בעוד שהעולם מקבל בהתלהבות ובברכה את מגמות האביב החדשות, נראה שבישראל הכאובה, המגמה שתככב כאן בעונות הקרובות תהה זו המקדשת את הסילואטות הרכות והמעוגלות ואת החומרים והצבעים הטבעיים. עיצוב סביבת המגורים שלנו עתיד להיות הרבה פחות גרנדיוזי מבעבר ויותר פשוט למראה, עיצוב שנאמן לתפיסה ש"ביתי הוא מבצרי" - משפט שמקבל במציאות של ישראל מודל 2024 משמעות מעט אחרת.

laminam זיקה לטבע, יח”צ

 

חצי השנה החולפת שינתה אותנו הישראלים ובעוד שבכל שנה רגילה בתקופה הזו בדיוק, עקבנו בדריכות אחר מגמות העיצוב שיככבו באביב הקרוב (במטרה ליישם אותן בבתים), נראה שבמציאות הנוכחית, אלה שיבחרו לשדרג את בתיהם, יעשו זאת בווליום נמוך יחסית.
במקרה או שלא, אחת המגמות המרכזיות שמשתקפת באתרים ובמגזינים הבינלאומיים הגדולים, היא זו ששבה ומקדשת את המראה האותנטי, הפשוט והגולמי – מגמה שרלוונטית יותר מאי פעם וקולעת מאוד להלך הרוח, לתחושות ולמאווים של כל ישראלי.
כן, המציאות שאנחנו חווים בששת החודשים האחרונים מעצימה את העדר היכולת שלנו לשלוט על אספקטים רבים בחיים, כך שלא במפתיע, לפחות חלק מאיתנו שואפים לחזור למקורות ולהתחבר לדברים הבסיסיים, בטח כשמדובר בבתים – המקום המוכר, הבטוח והמגונן. המודלים הנוכחיים פשוטים וגולמיים מבעבר וממצב של FOMO (חרדת ההחמצה) אנחנו עוברים אט אט למצב של JOMO- Joy Of Missing Out, ההנאה שבפספוס, מנסים פחות להיצמד למסכים ושואפים להתחבר למהות, לטבע ולגולמיות.

 

laminam זיקה לטבע, יח”צ

 

NATURE DESIGN גלריה OKNIN, יח”צ

 

NATURE DESIGN גלריה OKNIN, יח”צ

 

NATURE DESIGN גלריה OKNIN, יח”צ

 

NATURE DESIGN גלריה OKNIN, יח”צ

 

אותנטי מחד ואלגנטי מאידך
“הנטייה, בפרט של מותגי הריהוט המובילים, היא להשתמש בחומרים ברי קיימא באיכות גבוהה, שמעובדים בקפידה בטכנולוגיות מתקדמות וכך הם מייצרים בחללי הבית השונים את האיזון הנכון והמדויק בין צורה לתפקוד”, כך לדברי הילה הראלי, מעצבת הבית של OKNIN “המראה הטבעי מייצר את אותו מראה אותנטי מחד ואלגנטי מאידך לו אנחנו שואפים, כך למשל שולחנות שמשלבים בין פלטות מעץ טבעי שמורכבות על גבי רגלי זכוכית יצוקה מעוקלות בגוונים כמו אמבר או גוון שקוף-טבעי. אופציה בולטת נוספת היא לשלב בין אותם משטחי עץ לרגלי שיש מפוסלות. מערכות הישיבה והכיסאות באביב הקרוב מרופדים גם הם בבדים טבעיים, בגוונים ניטרליים או בצבעוניות אדמתית”.

 

הילה הראלי, מעצבת הבית גלריית OKNIN. צלמת שירן כרמל

 

אדריכל אושיר אסבן. צלם סיון אסקין. באדיבות ELLA DECOR

 

