יצירת מערכת של קווים ישרים ונקיים, שימוש מיטבי בגבהים ונפחים, כמו גם בפלטת חומרים וצבעים מדויקת ומאוזנת, הם רק חלק מהמאפיינים שגורמים לדירת הדופלקס היפיפייה אותה תכנן מעצב הפנים ניצן הורוביץ, להגיע לשיאים חדשים.

 

מעצב פנים מוכשר מסוגל לחולל פלאים בעזרת מערך חומרים וצבעים מצומצם יחסית, בעזרתם הוא מייצר מרחבי מגורים דינמיים וחווייתיים. כך גם בדירת הדופלקס החדשה אותה תכנן ועיצב הורוביץ עבור זוג הורים להם שתי בנות מתבגרות באחת מערי השרון.
“בני הזוג מגיעים מעולם היזמות והבניה, הם חיים את התחום ויודעים להעריך איכות ופרטים”, אומר הורוביץ. “השיח הפורה איתם הוא תוצר של הדדיות; התאהבתי בהם כבר בפגישה הראשונה ולאחר שהגדרנו את הפרוגרמה, הבקשות והחלומות, הם נתנו לי מנדט ויד חופשית ליצור עבורם בית שעונה במדויק על הצרכים של כל אחת ואחד מהם. התהליך הושתת על אמון והפריה הדדית והתוצאה בהתאם”.

 

 

את הדירה רכשו השניים מזוג מתבגר: “מדובר בנכס עם מאפיינים אדריכליים מרשימים אך באופן טבעי התכנון הישן לא טעם את צרכי המשפחה לכן שינינו את החלוקה הפנימית לחלוטין”, מסביר המעצב. “אחד הדברים שביקשנו לעשות היה להעצים את ממדי החלל הכפול. הייחודיות בדופלקס הזה טמונה בעובדה שאפשר לחוש את שתי הקומות במבט אחד ואת זה ביקשנו להעצים. רתמנו את התקרה המשופעת, שנישאת עד לגובה של 6.5 מטרים, כמו גם את שאר האלמנטים הגבוהים, כחלק בלתי נפרד מהקונספט. בפועל הם גורמים כל העת לעין לבחון את החלל בפרספקטיבה רחבה – מלמטה עד מעלה. לגובה, למרחב ולנפחים יש כאן תפקיד משמעותי”.

 

 

קומת הכניסה שתכנן הורוביץ מורכבת מחלל ציבורי ובו סלון, מטבח רחב ידיים ואגף נפרד לבני הזוג בשטח של כ-60 מ”ר ובו מאסטר שינה, חדר ארונות, אזור ישיבה, חדר רחצה וחדר עבודה. הקו הוא מודרני, מינימליסטי וכובש, הכולל אלמנטים נקיים, וניכר כי הורוביץ הקפיד לשלב בכל חללי הבית חומרים כמעט זהים המייצרים חוט מקשר בקונסטלציות משתנות ומינונים שונים: הפורצלן האפור נוכח, כך גם הצבע הלבן שמופיע בעבודות הנגרות והמסגרות וכמובן פורניר עץ האלון הבהיר שמוסיף עניין, רכות וחמימות. “יצרתי משחק בעזרת צבעים שחוזרים על עצמם וחומרים דומים מתוך רצון לשמור על מינימליזם וטונציה צבעונית”. הוא מסביר.

 

 

 

 

הורוביץ רתם את קיר הכניסה לדיר וקיר הסלון ליצירת מונומנטים ורטיקליים שמעצימים את ממד הגובה בחלל הכפול. את דלת הכניסה המקורית הסטנדרטית החליף לדלת גבוהה במיוחד (כ-2.8 מ’) הנטמעת במישור הקיר, אותו חיפה באריחי גרניט פורצלן אפורים (1.2/2.8 מ’) שממשיכים כל הדרך מעלה עד לשיא גובה תקרת קומת הגלריה שפוגשת את קיר הכניסה המרשים.
הספרייה בסלון היא ללא ספק אחד הפיצ’רים המעניינים בחלל הציבורי ומדגישה את התנועה בחלל כמו גם את גובה התקרה המשופעת: “היא יוצרת פרופורציה בין השוהים במרחב לחלל עצמו ומהווה דוגמה נוספת לשימוש בחומרים ספציפיים, כל פעם ביישום שונה”, מסביר המעצב. “הספרייה במהותה לא משמשת בדירה הזאת לאחסון גרידא אלא בראש ובראשונה כאלמנט שמדגיש את ממד הגובה. היא עשויה עבודת מסגרות ברזל שנצבע בלבן, בה שובצו תאים וקופסאות פורניר אלון טבעי בהיר. שילבנו בה את מערכות השמע, המיזוג והטלוויזיה”.

