בית ספר ירוק חדשני, שתכנן אדריכל דוד נופר, משתמש בשיקולים אקלימים ואנרגטיים כקופסא שקופה-סגורה, בה מרחבי הלמידה, ההתרועעות, השיח והמנוחה שלובים זה בזה וללא הגדרה ברורה.

המבנה כלוא במעטפת כוללנית אחת, המגדירות 3 אונות חלקיות בקומה העליונה מעל קומת הכניסה – "מפולשת פדגוגית". בקומה זו מתקיימים ומתערבבים חיי היומיום במרחבי הלמידה, בה נוצרים "כיסים" המשמשים כאודיטוריום, ספרייה, ו-3 מעבדות בלבד. מרחב קומת הכניסה מאפשר "אריזות" שונות של קהל הלומדים והמשתמשים להתקבץ באודיטוריום "פתוח", מעבדות "פתוחות" ועוד.
המבנה "סגור" אקלימית פתוח לתאורת יום צפון-דרום, ולכוון מזרח, בקירות מסך שקופים – המביאים את הנוף והטבע אל כותלי בית הספר, המוגדר "המונוליט". מבנה בית הספר ה"סגור/פתוח" – מנצל את סביבתו המוצללת, מרפסות פנימיות וחללי פעילות בתחתית המבנה שנוצרו מהפרשי קרקע. פעילות חוץ צמודות למרחבי פנים וניתנות להמשך ישיר בין אלו הנעשות בפנים המבנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צוות תכנון: אדריכל ניר לוי, משרד נופר
קונסטרוקטור: שי רייפר
אדריכל נוף: אברהם אילן
יועץ תנועה: דורון חופשי

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית בטון עכשווי בעיצוב גיאומטרי ואדריכלות מינימליסטית
אדריכלות
בית בטון עכשווי בעיצוב גיאומטרי ואדריכלות מינימליסטית
התוצאה היא בית מגורים שמרגיש פתוח אך מוגן, נועז אך רגוע – מקום מפלט
מסעדה מעוצבת בצורת הרים רוקדים, בסין
אדריכלות
מסעדה מעוצבת בצורת הרים רוקדים, בסין
  "כיצד ניתן לגרום להר לרקוד? נזכרתי בשני ציורים: 'הריקוד' של אנרי מאטיס, שנוצר
המוזיאון המצרי הגדול הושלם לבסוף בגיזה, לאחר 20 שנה
אדריכלות
המוזיאון המצרי הגדול הושלם לבסוף בגיזה, לאחר 20 שנה
  שטח הרצפה הכולל שלו הוא 81,000 מ"ר, ולדברי האדריכלים הנגהאן פנג, הוא "המוזיאון

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.