האדריכלית מיכל יפתח רותם, מתמחה כבר מעל 25 שנה, באדריכלות חוץ ופנים לבתים פרטיים, דירות מעוצבות ומשרדים ולאחרונה גם בנייה רוויה מיוחדת ובתים פרטיים בחו"ל. התכנון שלה מותאם לסביבה , גם בעיצוב החוץ וגם בעיצוב הפנים. היא אדריכלית טוטאלית, המתכננת מהמקרו ועד לפרטים הקטנים ביותר. בחרנו להראות כמה פרויקטים שהיא חתומה עליהם.

אדריכלית מיכל יפתח רותם, צילום: יהודית הופמן מג’ר

 

האדריכלית מיכל יפתח רותם, כבוגרת לימודי אדריכלות ועיצוב סביבה באקדמיה בצלאל בי-ם, עם שנת ההשלמה בטכניון בחיפה, החלה דרכה במשרד האדריכלים של משה ספדי בירושלים, עד שפתחה משרד עצמאי משלה, העוסק גם באדריכלות וגם בעיצוב פנים. כיום, רוב עבודת המשרד מבוססת על פרויקטים של לקוחות חוזרים, אשר קיימת בינה ובינם הכרות מקצועית וחלקם אף ממשיך לעבוד איתה מתחילת דרכה, אפילו עוד לפני שהשלימה את התואר באדריכלות.
המשרד, הפועל כבר יותר מ-25 שנים, מתנהל במתכונת של סטודיו לעיצוב. הוא מתמחה באדריכלות חוץ ופנים לבתים פרטיים, דירות מעוצבות ומשרדים ולאחרונה גם בנייה רוויה מיוחדת ובתים פרטיים בחו”ל. לצד התאמת התכנון לצרכי הלקוח, עם הפונקציונליות והאסתטיקה המובנים מאליהם בתחום, שמה האדריכלית גם דגש על תכנון מותאם לסביבה ולכן, למשל, בית מול הים שהסטודיו מתכנן, ייראה שונה לגמרי מבית שהסטודיו מתכנן באמצע היער ושונה מבניין בוטיק המתוכנן בסביבה אורבנית. השוני ייראה ויקבל ביטוי גם באדריכלות החוץ וגם בעיצוב הפנים. שיטת העבודה של הסטודיו, היא אדריכלות ועיצוב טוטאליים, מהמקרו ועד למיקרו, כולל את הפרטים הקטנים ביותר. “לכל הפרויקטים אנחנו מתכננים גם את עיצוב הפנים בנוסף לאדריכלות, כי שני הדברים אינם ניתנים להפרדה בעיניי”, אומרת יפתח רותם “מסייע לי צוות אנשים נפלא שעושה את כל העבודה הטכנית, אבל הקשר עם הלקוחות הוא תמיד ישירות איתי”.
במבט קדימה, אומרת האדריכלית “חשובים לי מאוד ההתחדשות, ההשתנות וההתפתחות המקצועית המתמדת. בשנים האחרונות, בנוסף לעבודה על בתים דירות ומשרדים בארץ, עבדנו גם על כמה פרויקטים בחו”ל וגם על בנייה רוויה מיוחדת ואיכותית בארץ, הייתי שמחה שהמגמה הזאת תמשך ובנוסף, קיים חלום ישן לתכנן מוזיאון…”.
“אדריכלות היא שילוב של יצירתיות אמנותית, עם צדדים מעשיים ושימושיים, משלבת בין האמנויות והמדעים ובעיני זה השילוב המושלם בין שמיים לארץ”, אומרת יפתח רותם. את ההשראה היא שואבת לדבריה ממקומות חווייתיים ועוצמתיים, כמו “גני הזן בקיוטו שביפן, איים עם חולות לבנים ומים בגווני טורקיז, ירוק רענן של יער עד וגבעות ירוקות, יערות במבוק ופילוסופיה בודהיסטית”.