עיצוב איל ומרב שלום, צלם אלעד גונן. ריהוט גלריה OKNIN

הכוכבים הגדולים: גווני ה- egg shell והאגוז וטקסטורות שמדמות טיפות של גשם ובדים מקומטים
גם גל נרדי, סמנכ”לית השיווק של LAMINAM ישראל, מציינת כי בתקופה הקרובה יתייצבו גווני החול והאדמה בחזית: “המותגים הגדולים שמים בפירוש את גווני האדמה במרכז, כך למשל גוונים כמו שמנת, egg shell (קליפת ביצה), אגוז, טרקוטה וחול. אני סבורה שלא מדובר בטרנד אלא במגמה על-זמנית שרק תצבור תאוצה, מכיוון שהיא מייצרת הרמוניה ושקט בכל פינה בבית, בפרט כשהיא מיושמת במשטחים גדולים. אנחנו רואים בבירור שגווני האפור, הבטון והשחור מפנים את מקומם לגוונים הללו שנקראים ומתפרשים כנעימים ומרגיעים בהרבה. יתרון נוסף הוא שהם נותנים מקום לאלמנטים ולאקססוריז שנרצה לשלב בחלל. יתרה מכך, המרקמים גם הם טבעיים והנטייה היא לחקות טקסטורות ששאולות מעולם הטבע גם כשמדובר במוצרים תעשייתיים”, מסבירה נרדי. “כך למשל LAMINAM העולמית יצרה סדרה ששואבת השראתה מטיפות גשם שזולגות על החלון ובנוסף, מגוון דגמים מחורצים שמדמים בדיוק רב טיח מסוגים שונים או בד מקומט”.

 

גל נרדי, סמנכ”לית שיווק LAMINAM ישראל. צלם כפיר זיו

 

עיצוב אנסטסיה קוד. צלם מיכאל שבדרון. באדיבות ELLA DECOR טקסטיל

 

ריפודים רגועים לפנים ונועזים לחוץ
לדברי אלה שלומוב, בעלת סטודיו Ella Decor, בגזרת הטקסטיל באביב הקרוב הפשתן ימשיך לככב ולעומתו, בדי הרשת, שצברו תאוצה בעונות הקודמות, יוצאים כמעט לגמרי מהמשוואה: “המגמה כיום היא לייצר שילובים”, היא אומרת, “אנחנו כמעט לא רואים למשל וילונות חלקים והנטייה היא לייצר משחק בין גוונים בטכניקת הדגרגה (גוונים שמשתנים בהדרגה) או שימוש בשני סוגי בדים ליצירת וילון אחד, כך שהמכפלת עשויה מבד אחד והיתר מבד בגוון אחר. דבר אחד בטוח – המראה הסינטטי לחלוטין OUT והצבעוניות הבולטת כיום היא האורגנית והטבעית”.
“הבוקלה יוצא בהדרגה החוצה והקורדרוי תופס את מקומו”, מוסיפה שלמוב “בריהוט הפנים הנטייה היא לבחור בריפודים רגועים שמאפשרים לנו להשתולל יותר עם הכריות. מרביתן אגב אינן חלקות אלא טקסטורליות ומשלבות בין עורות לבדים ביחס של שליש לשני שליש. הדוגמאות במרביתן גיאומטריות ואנחנו רואים לאחרונה פחות דוגמאות פרחוניות ואמורפיות אותן ראינו עד לא מזמן. בגזרת ה-OUTDOOR הכיוון שונה לחלוטין, שם העיצובים החדשים נועזים בהרבה. כריות המושב האפורות והמינימליסטיות מפנות את מקומן לבדים פרחוניים, משובצים ומאוד צבעוניים כשהגוונים הבולטים הם בורדו וכתום.

 

אלה שלומוב, מומחית טקסטיל, בעלת סטודיו ELLA DECOR. צלמת הדר דולן

 

עיצוב אדריכלית דנה אוברזון. צלם עמית גירון. באדיבות ELLA DECOR

 

עיצוב אדריכלית דנה אוברזון. צלם עמית גירון. באדיבות ELLA DECOR

 

עיצוב אדריכלית דנה אוברזון. צלם עמית גירון. באדיבות ELLA DECOR

 

עיצוב שבי מזרחי. צלם ארקדי ריסקין .באדיבות ELLA DECOR טקסטיל לבית

 

laminam זיקה לטבע, יח”צ

 

laminam זיקה לטבע, יח”צ

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים ישראלי
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
עיצוב פנים ישראלי
חיבורים מיוחדים בבית אלגנטי, עשיר וויזואלית וייחודי / דורית סלע
  הבית, שנבנה בשנות ה-90, ממוקם באחת מערי השרון. שטח המגרש הוא כדונם ושטח
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים ישראלי
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*