הצצה למשרדים של Sapienship – החברה של ההיסטוריון המפורסם ביותר בעולם יובל נח הררי ובן זוגו איציק יהב, בתכנון ועיצוב פנים מעצבת הפנים קרן גנס ואדריכלית עילית גרינברג. Sapienship של יובל נח הררי, אולי ההיסטוריון המוכר ביותר בעולם היום, ובן זוגו ומנהלו האישי איציק יהב, שהוקמה ב-2019, מוגדרת כ"חברה להשפעה חברתית" (social impact company).

 

בעקבות ההצלחה המסחררת של “קיצור תולדות האנושות”, “ההיסטוריה של המחר” ו-“21 מחשבות על המאה ה-21” – ספרים שהררי חיבר ויהב הפך לרבי מכר עולמיים – קיבלו השניים כמויות אדירות של פניות, בקשות להרצאות וראיונות, הצעות למפגשים עם מנהיגים והזמנות לשיתופי פעולה מכל רחבי העולם. הזוג החליט למנף את הנראות וההשפעה חסרת התקדים לה זכה ולהקים חברת תוכן והפקות שתמקד את הדיון הגלובלי באתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני האנושות כיום.
כך נולדה חברת Sapienship, המפעילה ומפתחת יוזמות בתחום החינוך והמדיה. “גייסתי עובדים וחלקתי איתם אופן ספייס בדירה שלנו בתל אביב״, מספר יהב, ״העבודה בחלל משותף הייתה מורכבת, והיינו מפריעים אחד לשני כל הזמן. כדי לייצר תוכן עמוק עובד זקוק להשראה ומצד שני גם לשקט’”. במקביל לגדילת הצוות, החליטו יובל ואיציק לגייס מנכ״לית לחברה החדשה ולצאת יחד איתה ועם הצוות לתהליך אסטרטגי שיגדיר חזון לחברה ותוכנית פעולה עתידית. התהליך האסטרטגי התמזג עם הרצון והצורך לפעול בחלל שיתאים לאופי פעילות החברה, לחזונה ולפרוייקטים שלה. לצורך כך נרכשו שלושה חללים בקומה ה-22 של מגדל המשרדים של דיזינגוף סנטר, שתוכנן על-ידי האדריכל משה צור.

 

 

לצורך איחוד שלושת החללים לכדי יצירת משרד אחד גדול וסינרגי לחברת Sapienship, נקראו למשימה מעצבת הפנים קרן גנס והאדריכלית עילית גרינברג.
תכנון ועיצוב המשרד החדש עומדים בקו אחד עם פעילות הליבה של הררי ויהב והמשימה כללה תרגום תפיסת העולם של החברה לעיצוב החלל העכשווי. בין השאר, הנגשה של ערכי החברה, הכוללים שיתוף פעולה, הכלה ופתיחות, והחלת חשיבה ביקורתית על המציאות.
יהב: ״תהליך העבודה עם גנס וגרינברג היה מרתק. אני בדרך כלל יודע בדיוק מה אני רוצה והמפגש עם מעצבות-העל האלו פתח את הראש והרחיב את הדמיון. היכולת של גנס וגרינברג להבין את רוח החברה, את החזון והטעם העיצובי שלי ולמנף אותו ליצירת חלל מזמין וייחודי, תוך שמירה על מסגרת תקציבית וביצוע מדויק ואיכותי הייתה פנומנאלית. התוצאות מדברות בעד עצמן. כיף לבוא לעבודה!״

 

 

