חדר בית מלון המעוצב בצורה מפנקת, הוא חלק בלתי נפרד מחופשה מהנה ובלתי נשכחת, אך כיום, כאשר החופשות מהולות ברגשות מעורבים, יותר ויותר אנשים בוחרים לעצב את חדר השינה הפרטי שלהם בהשראת סוויטה מפנקת ובלי מועד צ'ק אין באופק.

עיצוב: אדריכל שבי מזרחי. והצלם ארקדי רסקין. באדיבות ella decor טקסטיל

 

שינה טובה היא כידוע מזור להרבה מצוקות וגם דרך אסקפיסטית להימלט מהן. מלאכת העיצוב, ששמה דגש על הסביבה האסתטית בה אנו מתנהלים, לא זנחה גם את החדר האינטימי בבית וההשראות לעיצובו רבות מספור, כהצדקה לעובדה שאנחנו מבלים בו שליש מחיינו.
שגרת החיים האינטנסיבית והתובענית של תקופתנו, הביאה לעליית קרנם של חדרי השינה ולא רק מבחינה עיצובית. חדרי השינה הפכו לחשובים ומשמעותיים יותר מאי פעם, מתוך ההבנה הבסיסית כי הם המקום שטוען את הלנים בהם מבחינה אנרגטית, הן פיסית והן נפשית.

 

עיצוב: אדריכלית דנה אוברזון. צלם עודד סמדר. באדיבות ella decor טקסטיל

 

עיצוב: אדריכלית דנה אוברזון. צלם עודד סמדר באדיבות ELLA DECOR טקסטיל

 

תכנון ועיצוב: אדריכלית דנה אוברזון. צלם עודד סמדר. באדיבות ELLA DECOR

 

לדברי מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו “אם בעבר שינה טובה הייתה משודכת לחופש ולנופש בארץ או במדינות שמעבר לים, שם היו נהנים ממיטה זוגית רחבה ורכה יותר מהמיטה הסטנדרטית שבבית ועם יחס כריות לא הגיוני בהשוואה למספר הלנים, הרי שכיום יש דגש על תפיסת ‘החיים הטובים’ גם במרחב הביתי”.
החדרים בבתי המלון עוצבו מתוך מחשבה לתת לנוסע המתמיד תחושה דומה בכל מקום אליו יטוס. עם השנים רווחה התפיסה כי דווקא תחושת הביתיות תותיר את הלקוח נאמן לבית המלון והרצון להפוך את חדרי המלון להרבה יותר ממקום להניח בו את הראש, היא זו שהובילה לשדרוג בעיצוב החדרים. “המעבר מאחידות ובנאליות עיצובית לעיצוב מוקפד בסגנונות שונים, היווה פתח לכניסת מעצבים שונים לזירה, דוגמת אמנים, מעצבי-על, בתי אופנה ואפילו אדריכלים. התפיסה כי עיצוב נועז ופורץ דרך יזמין עוד ועוד אורחים להגיע בהמוניהם ולחוות את אלמנט החופשה האסקפיסטי במלואו – יושמה בהצלחה רבה. עד כדי כך, כי רבים השתכנעו בעצמם שזה הסגנון שהם מעוניינים לאמץ בחדרם הפרטי” מסבירה ניב טולדנו את השינוי שחל בנושא.

 

עיצוב: קרן ניב טולדנו. צילום איתי בנית

 

עיצוב: קרן ניב טולדנו. צלם איתי בנית

 

עיצוב: קרן ניב טולדנו. צלם איתי בנית

 

“כיום מתחרה העיצוב הביתי בעוז עם העיצוב המקצועי והמוקפד של מלונות מעוטרי-כוכבים, ביניהם גם מלונות בוטיק בעיצוב ייחודי ומרתק. הלוקסוס, שמאפשר לרבים לנפוש בארץ ובעולם יותר מבעבר, מביא רבים לשאוב השראה מחדרי בית מלון ולרכוש פריטים דומים לעיצוב המרחב הפרטי שלהם. גופי תאורה יחודיים ופונקציונליים, כיסאות או כורסאות לצד המיטה, מגבות ומצעים מכותנה מצרית משובחת, וחדרי רחצה צמודים ומאובזרים היטב – הם רק חלק ממהיצע שמוביל רבים לבחור בהם גם עבור חדר השינה האינטימי. פריטי נוחות אלה ואחרים נועדו לייפות את המציאות היומיומית, ולנסוך תחושת חופש בשגרה, בלי להתחייב למועד צ’ק אאוט”, היא אומרת.