לאתר האדריכלית מיכל יפתח רותם
מייל: Michal@myr.co.il
טלפון: 09-9585129, 052-3339330
פייסבוק
אינסטגרם

 

לא להפריע לנוף: דירה עם נוף לים, בתל-אביב

הדירה ממוקמת בפרויקט בלו אשר בצפון תל-אביב והיא נרכשה על ידי בעליה עוד כשהפרויקט היה “על הנייר”. הדירה תוכננה בשתי פעימות: ראשונה התחילה עם רכישת הדירה, כשהפרויקט עוד היה “על הנייר” ונמשכה עד סיום בניית הפרויקט, אז הדירה הושכרה לכמה שנים. הפעימה השנייה תוכננה כשבעלי הדירה החליטו לעזוב את ביתם הפרטי באזור השרון ולעבור להתגורר בדירה ואז הושלם התכנון והעיצוב עבורם. שתי הפעימות תוכננו מראש בהרמוניה, כך שבפעימה שנייה רק הושלם העיצוב ולא היה צורך בשינויים מבניים, שהושלמו כולם בפעימה הראשונה.

 

 

בשלב ראשון הוחלט על הקונספט העיצובי והסגנון של הדירה, אשר נתן חשיבות עליונה לנוף שנשקף מהחלונות. הנוף הפסטורלי של גבעות ירוקות ולאחריהן רצועת ים כחול, אשר ניבט מבחוץ, נבחר כשחקן הראשי בעיצוב והוחלט לא להפריע לו, לתת לו מקום מרכזי בעיצוב ולהדגישו. לשם כך תוכננו קירות הדירה מחדש, כך שתהיה זווית ראייה מקסימלית מחלל מרכזי פתוח ומרווח ככל האפשר אל הים. כמו כן הורחבו חדרי המגורים, הוגדלו ועוצבו חדרי הרחצה והמטבח, כולל עיצוב כל האלמנטים הבנויים והריהוט הבנוי ונפתחה זווית ראייה רחבה ומקסימלית לנוף שבחוץ.

 

 

לאחר מספר שנים בעלי הדירה עברו להתגורר בה ואז הגיעה הפעימה השנייה של התכנון, בה הושלם העיצוב, נבחר ריהוט לכל הדירה, תוכננו והותקנו ארונות ונגרות, אלמנטים מיוחדים בעיצוב, שטיחים, גופי תאורה ואבזור.
בשלב זה נשמר בקפדנות הקונספט המדגיש את הנוף מבחוץ ולכן נשמר הרקע הבהיר הלבן והמינימליסטי של העיצוב, אליו נוספו נגיעות כחולות של ים. פלטת הצבעים שנבחרה בפעימה הראשונה נשמרה והושלמה עם נגיעות בגווני תכלת על גבי הריהוט, השטיחים, האביזרים, והתמונות שעל הקירות.

 

 

 

תמונות הן נקודות הצבע היחידות השונות בתוך העיצוב המדויק. העיצוב בדירה עושה שימוש נרחב ויוצא דופן בזכוכית: דלתות זכוכית, חזיתות ארונות מטבח ואמבטיה מזכוכית, ארון זכוכית בשילוב זכוכית צבועה במבואת הכניסה וחיפוי נישות גבס בזכוכית. כל גווני הזכוכית בבית הותאמו והיוו חלק מהקונספט העיצובי. על חזית הזכוכית של אחד מארונות המטבח מוטבע מסך טלוויזיה, המאפשר צפייה במסך תוך כדי ישיבה על האי המרווח שארכו 3.5 מטרים. פרט לאלמנטים מהזכוכית נדרשו כמה פתרונות עיצוב מיוחדים לאלמנטים בדירה. למשל: חלון הממ”ד נפתח לתוך הדירה. על מנת להסתירו, הותקנה בתקרת הגבס מסילה שקועה שבעזרתה מוסט לוח קנבס קשיח עליו יש הדפסה של צילום הנוף מבחוץ, שצולם במיוחד על-ידי רחפן, כך שהנוף שבחוץ משתקף גם בקיר הנגדי לו.

 

 

 

 

חדר השינה הראשי תוכנן כסוויטה בה דלתות זכוכית בעיצוב של פס חלבי ופס שקוף מפרידות את חלל חדר הרחצה מחדר השינה. בסוף המיטה תוכנן רהיט עם מסך טלוויזיה פופ-אפ נסתר, שעולה לפי הצורך בלחיצת כפתור. כמו בכל הדירה גם בחדר השינה ניתן כבוד לחלונות מרצפה עד תקרה מהם נשקף הים שבחוץ שכאמור הוא “השחקן הראשי בהצגה”.

