הבתים שלנו הפכו כבר מזמן לסביבה שהיא הרבה מעבר ל"מקום שנעים לחיות בו" ובשנים האחרונות הפכה המילה "חוויה" לחלק בלתי נפרד מהלקסיקון התכנוני. כך גם בפנטהאוז המושקע ברמת השרון אותו תכננה ועיצבה צביה קזיוף עבור זוג להם שלוש בנות צעירות, צמד אנשים יצירתיים ובעלי מעוף שתרמו רבות לסינרגיה, ליצירתיות ולחוויה הנעימה שבאה לידי ביטוי בכל אזור בו.

 

השאיפה של כולנו היא אחת: לשוב בתום יום נוסף רווי אתגרים ומשימות לבית שעונה בדיוק על הצרכים והאהבות שלנו, שם נוכל להשיל ברגע אחד את כל טרדות היום, להיכנס למוד של רגיעה ולהנות מזמן איכות משפחתי. זוהי השגרה היום- יומית של משפחה בת 5 נפשות עבורם תכננה צביה קזיוף דירת פנטהאוז חלומית, שמחה וצבעונית, עתירת טקסטורות ואמנות איכותית.
“הפנטהאוז ממוקם בקומתו התשיעית של בניין מתוחזק ונעים ברמת השרון והוא חולש על פני קומה שלמה, כך שהוא נהנה מתצפית מרהיבה של 360 מעלות ו-4 כיווני אוויר”, אומרת קזיוף. “הדיירים הם זוג בשנות ה-40 לחייהם, חובבי צבע מושבעים, להם 3 בנות צעירות ו-2 חתולים. בני הזוג שאפו לבית פונקציונלי, מכיל, נעים וחוויתי ואנחנו מצידנו דאגנו לייצר עבורם את כל זה ובנוסף דאגנו להדגיש את הפוזיציה הייחודית של הנכס וממדי החללים השונים”.

 

 

 

 

שטח הדירה הוא כ-260 מ”ר ולה מרפסות בשטח של כ-240 מ”ר נוספים, אותם ניצלה קזיוף לטובת יצירת סביבת חוץ סוחפת וחווייתית המשמשת כגינה לכל דבר. יתרון נוסף היא גובהה של הדירה והתקרות ברחביה מיתמרות לשיא של 3.5 מ’. “מקמנו את לב הבית במרכז הגג; כולו מוקף מרפסות המשמשות כאזורי מחיה שוקקים שמשיקים לחללי הפנים. תכננו עבורם מטבח חוץ , פינת אוכל רחבה , אזור אירוח עם ספות מרווחות וגם בריכת זרמים מפנקת הבנויה כקובית זכוכית. עומקה 120 ס”מ ורק 40 ס”מ מתוכם חיצוניים, יתרת העומק נטמע בתוך רצפת הדק. את המרפסות עוטפים צמחיה מטופחת ועצים מגוונים גבוהים בהם עצי אלון, עץ רימון ועצי פלפלת בוכיה שמייצרים יחד תחושה של ווילה על הגג, ממש תחושה של בית פרטי”.

 

 

 

דלת הכניסה מהווה חלק בלתי נפרד ממבואת הכניסה וכמותה היא מודגשת בחיפוי דרמטי. גובהה כ-3.2 מטרים והיא תוכננה בקו אפס עם מישור הקיר. “את קיר הכניסה לבית תכננתי כקיר כוח אותו חיפיתי פורניר מיוחד”, אומרת קזיוף. “קווי החלוקה שלו הופכים לנישה ייחודית בה שתלתי תאורת לד אנכית ובהמשך נגלית דלת הכניסה. הדירה מחולקת לאזור ציבורי ואזור פרטי וההפרדה בין שתי הזירות הללו נעשתה באמצעות שתי דלתות כיס נעלמות וריצופים שונים- האזור הציבורי רוצף באבן קרמה והאזור הפרטי בפרקט עץ בדוגמת פישבון”.
את התקרות הגבוהות בדירה רתמה קזיוף ליצירת מרחב רחב ידיים שמשדר תחושה יוקרתית בדומה לבית פרטי. גם באזורים בהם תוכננו הנמכות עבור מערכת המיזוג, גובה הקירות נותר 3.2 מ’. בשילוב תקרות הגבס שמקנות מראה נקי, התחושה שמתקבלת היא של בית מסוגנן ועוצמתי.

