שבוע העיצוב הססגוני במילאנו נחתם לאחרונה ואם להסתמך על רשמי אנשי המקצוע הישראליים ששבו ממנו - הטכנולוגיה המתקדמת היא שניצבת במרכז הבמה.

Laminam איטליה

 

מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית השנייה של חודש אפריל את רחובות מילאנו שבאיטליה וגמעו בשקיקה את החידושים שמספקת סצנת העיצוב העולמית – זאת כחלק משבוע העיצוב הגדול בעולם ובמרכזו תערוכת Salone Del Mobile היוקרתית. בצל הסיטואציה המורכבת כאן בארץ, ישראלים רבים החליטו, למרות הכל, להשתתף באירוע הבינלאומי וחזרו עם לא מעט רשמים.
התערוכה, וכך גם המייצגים ברחבי העיר, לא ממש התיימרו להציע לקהל המקצועי פתרונות פרקטיים ורבים מאלה שהוצגו היו קונספטואליים, כאלה הנוגעים באספקטים גלובליים ופילוסופיים שאינם פשוטים ליישום. ניכר שמטרת העל של מארגני היריד היתה לפתוח את ציבור המבקרים לרעיונות ולסגנונות ולהפעיל את כל החושים ואכן המייצגים לשנת 2024 היו ברובם מונומנטליים, גדולים מהחיים וערכיים- בהתאם ל-DNA של כל חברה ומותג, שרובם ככולם שמו דגש על טכנולוגיות מתקדמות שעתידות להיות מיושמות כבר בעתיד הקרוב.
עדי לביא, סמנכ”לית השיווק של MODY, שביקרה ביריד משתפת בחוויותיה: “נראה שבשל המצב בארץ חלק מאנשי המקצוע הישראליים שמקפידים לפקוד את יריד העיצוב מידי שנה בחרו שלא להשתתף ועדיין, היתה נציגות ישראלית מרשימה. קשה לשים את האצבע על קו עיצובי שקשר בין כל המותגים המובילים מכיוון שלכל אחד מהם SAY משלו, אך דבר אחד בטוח- רבים מהם בחרו השנה לתת דגש על טכנולוגיות מתקדמות וביתר שאת, בין אם במנגנונים חדשניים, טכניקות הדפסה שטרם ראינו ומוצרים רב תכליתיים (כמו ברז שפרט למים חמים, קרים וסודה מייצר גם קפה על פי דרישה)”.

 

Laminam איטליה

 

Laminam איטליה

המגמה: ליצור הרמוניה במרחב
“אותן יכולות טכנולוגיות חדשניות מאפשרות ליישם אלמנטים שבאופן מסורתי שימשו לאזורים ספציפיים בסביבת המגורים וכיום פורצים את הגבולות לחללים אחרים”, מסבירה לביא. “כך למשל אריחי פורצלן מעוצבים מבית המותג האיטלקי MUTINA שמיועדים ליצירת קירות כוח בחלל הציבורי ומתאפיינים בקווים מדויקים ונקיים, במראה תלת מימדי בדוגמת שתי וערב- על אף שבפועל הם חד- ממדיים למדי. אלה, וכך גם קולקציות אריחים לחדרי הרחצה, עוצבו עבור המותג על ידי גדולי המעצבים כמו פטרישיה אורקיולה, קונסטנטין גרצ’יץ ובעלי המשרד RAW-EDGS, שבחרו לייצר מנעד צבעוני מדוד ונעים לעין בגוונים טבעיים, פסטליים ומעושנים ובנראות אורגנית שמטיבה ותורמת מאוד להרמוניה במרחב. חלק מהקולקציות של המותג מאפשרות לשלב בין אריחים מסוגים שונים וכך לייצר מראה מעניין ויוצא דופן שאין שני לו”.

 

המותג MUTINA בלעדי אצל MODY

 

המותג MUTINA בלעדי אצל MODY

התכשיטים שולטים, גם בעיצוב הפנים
“הביתן של מותג הברזים Gessi , כמו גם אולם התצוגה הקבוע שממוקם בלב העיר, היוו כמידי שנה מוקד עליה לרגל ומשכו אליהם אלפי אדריכלים ומעצבים מכל רחבי העולם- בעיקר בשל העובדה שמוצריו מתבססים על חווית ה-Wellness שכולנו שואפים להשיג, וודאי בחדרי הרחצה שמשמשים כחדרי טהרה לכל דבר וככאלה הם זוכים לתשומת לב מיוחדת. השנה הגדילו מעצבי המותג ליצור קולקציות מרהיבות של ברזים מחופים בחיפויי במבוק טבעי, חומרים המדמים טקסטיל רך וטבעי וברזים עם ידיות בצורת פרח שחופו באבני סברובסקי- דגמים שנראים ממש כמו תכשיט”.

 