 

 

 

 

פשוט וכחול: בית הריילסים הכחולים וקורות העץ

על מגרש בהרצלייה, תוכנן בית לא גדול, עם פתחים כחולים, שבמרכזו גלריה הבנויה מריילסים (קורות פלדה) כחולים וקורות עץ מלא. במקור, תכננה האדריכלית יפתח רותם את הבית לפני מספר שנים, על פני מגרש ריק, עבור משפחה צעירה ואילו לאחרונה, היא תכננה את שיפוצו והתאמתו לבעלים חדשים, שרכשו את הבית מבעליו המקוריים.

 

 

הבית תוכנן במקור כבית בן קומה וחצי, על מגרש לא גדול בהרצלייה פיתוח וכלל קומת מרתף, קומת מגורים וגם קומת גלריה בקו שחותך את הבית באופן אלכסוני ויוצר גלריית ריילסים כחולים ורצפת עץ שמשקיפה על הקומה התחתונה. הוא תוכנן עבור משפחה צעירה עם שני ילדים, באופן שהותאם לצרכי המשפחה. המשפחה ביקשה אז ליצור עבורה בית לא גדול, שייצר אינטימיות בחלליו, עם ניחוח כפרי ופשוט ובתקציב בנייה לא גבוה. בתכנון נעשה שימוש בפתיחת החלל כלפי מעלה בעזרת הגלריה, ליצירת מרחב נוסף בבית שאינו גדול בשטחו. הגלריה נבנתה מתחת לגג רעפים, שתוכנן באופן שקורות העץ שלו גלויות בפנים וממשיכות כקורות עץ חיצוניות בחלקי גג הרעפים הבולטים מהמבנה. לכל פתחי המבנה וכן לריילסים (קורות הפלדה) נבחר גוון כחול, כיאה לקרבת הבית לים.

 

 

לאחרונה חודש ושופץ הבית ותכנון הפנים שלו הותאם לבעליו החדשים, שאהבו את תכנונו המקורי וביקשו לשמור על אפיו הייחודי ועל צבעי הבית, שמתאפיין גם מבפנים וגם מבחוץ בדיאלוג בין קורות עץ מאסיביות, לבין מתכת כחולה שמופיעה גם באלומיניום של פתחי החוץ וגם בריילסים מפלדה הכחולים בגלריה.

 

 

 

חלוקת החדרים הותאמה לדרישות החדשות, גלריית הריילסים הכחולים האלכסונית חודשה, נצבעה מחדש, קורות העץ שלה לוטשו והיא נשארה האלמנט הראשי בעיצוב הפנים של הבית. באדריכלות החוץ, התכנון המקורי של החזיתות נשמר. החזיתות חודשו בצבעם המקורי, מרזבי נחושת התוספו לגג הרעפים והשתלבו באופן מושלם עם התכנון המקורי. גגון זכוכית התווסף מעל הכניסה לבית כאלמנט תכנוני מודרני אבל ניטרלי שהשתלב בתוך החזיתות. כל פלטת הצבעים ורוח האדריכלות נשמרה גם בתכנון החדש וגם האלמנטים החדשים שמרו על שפה של עץ, גוונים כחולים ואוירה אינטימית נעימה וחובקת.

 

 

 

 

 

 


בית הנופש בניו יורק, שתוכנן מתל-אביב

בית נופש, המשמש משפחה בסופי שבוע, ניצב באמצע יער עבות אשר למרגלותיו ערוץ נחל, באזור Hudson Valley בצפון מדינת ניו יורק. הבית מוקף בסביבה כפרית קסומה ונקרא בפי בעליו “הבקתה”.
עם התרחבות המשפחה, התעורר הצורך בחדרי שינה נוספים וכן בשיפוץ לצרכי תחזוקה של המבנה כולו ובאותה הזדמנות גם לחדש ולייעל את העיצוב בבית.

