גרינהאוז אדריכלים הוא אחד ממשרדי האדריכלים הוותיקים (מאז 1955) והמוכרים בישראל. את המשרד מוביל כיום אדריכל דניאל גרינהאוז, בוגר הטכניון (1986). למשרד מוניטין רב בתחום התמחותו בתכנון משרדים לחברות הי-טק, ממשרדים בני קומה אחת ועד לתכנון קמפוס שלם. לאורך השנים יצר המשרד פורטפוליו מכובד ועצום של פרוייקטים מגוונים בהיקף של יותר מ- 600,000 מ"ר. המשרד משלב ניסיון עם חדשנות, הבאים לידי ביטוי בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, בעבודה עם תוכנות תלת-מימד ועבודה בשיתוף עם משרדי אדריכלים בחו"ל.

 

משרד גרינהאוז אדריכלים

לאתר משרד גרינהאוז אדריכלים

 

בית הספר המקצועי הצה”לי “תקשוב”

פרויקט העברת בית הספר ללימודי המחשב מאזור המרכז לנגב, הוא חלק מחזון צה”ל להעביר את בסיסי הצבא לנגב ובכך לסייע בפיתוח הצמיחה בנגב. אחד הבסיסים הראשונים שהוחלט להעבירם, היה בית הספר למקצועות התקשוב.

 

 

בכירי צה”ל ובראשם הרמטכ”ל לשעבר, אביב כוכבי, ראש עיריית באר -שבע, רוביק דנילוביץ והן בכירי חיל התקשוב עצמו, התגייסו למאמץ שבהעתקת הפרויקט לנגב. לצורך כך נבחר הבניין בפארק ההי-טק של חברת גב -ים בע”מ, אשר שכרה את שירותי גרינהאוז אדריכלים לתכנון הפרויקט בשטח של כ-14,000 מ”ר.
החזון הכללי של החייל, היה לעצב משרדים ברמה וסגנון הנהוגים בחברות ההי-טק ומנגד לכבד את העובדה שמדובר בחיילים לכל דבר, הכפופים לנהלים ואורח חיים צבאי צה”לי.
הבניין, הנבחר יועד אך ורק לחיל התקשוב. חלק חשוב מהתכנון של האדריכלים נגע לאבטחה בכלל ואבטחת מידע בפרט, שהם חלק בלתי נפרד מהיות המשרדים לשימוש צבאי.
משרד גרינהאוז אדריכלים, הבקיא בתכנון משרדים לחברות הי-טק מאמזון ועד WIX , התגייס למשימה יחד עם חברת יניב הנדסה בע”מ, אשר נשכרה לבצע את הפרויקט וביצעה אותו בזמן קצר ביותר וביעילות.
ניתן לראות בצילומים הסופיים כי המשרדים אינם דומים כלל לבסיס צבאי ומזכיר חברות הי-טק מהמתקדמות שיש, כולל קפיטריות קומתיות, פינות ישיבה, ואפילו גג המשמש הן למשחקי כדורסל והן למסדרים צבאיים.
בפתיחה של המשרדים החדשים נכחו, הרמטכ”ל לשעבר אביב כוכבי, ראש עיריית באר שבע ובכירי חיל התקשוב.

 

 

הביצוע היעיל של הפרויקט על-ידי יניב הנדסה

משרד גרינהאוז אדריכלים חבר לחברת יניב הנדסה, כדי להבטיח שהתכנון, הניהול והביצוע של הפרויקט, יתבצעו בצורה היעילה ביותר. ואכן, יניב הנדסה הצדיקו את המוניטין שלהם: העבודות באתר נמשכו סביב השעון, כאשר התכנון הותאם לצרכים המדויקים של המשתמשים, הניהול הקפדני הבטיח את יעילות הביצוע, שאף אותו ביצעה יניב הנדסה בשלימות תוך עמידה בלוח הזמנים הקצר.
דובר בפרויקט חכם, הכולל מערכת בקרת מבנה והתכנון והביצוע האיכותיים היו אלה אשר זיכו את הבניין בתקן כוכב סילבר, תקן LEED לאיכות הסביבה.
עבודת צוות ושיתוף פעולה בין גרינהאוז אדריכלים לבין חברת יניב הנדסה, הקיימת מעל 25 שנה, הבטיחו את אותן תוצאות טובות.

