26 שנים חיכו בני הזוג לשיפוץ ואחרי שכמעט כל ילדיהם עזבו את הבית - התפנו להגשים את החלום. סביב קיר כוח ארוך במיוחד, הם בנו בית שיתאים לאירוח המשפחה.

 

לשיפוץ הזה הם חיכו 26 שנים ודווקא עכשיו כש(רוב) הגוזלים עזבו את הקן והביאו בעצמם ילדים, הם פינו זמן וכוחות לתהליך. לבני הזוג יש וילה ברחובות, אליה מגיעים מדי שישי ילדיהם ונכדיהם. “הלקוחה שלי היא אישה מאוד מיוחדת”, מספרת לנו טל בן זאב מ-TBZ Studio שאחראית על התכנון ועיצוב הפנים של הפרויקט, “היא מאוד אוהבת לבשל, לאפות ולארח ולכן היה חשוב לייצר חלל ציבורי המותאם לחוויית אירוח מפנקת של אנשים וילדים רבים – עם דגש על יופי, אסתטיקה ונוחות”.

 

 

 

 

השיפוץ התמקד בעיקר בקומת הכניסה לבית הכוללת מטבח, סלון ופינת אוכל. הסגנון הנבחר לעיצוב החלל היה מודרני, עדין ולא עמוס. אך עם זאת, דבר אחד מאוד בולט בבית – קיר הכח שחולש על מעל עשרה מטרים ומחבר בין פינת הקפה והספרייה למטבח. הקיר מסתיר בתוכו את מערכת המיזוג של הבית והוא כולל מקומות אחסון רבים לצד מדפים פתוחים המשמשים כספרייה. בהמשך הוא הופך לחלק אינטגרלי מהמטבח.

 

 

הקיר הזה לא בולט רק בגלל גודלו, אלא גם ובעיקר בזכות צבעו המיוחד והלא שגרתי – סוג של ירוק בקבוק בשילוב עם טורקיז. “ירוק הוא הצבע האהוב על הלקוחה וזה היה החלום שלה. חיפשנו אחר הגוון המתאים במשך זמן רב; מכיוון שמדובר בצבע לא קונבנציונלי, כל שאר הצבעים והחומרים שבחרנו הם טבעיים ושקטים”. כך למשל כל החלל רוצף מחדש באריחי גרניט פורצלן בגודל של 120*120 ס”מ במראה של אבן טבעית. כמו כן, הוחלפו כל החלונות והמפתחים בקומה כדי ליצור אחידות ורעננות ולתת מקום לנוף הירוק המשתקף בעדם.

 

 

 

במקור החלל הציבורי היה מחולק באמצעות קיר לשני חלקים ארוכים וצרים כאשר בחלק אחד נמצא המטבח ובחלק השני נמצא הסלון. כדי להגדיל את החלל ולהפוך אותו למואר, מרווח וכזה המתאים יותר לאירוח משפחתי – הוחלט על הורדתו ופתיחת החלל. ומה בקשר לעמודים התומכים? בן זאב והלקוחות תכננו לחשוף את הבטון שלהם ולהשתמש בהם כחלק מהעיצוב, אך למרבה הצער רק בזמן השיפוץ הם גילו שהדבר אינו מתאפשר ויש למצוא פתרון אחר. “פיתחנו שפה סביב העמודים הללו, שההד שלה שזור באלמנטים וחומרים בכל אזורי השיפוץ בבית. שילבנו פורניר אלון מגוון שמחפה את כל העמוד ביחד עם מסגרות מתכת ורשתות בצבע לבן”, מספרת טל.

 

 

 

 

 

 

מכיוון שהעמודים היו חייבים להישאר, הם גרמו לחלל להיות מחולק בצורה לא סימטרית – דבר שהיווה אתגר עיצובי וחייב את בן זאב לבחור ברהיטים בעיצוב אישי, כדי שיתאימו בצורה מדוייקת לחלל ולצרכיו. לטובת המשימה היא גייסה את מעצב הרהיטים ארז לוי שהתאים במיוחד עבור המשפחה את רהיטי הסלון ופינת הקפה.
לסלון נבחרו רהיטים בצבעים ניטרליים – ספת רי”ש מיוחדת וקלילה, שלמעשה מורכבת משני שזלונגים בעלי מסעד יד בצד אחד ובצדם השני הם מחוברים באמצעות שולחן פינתי מרופד. דבר היוצר מראה קליל ונעים ולא מראה “כבד” כפי שבדרך כלל קורה עם ספות פינתיות. ושני שולחנות עגולים – האחד במראה שיש והשני שחור בשילוב מתכת – הכל כמובן בעיצוב ובהתאמה אישית.

 

 

 

 

בצדו השני של הסלון, יצרה בן זאב פינת קריאה שקטה ונעימה שברקע שלה הספרייה היפיפיה שעוצבה כחלק מקיר הכח. גם שם בחרה המעצבת בצבעים רגועים ובהירים עם שתי כורסאות מעוגלות ושולחן במראה נחושת, שמקפיץ את כל הפינה ומעניק לה סטייל מיוחד.
“את ארז אני מכירה שנים רבות וזו לא הפרויקט הראשון שלנו ביחד”, מספרת בן זאב על הבחירה במעצב הרהיטים ארז לוי, “אני אוהבת את הסגנון שלו, את קו המחשבה שלו ואת ההתאמה והדיוק של הרהיטים ללקוח ולבית, בזכות הניסיון והידע הרב שלו. יש לנו שיח משותף ואנחנו עובדים בדינמיקה משותפת”.

 

 

 

 

 

 

 

בין הסלון למטבח הוצבה פינת אוכל עגולה ונפתחת, שלמעשה נשארה במקומה המקורי מלפני השיפוץ. פינת האוכל שנבחרה, גם היא מבית ארז לוי, כולה בצבע שחור מט ללא עיטורים או קישוטים מיוחדים בהתאם לסגנון המודרני, הנקי והמנימליסטי שאהוב על הלקוחות.
כדי להשלים את המראה של החלל, גם גרם המדרגות הישן עוצב מחדש. במקור הוא היה פתוח משני צידיו ובעל מעקה עבה מעץ כהה. בן זאב החליטה לסגור צד אחד בקיר כדי לחצוץ בינו לבין המטבח, להחליף את המדרכים לאבן טבעית ואת המעקה לכזה העשוי ברזל דק ועדין – כל אלו ביחד יצרו מראה קליל ומאוורר המשתלב בהרמוניה עם קומת הכניסה.

עיצוב ותכנון: טל בן זאב – משרד TBZ Studio
מיקום: רחובות
ריהוט (פינת אוכל, ספה, שולחנות וכורסאות): סטודיו ארז לוי
צילום: LUZ Architecture Photography – שי אזולאי

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים - בתים
+כתבות מומלצות
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים ישראלי
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
עיצוב פנים ישראלי
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים ישראלי
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*