 

 

האדריכלית יפתח רותם אשר הוקסמה מהמבנה ומסביבתו, ביצעה את תוספות הבנייה בצורה ששמרה על המבנה המקורי, באמצעות מיקום תוספות הבנייה בשני קצותיו, כך שחלקו המרכזי של המבנה נשאר למעשה המבנה הישן הקיים. כך, הסבירה, גם יכלו בני המשפחה להמשיך ולהשתמש במבנה בזמן העבודות על השיפוצים ותוספות הבנייה.

 

 

 

התכנון נעשה במשרדה של האדריכלית בארץ, יחד עם מספר ביקורים באתר בחו״ל לפני במהלך ולקראת סיום הבנייה. עיצוב המבנה חובק תרבויות ומערב עיצוב ישראלי עם חומרים מקומיים האופיניים לבנייה באותו אזור בארה״ב״.
היחס של האדריכלות לסביבה קיבל משנה חשיבות, בשל ההשתלבות של הבית בנוף הכל כך ציורי. האקלים המקומי הקר מאד בחורף נלקח בחשבון והשפיע על העיצוב והתכנון הציע שיטות בנייה וחומרים מקומיים. לשם כך בשלב די ראשוני נערכו פגישות עם הקבלן המקומי שהיה אמור לבצע את השיפוץ, על מנת לתאם את האפשרויות הטכניות ואת שיטות הבנייה.

 

 

התכנון והעיצוב המחודשים של הבית, כלל שתי מאסות של תוספות בנייה: אחת בחלקו הקדמי של המבנה, בת קומה אחת שתכלול מבואת כניסה וכן “חדר בוץ” (המקובל בבנייה באקלים קר) ותוספת שנייה בת שתי קומות בחלקו האחורי של המבנה, הכוללת חדר שינה וחדר עבודה בקומה הראשונה וחדרי שינה בקומה השנייה. כל החלק המרכזי של המבנה הממוקם בין שתי התוספות האלה, היה למעשה המבנה הקיים, שהושאר על כנו ועבר רק שיפוצים קוסמטיים.

 

 

השיפוץ כלל בנוסף לשטחי הבנייה החדשה, גם שיפוץ למטבח ולחדרי רחצה בשטח הקיים וכן החלפת ריצוף וחיפויים. בוצעה הגדלת פתחים קיימים בחלק המבנה הקיים, על מנת להכניס את הנוף הקסום שבחוץ ולהפכו לדומיננטי גם תוך המבנה. בנוסף, הוחלף חיפוי החוץ של המבנה (ה-siding) וכן רעפי השינגלס. על מנת לחדש מעט את הגוונים הישנים נבחר גם לחיפוי החוץ וגם לרעפי השינגלס גוון אפור.
כל החלונות הוחלפו לחלונות בגוון תואם לחיפויי בחזיתות ודלתות יציאה החוצה של המבנה נבחרו בגוון אדום, על מנת להוסיף עניין למראה השקט והרגוע של החזיתות.
בעיצוב פנים המבנה נעשה שימוש בשילוב של ריהוט ישן וחדש. רוב הפרטים החדשים נבחרו בתיאום בין מיכל ובעלי הבית תוך שימוש בקטלוגים דיגיטליים באינטרנט, עם השלמות בביקור האחרון של האדריכלית לקראת סיום עבודת השיפוץ.

 

 

 

 

 


עם הפנים לעתיד: קורדובה, צפת, חיפה ומבט לים

מתחם מגורים ציורי בהשראה מיוחדת, שתכננה אדריכלית מיכל יפתח רותם, עומד להיבנות בחיפה, על הכרמל. המתחם מורכב משני מבנים ופטיו ביניהם ויכלול 8 דירות מגורים עם נוף לים.
לב הפרויקט הוא הפטיו – גינה פנימית נעימה ומיוחדת, הממוקמת בין שני המבנים, בה ממוקמות הכניסות למבנים ודרכה עוברת כל סירקולצית הולכי הרגל של המבנה. הפרויקט שואב את השראתו משלושה מקומות הקשורים להיסטוריה המשפחתית של יזם המבנן והבונה אותו לשימוש המשפחה ולהנצחת מקורותיה, ללא כל כוונת הפקת רוח מסחרי. היזם והבעלים הגדיר פרויקט איכותי וערכי, שיבנה בסטנדרט גבוה תוך התייחסות ומתן כבוד להיסטוריה המשפחתית ובהשראתה. מקום שבו יגורו בני המשפחה שחלקם גרים היום בחו”ל ובו יהיה ניתן גם לארח את המשפחה המורחבת.