 

 

 

“הסלון והמטבח תוכננו אל מול הוויטרינות רחבות הידיים בכדי לחזק את הקשר בין החוץ לפנים ולהכניס כמה שיותר אוויר ואור טבעי לחללים. בכדי לייצר זאת, החלטנו להגדיל את אורך הוויטרינה החדשה. זאת שקיבלנו לידינו טרם השיפוץ היתה באורך של כ-4 מ’ וזאת החדשה חולשת על לא פחות מ-14 מטרים”.
“המטבח תוכנן בגוונים בהירים שתורמים מאוד למראה הנקי שביקשנו ליצור. המשטחים הלבנים משקפים את האור הטבעי שחודר פנימה בצורה נעימה ורכה מהחלונות שבהיקף המטבח. קיר הכוח בסלון תוכנן כיחידת נגרות custom made בה יצרנו ניתוקים בן פרוסות עץ לפסי פליז. פלטות עץ האלון יוצרו בטכניקת חיתוכים המשכיים במרווחים שווים שמתחברים למדפי מתכת בנישת הכניסה לבית ויוצרים תחושת המשכיות. בתוך כך, כבר מתחילת תהליך התכנון לבעלת הבית היה חשוב שניתן לאוסף בובות החרסינה שלה, בדמותן של רקדניות, פינה של כבוד. בתכנון נישת פינת האוכל הוחלט לשלב את האוסף המרהיב והוא משתלב בהרמוניה כחלק בלתי נפרד מהחלל הציבורי. שירותי האורחים עוצבו בקפידה וחופו אריחי סיצ’ז בגוון כהה וקלאסי להם שידכנו אלמנטים בהירים שמקנים לחלל אווירה אלגנטית ותחושת ניקיון”.

 

 

 

באגף הפרטי תוכננו עבור בני המשפחה חדר משפחה עוטף ונעים, סוויטת הורים מפנקת וחדרים מרווחים ומוארים לבנות שתוכננו בהתאם לצרכיהן וטעמן. “מאסטר השינה של בני הזוג תוכנן כמרחב יוקרתי. תכננו עבורם מערך ארונות מחופים עור רך עם תיפורים, ממש כמו תיק יוקרתי. במרכז חדר השינה ניצבת מיטה מפנקת ומכילה שכל המשפחה יכולה להתכרבל בה. בסוויטת עצמה שילבנו פינת איפור יפהפייה המשמשת כ- piece וזו מטרתה. בעלת הבית כלל לא מתאפרת אך כשבחרנו רהיטים לבית פשוט התאהבנו בה. היא משמשת כאקססורי קוקטי שמשתלב נפלא בעיצוב החלל”.

 

 

 

“מתוך חדר המאסטר נפתחת דלת זכוכית חלבית המסתירה את תוכן החדר ומובילה ישירות לחדר הרחצה היוקרתי והמפנק של בני הזוג. חיפוי קירות זכוכית הסיצ’ז מייצרים רפלקציה של אור כך הפסיפס משנה את צבעו בהתייחס לעוצמת האור שמכה בו בכל רגע נתון. בבוקר הוא יותר מואר ושמח ובערב יותר דרמטי. אריחי הזכוכית מורכבים כפאזל היוצר פטרן פרחוני ומקסים. תכננו עבורם מקלחון גדול ומרווח וכן אמבטיית free standing בסמוך לארון האמבט”.
“חדר הרחצה של הבנות רוצף ריצוף ורדרד ומבריק וגם בו תוכננו מקלחת ואמבטיה המשרתות את הבנות בגילאים השונים מבחינה פונקציונלית. את החלל הזה עיצבנו בקו מרענן וצעיר המותאם לגילאים צעיר ויתאים עבורן גם שנים קדימה- הן במראה והן בקנה המידה”.

תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
הנכס: דירת פנטהאוז
מיקום: רמת השרון
שטח: 260 מ”ר שטח בנוי + 240 מ”ר מרפסות
צילום: עודד סמדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
עיצוב פנים
רשמים מתערוכת העיצוב הבינלאומית במילאנו 2024
  מאות אלפי אדריכלים, מעצבים, ספקים וחובבי עיצוב נלהבים מכל רחבי הגלובוס, הציפו במחצית
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
עיצוב פנים
בית פיקסל / אנדרמן אדריכלים
  מיקום: תל אביב, ישראל שנת בניה: 2022 צילום: עמית גירון      
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
עיצוב פנים
בית של לקוחה שעוסקת באופנה / מיטל צימבר
  בני הזוג, היא בעלת בוטיק אופנה, והוא בעסקי הנדל”ן, להם 2 ילדים, שאחד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*