 

עיצוב FT DESIGN. צלם איל תגר. באדיבות ארונות דלקוב

 

עיצוב: רועי לוי. צלם אלעד גונן. באדיבות דלקוב

 

עיצוב: רועי לוי. צלם אלעד גונן. באדיבות דלקוב

 

כמו בבית המלון, גם עיצוב חדר השינה הפרטי אמור להעניק תפאורה הולמת, בתקווה לגיוון ולשדרוג השגרה האפורה. לכן, אימוץ השונה והמפתיע, יכול להיות ניסיון מעניין להגשים את המאוויים והפנטזיות הכמוסות בחדר הפרטי, דרך העיצוב.
אחד הכללים החשובים בשמירה על חדר שינה מעוצב ונעים, הוא השמירה על הסדר ולכן כדאי לדאוג לפתרונות אחסון פרקטים, שימנעו מערמת בגדים להפוך לחלק מהעיצוב הכולל. תמיר רז, מנכ”ל חברת דלקוב, ממליץ לייעד אזורי אחסון מתאימים לכל החפצים היומיומיים שנכנסים איתכם לחדר המיטות ובד בבד להימנע מהכנסת אלמנטים מפריעים, כמו ניידים, מסכי מחשבים ושאר מסיחי דעת. עוד אומר רז, בהתייחסו לארונות ואחסון, כי כיום המגמה במידה והחלל מאפשר, להוציא את הארון וחדר הרחצה מחדר השינה. לחלק את הסוויטה לתתי אזורים, כאלו שיכילו אזור מופרד של ארונות באמצעות חדרי ארונות, אזור מופרד של חדרי רחצה, כאשר כל הפונקציות משולבות תחת אותו חדר, עם עיצוב הרמוני וסדר בעיניים.

 

עיצוב פנים קרן ניב טולדנו, צלם איתי בנית

 

עיצוב שבי מזרחי, צלם ארקדי רסקין, טקסטיל ELLA DECOR

 

 

ניב טולדנו “אני מאמינה בעיצוב אקלקטי ושילוב של ישן עם חדש, שיעניקו לסוויטה אופי וממד אמיתיים. חיבור של אביזרים שבני הזוג אספו במרוצת השנים, לצד אביזרי עיצוב חדשים שביחד יצרו תמהיל חם ונעים בחדר האינטימי”.
אלה שלומוב, בעלת בוטיק ELLA DECOR המתמחה בטקסטיל “פריטי טקסטיל כמו וילונות או שטיח רך יכניסו את החמימות הדרושה וילבישו את החדר באופן שיעטוף היטב את השוהים בו. כיסוי מיטה וכריות מעוצבות הן הדרך הקלה והמהירה להכניס שינוי ולרענן את חדר השינה. כיום, בדומה למדינות בארצות שמעבר לים, נעזרים גם בווילונות האפלה, לצד ווילונות אסתטיים ונעימים בחדר. חשוב להשתמש בבדים נעימים למגע, שמשדרים רכות ולא חספוס, כדי להעביר את תחושת הנינוחות והחמימות בחלל. ובכלל, גם אם בחרתם להיות נועזים יותר מבדרך כלל, שמרו על רמת אלגנטיות ונינוחות, והימנעו מגוונים ומטקסטורות שעלולים להקטין ויזואלית את החלל ולגרום לכם לאי-נוחות בטווח הרחוק”.
עוד מסבירה שלומוב “גם למצעים ערך חשוב בשינה נעימה ועמוקה. לא בכדי המצעים בבתי המלון היוקרתיים מושקעים, והם ברובם עשויים כותנה מצרית משובחת ארוגה בצפיפות בד גבוהה שמעניקים ללקוחותיהם שינה איכותית. אל תוותרו על מצעים יוקרתיים, מהר מאוד תתרגלו אליהם ותבינו מיד את ההבדל”.

 

מעצבת פנים קרן ניב טולדנו, צלם גבריאל בהרליה

 

אלה שלומוב, בעלת ella decor. צלם הדר דולן

 

תמיר רז, מנכ”ל דלקוב, צלם נדב פקט

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
עיצוב פנים ישראלי
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
  בבתים שלנו בהם אנו משוועים בראש ובראשונה לייצר מעטפת מכילה ומזמינה לבני המשפחה
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים ישראלי
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
עיצוב פנים ישראלי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
  מה שנכון לניו-יורק, לונדון וברלין נכון גם לבת-ים: באזור התעשייה הדינמי והומה האדם,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*