 

 

 

 

“כל החומרים בסלון נעים על אותה סקלה צבעונית. לא חיפשתי לייצר חלל עתיר גוונים אלא מרחב הרמוני ורגוע. שילבתי מערכת ישיבה מתכווננת אותה ניתן להפוך למשטח רביצה מפנק ונוח להפליא מתוך רצון לייצר עבור בני המשפחה מקום התכנסות אינטימי נוסף לפינת המשפחה המרווחת שממתינה להם בקומה השנייה. תחתיה שובץ שטיח וינטג’ מקורי מצמר והווילונות, שבשל המפגש המאתגר עם התקרה המשופעת, נתפרו בדירה עצמה. הם מכניסים לחלל הציבורי כולו רובד נוסף של רכות”.

 

 

 

גם במטבח דאג הורוביץ לייצר אלמנט שמעצים את ממד הגובה בדמות רהיט נגרות שנישא עד לגובה תקרת הקומה ומהווה מעין מסדרון החוצץ בין המטבח לאזור שירותי האורחים והכניסה למאסטר ההורים. אלמנט זה מהווה מעין עוגן עבור הקומה השנייה ונראה כאילו היא מונחת עליו. המעצב השכיל להשתמש בשלוש מפאותיו- האחת משמשת כארון אחסון לכלי מטבח, השנייה כארון אחסון ושירות לטובת מאסטר ההורים ואילו בפאה השלישית, זו הפונה לכיוון הסלון, שולב מקרר יינות.
את המטבח חילק הורוביץ לאזורים: בציר הארוך יצר רהיט נגרות צבוע בלבן הטומן בחובו כל מה שנדרש במטבח מודרני ומאובזר. בהמשכו משובצת הדלת שמובילה ליחידת ההורים. במרכז החלל אי רחב ידיים שאורכו כ-3.5 מ’ ורוחבו כ-1.2 מ’, גם בו יצר הורוביץ שפע של מקומות אחסון והוא משמש את בני המשפחה לארוחות קז’ואליות. כשהם מארחים, מרבית הארוחות נעשות במרפסת המטופחת.
“האי הזה מאפשר לחמישה סועדים לשבת בנוחות מקסימלית ולהנות מאינטראקציה דינמית כשמבשלים. מכיוון שמדובר בחלל גדול במיוחד, לו משטחי עבודה ארוכים ונוחים, הכיור והכיריים שולבו במשטח הנמוך שבחזית הצופה לעבר הנוף. את האי חובק משטח פורצלן ובני המשפחה, שמרבים לבשל ולארח, נהנים בין היתר מ-3 מקררים אינטגרליים, תנור מקצועי, מגרת חימום ופונקציות נוספות שמאפשרים להם לארח בנוחות”.

 

 

 

בהמשך ישיר, המרפסת שתוכננה ברוח הבית עצמו וכוללת פינת ישיבה סלונית, פינת אוכל ומטבח חוץ מאובזר למשעי: “גם במרפסת בחרתי להיצמד לאותה סקלת צבעים נקיה, שנאמנה לקונספט מההתחלה עד הסוף. בדומה לבית, השימוש בשכבות ורבדים מותיר גם את סביבת החוץ דינמית, חווייתית ומדויקת. תורם לכך גם הגינון שמייצר פרטיות ותחושה של גינה לכל דבר ועניין. שולחן האוכל מתאים ל-12 סועדים, מטבח החוץ עשוי נירוסטה ובטון ובמרכז פינת הישיבה החיצונית שולב שולחן אש סביבו נעים להתקבץ ולהתחמם בימים ובלילות קרירים”.

