הפכה עתה לדירת 4 חדרים מרווחת, מוארת ופרקטית הכוללת גם חדר ארונות גדול מאובזר שהותאם במיוחד לצרכיה של משפיענית רשת בתחום העיצוב והאופנה.
“את הדירה עיצבנו בסגנון אותו אנחנו מכנים ‘מטרו סטייל’ שמורכב מאנסמבל של סגנונות”, משתפת סלע, “חיברנו בין האקלקטי למודרני ועבדנו עם אלמנטים מיוחדים כדוגמת קירות מעוגלים וניתוקים בקירות שיוצרים מראה הרמוני, מהוקצע ונקי”.
“את הפגישה הראשונה קיימנו לאחר שדורין שלחה לנו תמונות של חללים שהיוו עבורה השראה ובפועל אכן שילבנו בין הקו והסגנון שלנו לדברים שאהבה. כך יצרנו בית אמיתי לכל דבר, עד כדי כך שלרגעים אפשר לשכוח שמדובר בדירה בבניין”, מוסיף הורוביץ. “בחרנו לנתק את הפנים מהלינאריות המובנית של המבנה ויצרנו שפע של אלמנטים עגולים ומקומרים שמקנים לדירה מראה רך ומזמין. שילבנו ברחביה חיפויים ומוטיבים צורניים, כולם על טהרת גווני הבז’ החוליים שמהווים מעטפת אידיאלית לרהיטים היוקרתיים. על אף ההשקעה הרבה בכל פרט, התוצאה הסופית שהתקבלה לגמרי אינה מתאמצת- הדירה אורגנית וטבעית ומשדרת וויבים מאוד נעימים”.
אחד הדברים שסייעו ביצירת המראה הנכסף הם הקירות, אותם (כמו גם את התקרה) בחרו סלע והורוביץ לחפות בטיח ערבה מינרלי בגוון חולי שמעניק תחושת רכות ומייצר מימד של עומק. אם לא די בכך, צמד המעצבים בחר לתכנן ניתוק מעוגל בין הקירות לתקרה ולייצר ברחבי הדירה פינות מעוגלות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“הרצפה חופתה פרקט אלון מעושן ומולבן וכצעד די יוצא דופן החלטנו לוותר על הפנלים הסטנדרטים ובמקומם לעלות על הפרקט כ-20 ס”מ מעלה, כך נוצרת אשליה ששטח הרצפה גדול מכפי שהוא באמת”, מסביר הורוביץ. “בד בבד, העובדה שהפינות המעוגלות אינן מתנגשות זו בזו יוצרת מפגשים מעניינים בין האלמנטים השונים וכך מתעצמת תחושת העומק והמרחב”.

 

 

 

 

 

 

 

המטבח הפרללי פתוח לסלון ונראה גדול למדי, על אף שבפועל הוא תואם לגמרי את ממדי הדירה. אשליית המרחב היא תוצר של קיר ארונות מרצפה עד תקרה שמתפרש על פני קיר שלם אותו בחרנו לחפות בחיפוי למינציה חדשני בגוון שמפניה עליו מוטבעת טקסטורת חריצים” מסבירה סלע. “בארונות הללו מרוכזים כלל מוצרי החשמל כמו גם המקררים ומקרר היינות”.
“את האי הגדול, שניצב במקביל לרהיט העוצמתי, בחרנו לעצב בגוונים של אבן טבעית. הוא משמש כמשטח עבודה פרקטי ורחב ידיים ובד בבד כמקום ישיבה אינטימי לבני הזוג. בקצהו ניצבת שידת בטון אייקונית, אותו עיצב רפאל נבות עבור המותג הצרפתי Roche Bobois שמשמשת כספריה, אך באינטרפרטציה מעט שונה. אחת הסיבות שבחרנו בה טמונה בעובדה שהיא מדגישה בצורה המיטבית את הא-סימטריה והצורניות המעוגלת ששולטות בחלל”, אומרת סלע. “יתרה מכך, הוא נראית מחופה בבטון וככזאת, משתלבת היטב בקונספט הכללי”.
“עבור פינת האוכל הסמוכה תכננו ועיצבנו שולחן מאפס אותו יצרנו מ-3 חומרים שונים: קוריאן, פורצלן ואבן טבעית. שלושת גופי התאורה שנתלו מעל משתלבים היטב במראה המעודן והנקי שהפינה הזאת משדרת”.
עבור הסלון נבחרה ספה ארוכה ונוחה מרופדת בד לבן עליה שובצו כריות נוי. לצידה כורסה בהירה מוקפת ברצועת עור רחבה בגוון קאמל ובמרכז החלל שובץ שולחן קפה אובלי בגוון אפור אבן. את המראה משלימים השטיח הטקסטורלי, העציץ גדול המימדים ויצירות האמנות שנתלו על הקירות. את החלל הציבורי חותמת מרפסת האירוח הרחבה הכוללת גם מטבח חוץ מאובזר. סלע והורוביץ בחרו עבורה ספה גדולה ומפנקת ושולחן בו משולב קמין שכיף להתכרבל לצידו בלילות קרירים.

 

 

 

סוויטת השינה של דותן-פרקש ובן זוגה גדולה ומפנקת במיוחד. היא הורחבה כאמור על חשבון חלק משטחו של חדר השינה שבוטל וגודלה הועצם אף יותר הודות לקיר מראות מרצפה עד תקרה על גבו ניצב שולחן האיפור מעוגל עשוי עץ פרי יצירתו של אריק בן שמחון, תחתיו שובץ הדום עור בגוון קאמל. המיטה של בני הזוג מרופדת בוקלה ומעל שני שולחנות הצד בגדלים שונים שלצידיה משתלשלים גופי תאורה שנתלו בסימטריה מושלמת.
כיאה לאושיית עיצוב ואופנה, חדר הארונות שבסוויטה הוא ללא ספק אחת מגולות הכותרת בדירה. סלע והורוביץ תכננו אותו כ- walk-in wardrobe שימושי במיוחד ובינו לבין אזור השינה מפרידה מחיצת זכוכית גלינה אוורירית מוקפת מסגרת אלומיניום שחורה ודקיקה: “דורין היא אשת אופנה לכן את הארון, שיוצר custom made באיטליה, תכננו בשיתוף מלא איתה”, אומר הורוביץ “היא זו שיודעת לומר יותר טוב מכולם מה בדיוק היא רוצה וצריכה, אילו פריטים יש ברשותה ולאלו מהם יש לתת קדימויות”.
דלת בקו אפס מובילה אל חדר הרחצה של בני הזוג שעוצב בקווים נקיים וכולל מקלחון גדול במיוחד וארון אמבט מרחף לו משטח שיש וכיורים לו ולה. מעליו מראה אליפטית מוקפת טבעת אור רכה.

היכן: הרצליה
עבור: כוכבת הריאליטי ‘הישרדות’ דורין דותן-פרקש ובן זוגה
תכנון ועיצוב: דורית סלע וניצן הורוביץ
צילום: עודד סמדר

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים ישראלי
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
עיצוב פנים ישראלי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
  מה שנכון לניו-יורק, לונדון וברלין נכון גם לבת-ים: באזור התעשייה הדינמי והומה האדם,
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים ישראלי
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*