המשרדים העמידו בפניהן אתגרים שהצריכו החלטות אמיצות ויצירתיות. הדבר הראשון שנעשה הוא חיבור של שלושת המשרדים הישנים לכדי משרד אחד סינרגי עם זרימה טבעית, וככזה שגם יעביר את החשיבה עליו מושתת החברה – הרעיון של להיות חלק, אבולוציה, פתיחות, שיתוף פעולה וגלובליזציה -ותרגום כל אלו לכדי תכנון משרד, בניה ויצירה.
בבסיס הקונספט העיצובי עמדה התכנסות והשיח הקולקטיבי סביב מדורת השבט, מענה לכך ניתן ביצירת תכנית משרד בצורת חצי עיגול כשמרכזו נשען על אולפן מלבני שקוף רחב ידיים שנועד לשלושה שימושים- משרד ישיבות, אולם הרצאות נוסח TED, ואולפן שבו מצולמים תכנים של Sapienship וראיונות עם יובל נח הררי.
האולפן מוקף כולו בציר תנועה היקפי מעוגל ופניו למשרדים סביבו. המשרדים סביב מופרדים ביניהם בקירות אך פתוחים הן בחזית והן בעורף כלפי האולפן שמוצב במרכז וכלפי החוץ.
החלטה משמעותית נוספת הייתה חשיפת חלונות המשרד מהרצפה ועד לתקרה. בניין המשרדים הישן תוכנן מלכתחילה עם מערכת מיזוג היקפית לאורך כל החלק התחתון של החלונות אשר סגרה ובודדה אותו מהנוף המרהיב שבחוץ. הוחלט לערוך שינוי גדול במערך המיזוג הקיים והזזתו אל מעל התקרה. הנמכת התקרה אפשרה את חשיפת החלונות הרחבים והכנסת הנוף התל אביבי הפנורמי של העיר, את הים וקו האופק פנימה אל המשרדים היושבים בקומה ה- 22.

 

 

גנס וגרינברג בניצוחו של יהב יצרו ותכננו ספריית ענק יפהפייה באורך 12 מ’. הספרייה הינה חלק מקיר עץ גושני המלווה את הנכנסים אל המשרד, חודרת אל אולפן ההקלטות וחדר הישיבות ומהווה רקע לתכנים חובקי העולם המצולמים בסטודיו. הספרייה שתוכננה בהשראת עבודתו של האמן Joaquín Torres-García נראית כמעט מכל מקום במשרד ומשולבים בה ספרים של כותבות וכותבים מרחבי העולם שהיוו או מהווים השראה עבור הצוות, כמו גם ספריו של יובל נח הררי, אשר תורגמו ל-65 שפות ונמכרו ביותר מ-35 מיליון עותקים ברחבי העולם.
המשרדים כוללים חללי עבודה שקופים אך סגורים, חמים ומזמינים בהתאם לקונספט הרעיוני של שיח פתוח, בהיר ומזמין.
סגירת חלקי קיר בצורה מדודה ובחירת שולחן וכסאות בגוון שונה לכל משרד בנפרד, בולטים על רקע הרצפה הכהה במשרד ויוצרים גיוון ועניין יחד עם אפשרות לעבודה שקטה ופרטית.
בתוך אלו נוצר חלל שהינו משרד רחב ידיים, שהזרימה בו טבעית, מתנהלת בצורה מעגלית, בהתאם למבנה הבניין, ויש בו ביחד ולחוד. שקיפות המשרדים, מאפשרת התמצאות טובה בחלל ומשדרת פתיחות.
דגשים נוספים שעמדו בבסיס הקו העיצובי הם יצירת משרד המקנה תחושת שייכות, שפה עיצובית בהירה ולא עמוסה. שימוש בחומרים טבעיים לצד צבע. בכניסה למשרד תוכנן שטיח tailor made , מעוגל ברוחב 9 מ”א מותאם למעטפת החיצונית המעוגלת של המגדל, פסים צבעוניים ארוכים המדמים את השתקפות בנייני ת”א הנשקפים מהחלונות עם הכניסה למשרדים. שטיח נוסף Tailor made תוכנן לאולפן להדגשת המרכז עם תקרת צלעות בטון שהושארה חשופה בחלל זה בלבד
המטבח וחדר האוכל של המשרד תוכנן בקונספט של קפיטריית רחוב – תוססת, חמה ומזמינה. שולבו בחלל ריצוף המדמה לבנים ברחובות אירופה וגרפיטי מלא צבע. מנורות עץ אלון שזורות בו ומגדלי ת”א נשקפים פנימה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
עיצוב פנים
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
עיצוב פנים
חנות התכשיטים Fortune Farm Store מטרקוטה, באחמדאבאד / של museLAB 
                           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*