 

 

האמנות שמעטרת את הדירה, אותה יצרו אמנים ישראלים, הותאמה במדויק לחללי הבית השונים- מהחלל הציבורי, דרך המסדרונות ועד לחדרים. הורוביץ הקפיד להיצמד לצבעוניות אורגנית על טהרת גוונים של טרקוטה וקורטן שמשתלבים עם גווני השחור והלבן ומתחברים לגווני רצפת הפרקט. הסיפור מסופר בכל רחבי הדירה והזיכרון עובד כל העת.
מאסטר ההורים שואב אותנו לעולמות מעט שונים ועוצב בקו חושני, דרמטי ואינטימי יותר. הורוביץ שילב ברחביו אלמנטים בגוון כתמתם של חלודה הבאים לידי ביטוי באמנות, בשטיח ובספה: “ארון הקיר, לו חזיתות מראה, הניצב מול המיטה, מייצר השתקפויות, עומק ומבטים לכיוונים נוספים”, מסביר המעצב. “חדר הארונות פורק לגורמים, בדומה לבישול מולקולרי; הוא עוטף את הקירות והעובדה שחלקו שקוף מייצרת הכפלה של המרחב, לכן החלל נראה גדול יותר. יצרתי בו אזור סגור בו משולבים מסך טלוויזיה ומראה ובהמשכו מסדרון המוביל לחדר העבודה”.

 

 

 

 

פרקט האלון הבהיר המבוקע שבמאסטר ההורים ממשיך עד חדר הרחצה שעוצב בסגנון דרמטי אף יותר. המעצב השכיל להשתמש בפלטת צבעים מונוכרומטית בטונים שונים כדוגמת נגרות מחופה פורניר מושחר, משטחי גרניט פורצלן עוצמתיים וכיור בנוי אבן קיסר בגוון כהה.
המדרגות המובילות לקומת החדרים חופו פרקט נטול פאנל ומעקה הזכוכית השתול ברצפה, נטול חיבורים מייצר פתיחות ושקיפויות בין המפלסים. בקומה זאת שלושה חדרי שינה: אחד מהם תוכנן כסוויטה וחדר נוסף משמש כחדר אירוח. גולת הכותרת בקומה הוא אזור המשפחה הצופה לחלל הציבורי שבקומת הכניסה ונהנה גם הוא מהספרייה המרשימה שנובעת מהסלון.

 

 

 

“הצבעוניות המונוכרומטית נשמרת גם בחדרים של הבנות ובדומה לכל הדירה גם בהם הנגרות תוכננה ויוצרה CUSTOM MADE כך שכל אחת מהן נהנית מהגדרה מדויקת של אזור שינה ולמידה”, מסביר הורוביץ. “השפה העיצובית חוזרת על עצמה גם כאן: רצפת הפרקט מתחברת רעיונית לארונות ואילו המיטות מדברות בשפת הרהיטים ששיבצנו בקומת הכניסה. חדרי הרחצה של הבנות תוכננו גם הם מחומרים זהים לאלה המככבים בכל הבית, אך הפעם בהנחות שונות ובצורניות משתנה. כך נוצר קצב מעט שונה שנאמן לאווירה שביקשנו ליצור בקומת חדרי השינה”.
“בפינת המשפחה, בה נהנים בני המשפחה ממערכת קולנוע ביתית, יצרתי מרבץ ישיבה נוח להפליא בגוון ירקרק שמעניק חיות ומהווה מעין מרפסת קונספטואלית גם בקומה השנייה. לצידו שילבנו שולחנות אלומיניום תואמים, והספרייה שבחלל הסלון, המיתמרת מעלה ומופיעה גם באזור זה, מייצרת תנועה ועניין”.

עבור: זוג בשנות ה-40 לחייהם להם שתי בנות מתבגרות
היכן: אחת מערי השרון
הנכס: דירת פנטהאוז דופלקס
שטח: כ-210 מ”ר+ כ-70 מ”ר מרפסת
תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים ישראלי
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
עיצוב פנים ישראלי
גם דירת מגורים, גם סטודיו לצילום וגם בוטיק אופנה / ליעד יוסף
  מה שנכון לניו-יורק, לונדון וברלין נכון גם לבת-ים: באזור התעשייה הדינמי והומה האדם,
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים ישראלי
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*