gessi בלעדי ב MODY

צבעוניים יותר, מהוקצעים יותר
כמידי שנתיים כיכבה במרכז היריד תערוכת המטבחים Euro Cucina שמנקזת אליה את טובי מותגי המטבחים בעולם וניכר שהשנה רובם ככולם ניתבו את הטכנולוגיות החדישות ליצירת מטבחים מהוקצעים ומעוצבים משהכרנו. יעל מוסקוביץ, סמנכ”לית השיווק ומבעלי ניגא שף For Home, משתפת כי עיקר ההתמקדות של החברות היתה בדיזיין עצמו וניכר שהן השקיעו מחשבה רבה (וגם תקציבים) בכדי להביא לידי ביטוי את השדרוגים שנעשו בתחום בשנים האחרונות: “ברמת העיצוב נראה שמרבית החברות בחרו להקדיש זמן ומחשבה ל- fine tuningשל הדיטיילים הקטנים- אלה שבפועל עושים את ההבדל הגדול: המשטחים מדוקקים מאי פעם והידיות הומוגניות ומדויקות”. היא מסבירה.
“בתערוכה בלטו במיוחד כמה חברות כשאחת מהן היא מותג היוקרה האיטלקי FOGHER שהציג תפיסת אירוח מתקדמת בסביבת החוץ בתצורה של שני דגמים חדשים. אחד מהם משלב בישול ואירוח במקשה אחת הכוללת בלוק בישול שבהמשכו שולחן אבירים שמהווה חלק אינטגרלי מאיזור הבישול. שני החלקים עשויים מנירוסטה בשילוב אלומיניום וגרניט ואותה יחידה אחת מושלמת שמתקבלת מעצימה מאוד את תחושת החיבור בין כל המשתתפים, אלה המתארחים ואלה שמבשלים. הצבעוניות של המטבחים החדשים נאמנה מאוד לזו השולטת בענף העיצוב כולו ואת הדגם החדש ניתן לייצר ב-4 גוונים: שחור, שמנת, חמרה וירוק מרווה. בנוסף הציג המותג סט כיסאות מעוצבים מחומרים וצבעים למטבחים, על מנת ליצור TOTAL LOOK מושלם. דגם בולט נוסף הוא ה-AGER שכולל בתוכו כל מה שמטבח חוץ פונקציונלי צריך- החל מכיור ומשטחי עבודה נוחים, גריל מובנה, מקרר וכמובן שולחן אוכל מרשים שמיוצר בגוון זהה לרהיט המטבח ולכיסאות”.
“המותג de manincor הציג גם הוא חידושים והוסיף את האופציה לחפות את חזיתות מטבחי הנירוסטה בהם הוא מצטיין בחומרים ייחודיים כמו פליז, אבן, שיש, עץ ועור טבעי, וכך לייצר קומבינציות מיוחדות של חומרים ומרקמים שונים. בדומה ל- FOGHER ניכר שהרצון לייצר אינטראקציה בין המארחים והאורחים ולשמור על אווירה מזמינה וקאוז’ית- כבר משלבי ההכנות והבישול ועד לתום הארוחה- עמדו לנגד עיניהם של המתכננים והיוו שיקול מרכזי בייצור הדגמים החדשים”.

 

ניגא שף FOR HOME המותג DEMANINCOR

העובי קובע
הדאגה לעתידו של כדור הארץ תפסה גם היא תאוצה בעיצובים של רבים מהמותגים המובילים בעולם, שבוחרים בשנים האחרונות ליישם טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות ליצור אלמנטים המשלבים בין אסתטיקה ואקולוגיה. מהבולטים שבהם הוא המותג האיטלקי LAMINAM, ששם דגש על נושא הקיימות כבר למעלה משני עשורים והציג בשבוע העיצוב את סדרת החיפויים החדשה twO שעונה במדויק על המגמה.
“מדובר במשטחים הדקיקים והגמישים בעולם, שעוביים כ- 2 מ”מ בלבד, שמיוצרים בטכנולוגיה ירוקה- ככאלה ניתן ליישם אותם בשלל דרכים על קירות חוץ ופנים ואפילו על פרטי נגרות וריהוט כשהרציונל הוא ליצור מקסימום אפקט ובמינימום שימוש בחומר”, כך לדברי גל נרדי, סמנכ”לית השיווק של LAMINAM ישראל.
זאת ועוד אומרת נרדי כי “העיצובים החדשים שהציג המותג נאמנים לצבעוניות השולטת בשבוע העיצוב שרובה ככולה על טהרת גווני החול, האדמה והתבלין. בולטים במיוחד גוונים כמו שמנת, egg shell (קליפת ביצה), אגוז, טרקוטה וחול ונראה שלא מדובר בטרנד אלא במגמה על-זמנית שרק תצבור תאוצה, מכיוון שהיא מייצרת הרמוניה ושקט בכל פינה בבית, בפרט כשהיא מיושמת במשטחים גדולים”. לדבריה, “גווני האפור, הבטון והשחור עדיין נוכחים אך במינונים נמוכים יותר מבעבר ונראה שהם מפנים את מקומם לגוונים הטבעיים שנקראים ומתפרשים כנעימים ומרגיעים בהרבה ונותנים מקום לאלמנטים ולאקססוריז שנרצה לשלב במרחב.
“המרקמים שראינו בתערוכה גם הם טבעיים מאי פעם ונראה שהנטייה היא לחקות טקסטורות ששאולות מעולם הטבע גם כשמדובר במוצרים תעשייתיים. כך למשל LAMINAM העולמית שהיטיבה ליצור בעת האחרונה סדרות משטחים ששואבות השראתן מטיפות גשם שזולגות על החלון, דגמים מחורצים שמדמים בדיוק רב טיח מסוגים שונים או בד מקומט וקולקציה הכוללת פרינטים של עצי דקל שמעצימים את משחקי האור והצל בחלל”.

 

Laminam איטליה

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
עיצוב פנים - בתים
עצמאות 76: אלו הם המאפיינים הבולטים בבית הישראלי העכשווי
  בבתים שלנו בהם אנו משוועים בראש ובראשונה לייצר מעטפת מכילה ומזמינה לבני המשפחה
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
עיצוב פנים - בתים
משפחה מיד מרדכי חוזרת לביתה החדש שננטש / מורן דויטש רוזנברג
  דבר המתכננת: הבית בן שתי הקומות, בשטח של כ-160 מ”ר. בקומת הקרקע מיקמתי
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
עיצוב פנים - בתים
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*