 

 

ההיסטוריה המשפחתית במקרה זה הולכת עד לעבר הרחוק ומגיעה לתקופה של עוד לפני גירוש ספרד. הכל למעשה התחיל מסיפור של משפחה ממכובדי הקהילה היהודית בקורדובה במאה העשירית. המשפחה הייתה מעמודי התווך של העיר קורדובה באותה תקופה וגורשה מהמקום בגירוש יהודי ספרד במאה ה-15. חלק מחבריה היו ממשפחות האנוסים וככל הידוע רובם גורשו מהעיר בגירוש הגדול. רובם עברו לפורטוגל, גורשו גם משם ומפורטוגל התפזרו לכל עבר ולפחות חלקם הגיעו לצפת והתיישבו בה והיו מאבני הדרך של הקהילה היהודית בצפת במשך שנים. בהמשך, חלק מהמשפחה עבר לחיפה בכמה נקודות זמן. חלקם אחרי פרעות 1929 בצפת וחלקם מאוחר יותר.
האדריכלית קיבלה מהיזם את החזון לפרויקט במילים הבאות: הפרויקט ייתן כבוד להיסטוריה המשפחתית ויבנה לא למטרות רווח, בהשראת 3 מקומות: קורדובה שבספרד, צפת העתיקה וחיפה. בניין ישן בבעלות המשפחה שממוקם על הכרמל ייהרס ובמקומו יבנה החלום הזה.

 

 

 

האדריכלית עיבדה את החזון של היזם לקונספט ראשוני, שיענה על כל הדרישות. תוך כדי כך עיון באדריכלות של קורדובה העתיקה התברר שאחד המאפיינים האסתטיים והמיוחדים ביותר במקום, הם גינות הפטיו שבין המבנים ובתוכם והחשיבות שניתנת להם בחיי היום יום המקומיים. מתוך הבנת הפוטנציאל התכנוני של פטיו במבנה כזה והאופי המיוחד שהוא יכול לתת לתכנון, עלה הרעיון לבנות שני מבנים במקום מבנה אחד על השטח ולשלב גינת פטיו ציורית בהשראת גינות הפטיו של קורדובה, בין שני המבנים לשימוש בני המשפחה ולאירוח משפחה מורחבת.

 

 

לצורך השלמת המחקר, נערכה נסיעה לקורדובה לביקור בגינות הפטיו של על מנת לחוות את ההשראה ממקור ראשון. אחרי הביקור הקצר והצילומים המרהיבים שצולמו במקום, תוך מסע רגלי בין פטיו אחד למשנהו, הוחלט שהפטיו בין שני המבנים יהיה לב הפרויקט המתוכנן בחיפה. כל הסירקולציה של הפרויקט עוברת דרך הפטיו כולל הכניסה למתחם והכניסות והיציאות למבנים ומהמבנים, כך שחללו יהיה חלק בלתי נפרד מהחיים במבנה וכל כניסה או יציאה במבנה תעבור דרכו. הוא עוצב באופן טוטאלי בהשראת גינות הפטיו של קורדובה, כולל עץ ההדר האופייני שמופיע בכל גינה כזאת, הצמחייה האופיינית, פרטי הריצוף מאבנים המוטבעות בבטון ואפילו העציצים הכחולים הכל כך מזוהים עם המקום.

