דיוקן זה של אישה עם כיסוי ראש לבן, קרוי Portrait of a Woman of the Hofer Family, הוא נעשה בשנת 1470 על ידי אמן לא ידוע. לכאורה דיוקן נוסף מרבבות דיוקנים דומים שאנו מכירים וכנראה לא מאלה שיזכו למבט נוסף מאיתנו. מהו אם כן כה מיוחד בציור, שמקנה לו מעמד בתולדות האמנות וחלקת קיר בגלריה הלאומית הנכבדה בלונדון?

 

התשובה היא שיש זבוב בציור, לא על הציור אלא האמן צייר את הזבוב כחלק מהדיוקן הנאצל.
מה זיכה את הזבוב לכבוד הגדול להיות חלק מדיוקנה של בת אצולה, להיות מוצג בגלריה לאומית ולקחת חלק בתולדות האמנות?
האמן ובת האצולה חיו באזור Swabian, אשר בימי הביניים כיסה אזור הכולל את דרום גרמניה, חלק משוויץ וחלק מצרפת. הציור אינו חתום וגם הגברת שבדיוקן אינה ידועה, מלבד שהיא ממשפחת Geborne Hoferin, כפי שכתוב בפינה השמאלית העליונה של הציור, כנראה משפחה עשירה וידועה אז באזור.
זבובים שימשו אז באמנות כסמל אלמותי והזבוב כנראה משתתף בציור כמרכיב סמלי, יחד עם הפרח המכונה "Forget-Me-Not", שהיא אוחזת בידה.
פרשנות נוספת מציעה, שהאמן צייר זבוב מציאותי ככל האפשר כדי לסקרן את הצופה ולפתות אותו לחקור את הציור. הוא השקיע מאמץ מיוחד בציור הזבוב, לא פחות מאשר בגברת האצילה ואפילו צייר צללים מתחת לכל אחת מרגלי הזבוב.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
כאשר כיסו וקישטו את כל הבתים והחפצים בצדפים
אמנות
כאשר כיסו וקישטו את כל הבתים והחפצים בצדפים
  כאשר François Botherel פרש לגמלאות, הוא התמסר לתחביב חדש: הוא החל לאסוף באובססיביות
מערת אלומיניום מזהירה מפני השתלטות העיר על הטבע
אמנות
מערת אלומיניום מזהירה מפני השתלטות העיר על הטבע
  השאיפה הייתה שהמבנה הזה לא רק ישקף את מעמדה של תאילנד כייצרנית ויצואנית
לואי ויטון חושף את הדולצ'ה ויטה של הרביירות האיטלקיות
אמנות
לואי ויטון חושף את הדולצ'ה ויטה של הרביירות האיטלקיות
  הזוהר הנצחי של חופי איטליה, בעשורים משנות ה-60 ועד שנות ה-80, מתעורר לחיים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.