תכנון: מינה נאוי מעצבת פנים וראש צוות ממשרד גרינהאוז אדריכלים
קבלן: יניב הנדסה בע”מ
טל. 09-8633744
הצלם: עוזי פורת

 

 

 

 

 

 


משרדי חברת ההי-טק סינמדיה

חברת הי-טק ירושלמית ותיקה מאוד בשם NDS, נרכשה על-ידי חברת סינמדיה הבין-לאומית. משרד גרינהאוז אדריכלים, נבחר כדי לתכנן לחברה משרדים בבניין חדש.

 

 

בהתאם להנחיות חברת האם, המשרדים היו צריכים להיות מודרניים ולשקף את תרבות ההי-טק המודרנית, שפרושה, יותר חללי עבודה משותפים, פינות ישיבה לצורך מפגשים לא פורמליים, קפיטריות קומתיות – כאשר כל אלה “צבועים” בצבעי המותג של חברת האם SYNAMEDIA.
לצורך פיענוח ה-DNA של החברה, ערכו האדריכלים קבוצות מיקוד של עובדים מכל המחלקות, כדי להגיע לתכנון מיטבי. כפי שעלה מקבוצות המיקוד, העובדים התקשו לעבור לעבוד בחללים פתוחים לחלוטין, שכן רובם היו רגילים לעבו בחדרים. לאחר מספר ישיבות הוחלט שהמודל המתאים לחברה הוא TEAM ROOMS.
האדריכלים מיפו את המחלקות השונות וקבוצות העבודה השונות, לצורך יצירת חללי עבודה משותפים, כאשר כל חלל יועד ל 6 – 8 עובדים. מכיוון שמדובר בחללי עבודה משותפים, נושא האקוסטיקה היה מאוד משמעותי וכך הושם דגש הן בבחירת השטיחים והן בבחירת התקרה. בנוסף, תוכננו פינות ישיבה צבעוניות ל -2- 4 אנשים המאפשרות מפגשים לקבוצות קטנות יותר.
בין החללים, בגרעין הבניין שנבנה כצופה על הנוף הירושלמי הנהדר, תוכננו קפיטריות קומתיות וכן פינות ישיבה למפגשים לא פורמליים.

 

 

תקרות אקוסטיות של יהודה יצוא יבוא: תקרה חצי שקועה Troldtekt K0-FS

 

תקרות אקוסטיות של יהודה יצוא יבוא: תקרה חצי שקועה Troldtekt K0-FS

 

האקוסטיקה בפרויקט: תקרות מחומרים טבעיים של חברת יהודה יצוא ויבוא

בתכנון זה של חללי עבודה משותפים, הצורך בבידוד אקוסטי היה מאוד משמעותי וכך הושם דגש בבחירת התקרה, שתספק את הפתרון המיטבי. גרינהאוז אדריכלים בחרו לעשות שימוש בחללים הפתוחים בתקרות – Troldtekt, הניחנות בשילוב של עץ וצמנט, המייצרים ספיגת קול ייחודית ואקוסטיקה טובה, לצד התמקדות באקלים הפנימי. את מגוון התקרות של חברת Troldtekt, מציעה חברת יהודה יצוא ויבוא, בכל גוון ואת החומר המרכיב את התקרה, ניתן ליישם גם כחיפויי קיר, אשר יספק את אותן איכויות גבוהות של בידוד אקוסטי (לחומר יש להוסיף צמר סלעים).
בחדרים הסגורים ייושמו תקרות Ecophon, מתוך מגוון עצום של תקרות מצמר זכוכית שמציעה היצרנית, המאפשרות ספיגה והפחתה אופטימלית של זמן הדהוד הרעשים ומבטיחות סביבת עבודה שקטה ופרודוקטיבית בכל חלל.
יהודה יצוא יבוא היא חברה ותיקה ובעלת מוניטין כמשווקת מוצרי איכות ומותגים מובילים בתחום התקרות האקוסטיות, פתרונות בידוד אקוסטי ומוצרי גבס. כל זאת בפרישה ארצית ב- 5 סניפים: חיפה בצפון, חולון במרכז, באר שבע בדרום ירושלים והמרכז הלוגיסטי המרכזי שנמצא בגן יבנה. החברה מספקת ייעוץ מקצועי ומוצרים לפרויקטים גדולים ומורכבים. היא מייבאת ומשווקת מבחר רחב מאוד של סוגי תקרות מחומרים שונים ולצרכים שונים במגוון עיצובים וצבעים. בין המוצרים ניתן למצוא תקרות מדגמים קלאסיים ותיקים ותקרות חדישות העומדות בחזית הטכנולוגיה בתחום זה.