 

 

לגבי הדירות שמקיפות את הפטיו, היזם שהוא גם בעל השטח, הגדיר שרצונו בדירות מודרניות לחלוטין בתכנונן הפנימי ובאפיונן, אבל מבלי לותר על ההשראה שהוגדרה לכל הפרויקט. בתכנון נעשה מאמץ מיוחד לשלב מאפיינים וערכים אסתטיים מבניים, שיתקשרו לאדריכלות של צפת העתיקה ושל קורדובה העתיקה, מבלי לותר בו זמנית על התאמה והתייחסות בחומרים ובאופי למאפייני הסביבה של חיפה, כמיקום הפרויקט. יש מאפיינים דומים בבנייה המסורתית בשלושת הערים האלה, מה שהקל על השילוב הזה. יש מעט “רוח של פעם” בתכנון, אבל הוא לגמרי מודרני ועכשווי ובו זמנית מתייחס ומשתלב ברגישות בסביבתו הטבעית. שולבו גם אלמנטים עיצוביים שעשו שימוש בזיכרונות משפחתיים מצפת העתיקה ומהבנייה האופיינית למקום, כמו קטע של ארכדת קשתות בחזית שהם ממש זיכרון ילדות של היזם, אותו תיאר לאדריכלית וביקש שתשלב אותו במבנה.
המיקום בחיפה על הכרמל גם הוסיף לתוך כל הסיפור את הנוף לים, שכמובן קיבל חשיבות והתייחסות בתכנון והוקפד על כך שכל דירות המשפחה יפנו לים ויאפשרו מבט נרחב לים.

 

 

פרויקטים בעבודה

בניין בוטיק בסביבה אורבנית בגוש דן
בניין בוטיק הכולל דירת גן דופלקס ודירת גג בתכנון עכשווי אורבני מינימליסטי עומד לקום על חורבות בית פרטי ישן שקיים על המגרש מאז 1973. המבנה החדש יכיל דירות דו מיפלסיות שכוללות גינה או גג צמוד בהתאמה. סגנון הבנייה מינימליסטי אורבני המותאם לסביבה, הדירות מרווחות ותוכננו סביב פטיו פנימי המוצמד לקיר המשותף ליצירת חזית נוספת לחלונות, צמחייה ירוקה ואור לדירות. מבנה המגרש צר וארוך והפטיו תוכנן על קו התפר עם הבניין הצמוד על מנת להמנע מקיר ארוך וחשוך לאורך כל המבנה.

 

 

 

 

 

בית בסביבה כפרית בקיבוץ באזור הרי ירושלים:
הבית מתוכנן עבור משפחה צעירה בקיבוץ טובל בירק ובמגרש עם טופוגרפיה הררית. הבית תוכנן בדירוג המותאם לטופוגרפיה על מנת להשתלב עם הנוף ומתייחס בו זמנית גם לטופוגרפיה ולגווני הנוף וגם לבנייה המקומית ולסגנון אדריכלות הבאוהאוז הנוכח תמיד בקיבוצים בעיקר בחדרי האוכל ובמבנים הציבוריים.

 

 

 

 

 

 

 

תכנון, אדריכלות ועיצוב פנים: אדריכלית מיכל יפתח רותם
צילום: צבי רותם
הדמיות: 3d&d
קונסטרוקציה: גיורא גולדהכט
הנדסאי אדריכלות: מני חסדיאל
חיפויים וריצופים: חזי בנק
עבודות זכוכית: עקיבא גלאס
שיש וגרניט פורצלן: אבני ניצן
נגרות: נגרית אלונים אמירים
ריהוט: פיטרו הכט

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים ישראלי
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים ישראלי
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
עיצוב פנים ישראלי
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
  הבית, שנבנה בשנות ה-90, ממוקם באחת מערי השרון. שטח המגרש הוא כדונם ושטח

4 תגובות

  • אורית גולדמן הגיב:

    מה עם אמנות ייחודית על הקירות ?

  • שבי הגיב:

    כל פרויקט יפה יותר מהשני כל הכבודדד

  • אופיר כהן הגיב:

    מיכל היקרה. שנים של עבודה משותפת ובתים מדהימים שעיצבת לאנשים שנשארו חברים לאורך שנים, זה לא ברור מאליו אבל זה מוכיח עבודה שנעשתה מכל הלב והנשמה עם מעורבות ואיכפתיות ושילוב של חדשנות מבלי לשכוח את צרכי הלקוח, מביאה כל בית ודירה שעיצבת לתוצאה לא פחות ממושלמת. להמשך עבודה משותפת עוד שנים רבות. ❤

  • מיקי הגיב:

    טקסט ויצירה אדריכלית מעוררת השראה. תענוג

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*