אדריכל שותף אורי הלוי, מ"אורבך הלוי" אדריכלים, מתייחס לעתיד ענף המשרדים בתקופה הנוכחית ומסביר "כשאנו בוחנים את הנעשה בענף זה, יש להבין שתהליך תכנון ובניית פרוייקטי ענק הממוקמים במגדלי משרדים הוא ארוך טווח - מהלך תכנוני של 4 שנים בנוסף ל-3 שנות בנייה. כך שהאירועים המחרידים של ה-7 באוקטובר, אליהם התווספה עליית הריבית והמשבר בהייטק, לא גרמה למשרדים ל'שבת על הגדר' ובטח ובטח לא לעצור תהליך כה ארוך".

 

השאלה החשובה באמת היא מה קורה עם הפרוייקטים הגמורים וכאן אנו רואים שחברות גדולות בתחומן, מנצלות את התקופה כדי לשפר את הסטטוס קוו שלהן. חברות גדולות, הממוקמות מזה שנים רבות במשרדים מיושנים, מזהות, במצב הנוכחי, הזדמנות להתקדם, מה גם שהרכבת הקלה, אף היא מהווה תמריץ קידום לחברה לעבור למשרדים גדולים, מרווחים וחדשים יותר.
בתוך כך, מתייחס הלוי, גם לתכנון המודל ההיברידי כמודל מטיב, מודל שנכנס לשיקולים התכנוניים של המשרדים. הדייר-העובד הופך להיות מתוחכם וגמיש.
שורה תחתונה, גם כיום – חברות גדולות, חברות הייטק, פירמות רואי חשבון, כמו גם משרדי עורכי דין, מעדיפים בסופו של דבר לשכון במגדלי היוקרה במרכז, עם העדפה ברורה, בראש ובראשונה לתל אביב. בשנים האחרונות התווספה לתל אביב גם בני ברק, כמרכז עוגן בעל חסרון משמעותי של חוסר נגישות תחבורתית לאזור. מאחוריהן ממוקמת הרצליה, בעלת הקסם העסקי שלה.

 

אדריכל אורי הלוי, משרד אורבך הלוי, צלם יוסף כהן

 

משרדי “אורבך הלוי”

במשרד הממוקם בלוד, הרחק מהמרכז, עובדים 65 אדריכלים, מהנדסים ומתכנני ערים, במערך תיכנוני מושכל לטובת עבודה נעימה, ורסטילית ומקצועית.
המשרד ממוקם בקומת הגג של בניין משרדים בן חמש קומות, שעמד שנים נטוש בשלב השלד. אורבך-הלוי קיבלו את פרויקט השמשת הבניין, התאהבו והחליטו לרכוש את הקומה העליונה: חלל של 600 מ”ר ומרפסת של 900 מ”ר. לדברי הלוי “קיבלנו החלטה מוזרה לצאת מנמל תל אביב אחרי עשר שנים, שבדיעבד, התבררה כהחלטה מדויקת ליצירת כח אדם הטרוגני”.

 

אדריכלות ועיצוב אורבך-הלוי. צלם עוזי פורת

 

 

במבואה אנו עדים לחלל כניסה פתוח ומרווח, כאשר ברקע מציצה המרפסת הרחבה. מאזור הכניסה אל פנים המשרד מובילות שתי שדרות של חללי עבודה, הנמשכות לאורך שתי חזיתות המבנה. כל חלל הוא מעיין משרד קטן חצי פתוח, עם עמדות עבודה הפונות אל המסדרון המשותף. המשרדים מופרדים אחד מהשני באמצעות מחיצות נגרות מנותקות מהתקרה, המשמשות כגב לשולחנות העבודה.

 

 

 

 

 

בין שתי השדרות תוכננו חדרים ציבוריים הכוללים חדר ישיבות שקוף, חדר פגישות אינטימי ובוט לשיחה אישית. אחרון בתור אודיטוריום פתוח למפגשים ואספות, שבו מסך הקרנות ופופים לישיבה חופשית עם תמונות של גדולי האדריכלים מהעבר.
בצדו השני של החלל הציבורי ממוקמת פינת ההאכלה, עם שף פרטי לטובת העובדים, הכוללת מטבח מקצועי עם חדר אוכל, ויציאה למרפסת הגג.

 

 

 

 

 

 

האדריכל אורי הלוי שותף מייסד במשרד “אורבך הלוי” אדריכלים, אותו הקים בשנת 2000 עם שותפתו המהנדסת דפנה אורבך. לאחר מכן הצטרף אליהם השותף השלישי, אדריכל אורי רותם, אשר הביא עמו ניסיון בינלאומי. לצד עבודתו הלוי הינו פרופסור אורח בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון.

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
עיצוב פנים ישראלי
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים ישראלי
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים ישראלי
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*