תקרה אקוסטית: יהודה יצוא יבוא
טל: 053-9416998

תקרות אקוסטיות של יהודה יצוא יבוא: תקרה חצי שקועה Ecophon| Focus E

 

תקרות אקוסטיות של יהודה יצוא יבוא: תקרה חצי שקועה Troldtekt K0-FS

 

השטיח אשר נבחר לפרויקט זה הינו Change Agent/ Compound Magic של חברת MILLIKEN

 

השטיחים בפרויקט: MILLIKEN שטיחים

השטיח אשר נבחר לפרויקט זה הינו Change Agent/ Compound Magic של חברת MILLIKEN, שכן הוא עונה על 3 הצרכים העיקריים הבאים:

עיצוב
בפרויקט זה הושם דגש רב על כל פלטת הצבעים – חללים ולוחות שלמים בצבעי יסוד עזים, נותנים את הטון העיצובי. משום כך היה חשוב לבחור בשטיח אשר יידע להשתלב עם שלל הצבעים, שלא “יגנוב את ההצגה” מצד אחד ומנגד – שלא יהיה שטוח או משעמם מידיי.
אלו שטיחים המיוצרים בשיטת הדפסה ייחודית (רשומה כפטנט), המאפשרת ליצור דגמים עשירים מבחינת הגוונים והטקסטורות, כך שמתקבל עיצוב עשיר, לא שטוח ויחד עם זאת לא דומיננטי מדיי.
דגם זה מגיע במידות של 25*100 ס”מ (PLANKS). מידות אלו מאפשרות התקנה המדגישה את תחושת האורך בחלל.

רווחת העובדים
בנוסף לעיצוב הייחודי, הבחירה בשטיחי מיליקן מביאה עימה יתרונות נוספים, התורמים לרווחת העובדים:
יתרונות ארגונומיים
השטיח תורם לנוחות המשתמש הודות לגב הייחודי של השטיחים, המכונה גב כרית או בשמו המקור: Cushion Back (גם הוא פטנט רשום). המבנה האוורירי והגמיש של גב הכרית, משפר את הנוחות ומפחית במאמץ רגלים עד 24%, מה שמאפשר עמידה ממושכת ו/או הליכה קלה ונוחה לאורך מסדרונות.
בפרויקט זה נבחרו עמדות עבודה מסוג sit to stand desk המאפשרות מעבר ממצב של עבודה בישיבה לעבודה בעמידה, כל זאת על מנת לעודד את העובדים לשנות מנח במהלך היום ולהפחית בשעות הישיבה. העמידה על שטיח עם גב הכרית של מיליקן מפחיתה כאמור את מאמץ הרגליים בכ-24% לעומת עמידה על רצפה קשיחה והיא נוחה בהרבה גם מעמידה על כל שטיח עם גב קשיח.
באופן זה ניתן להבטיח כי ההשקעה בשולחנות החשמליים מסוג זה תניב את הפירות הטובים ביותר.
יתרונות אקוסטיים
בליעה אקוסטית (Sound Absorption) – בזכות גב הכרית הרך, השטיחים הללו בולעים רעשים עד כ-50% יותר משטיחים המיוצרים עם גב קשיח, נתון משמעותי בחללים בהם עובדים מספר רב של אנשים.
רעש הלימה (Impact Sound) – זהו הרעש הנוצר למשל בעת הליכה או כשחפץ נופל לרצפה והוא נמדד ב DB. ככל שה-DB גבוה יותר – האיכויות האקוסטיות גבוהות יותר. גם כאן, השטיחים של מיליקן מקבלים ציונים גבוהים בזכות גב הכרית ובמקרה של השטיח הספציפי שמותקן בפרויקט הזה מדובר על 31 DB שהינו מדד מאד גבוה בתחום השטיחים למשרדים.

אריכות חיי השטיח
המבנה האוורירי של גב הכרית מאפשר לסיבי השטיח לשמור על מראה זקוף ורענן לאורך שנים (גב הכרית משמש כמצע ‘קפיצי’ הבולם את הימעכות השטיח). כך שהשטיחים מאריכים חיים בעוד כ 50%.

שטיחים: Milliken יבואן גומטכניקה

 

Change Agent/ Compound Magic של חברת MILLIKEN

 

גרינהאוז אדריכלים: מינה נאוי, מעצבת פנים וראש צוות וחליל אל-פאדל, הנדסאי אדריכלות
קבלן: תדהר בע”מ
תקרה אקוסטית: יהודה יצוא יבוא
טל: 053-9416998
שטיחים: Milliken יבואן גומטכניקה
09-9535120
הצלם: עוזי פורת

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
→
עיצוב פנים
  הבית, שנבנה בשנות ה-90, ממוקם באחת מערי השרון. שטח המגרש הוא כדונם ושטח
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*