בין אם אתם משרד אדריכלים גדול או קטן, כולם זקוקים לתכנית שיווקית, כזו שתסייע להם בהשגת פרויקטים חדשים. מסתבר, שהאסטרטגיות היעילות ביותר לפיתוח עסקי, כוללות מערכות יחסים פרואקטיביות (לפני פרסום הפרויקט). להלן 10 אסטרטגיות שיכולות לעזור לך לתכנן את הפיתוח העסקי אצלך, להצליח בתחרות ולזכות בעוד לקוחות ופרויקטים:

הגדירו את הפרויקט האידיאלי עבורכם ואז חזרו לאחור בכדי להתחיל לפעול

 

 

מהם הפרויקטים האידיאליים עבור משרדך? מיהם האנשים שיכולים להוביל אותך אליהם? בצעו מחקר בסביבה החברתית שלהם ומצאו דרכים לפגוש אותם שם. הפרויקטים הטובים ביותר מושגים באמצעות איש קשר אישי. צרו את החיבור האישי על ידי יצירת נטוורקינג באותם המקומות בהם הלקוח האידיאלי שלך מבלה. לפעמים האדם שעשוי להוביל אותך לפרויקט הבא, הוא מישהו שאתם כבר מכירים.

 

צרו עזרים המציגים את העיצוב שלכם וניתנים לשיתוף

 

 

יש משרדים המפיקים ספרים או חוברות, המציגים את הפרויקטים שלהם. במקום להפוך את הספר לסוג של תיק עבודות, הפכו את הספר לאובייקט עיצובי בעצמו. הפילוסופיה העיצובית שלך צריכה לבוא לידי ביטוי בכל חפץ מוחשי (ספרים, כרטיסי ביקור וכו ') שהחברה שלך מייצרת, כך שבכל פעם שתפגשו לקוח פוטנציאלי, תוכלו להציע לו דוגמא קטנה של מה שהופך את המשרד שלך לכל כך איכותי. וודאו שהאתר שלכם ברור וקל להבנה.

 

שמרו על קשר עם קהל היעד שלכם בצורה ממוקדת

צרו למשרד שלכם רשימת תפוצה של כל אלה המשפיעים על עבודתכם ושלחו להם מדי פעם עדכונים בדיוור ישיר. הקפידו תמיד להחזיק כרטיסי ביקור בהישג יד ולאחר שבכל פעם שתקבלו כרטיסי ביקור באירועים חברתיים, הקפידו להזין אותם לרשימת הדוא"ל שלכם והישארו בקשר איתם באמצעות מיילים אישיים תקופתיים. הקפידו לבקש את רשותם  אם הם רוצים להיכלל ברשימת התפוצה, כך דורש החוק.

 

הפכו את חברתכם למותג

 

בכדי לא להיות עוד משרד אחד מאלפי משרדי אדריכלים, עליכם להיות מומחים בתחום ספציפי בעיצוב או אדריכלות. קבעו את המומחיות הקיימת במשרד וסוג הפרויקטים שהמשרד שלך רוצה להיות ידוע בהם: עיצוב עירוני, תכניות אב, בתי מגורים, מבני ציבור, עיצוב מסעדות, בתי מלון או עיצוב פנים לרשתות קמעוניות. צריך להיות משהו שלקוחות פוטנציאליים יכולים לשייך לשם של חברתך. כדי להיות מסוגל לקדם ולשווק בהצלחה את הפירמה שלכם, עליכם להיות מסוגלים לספק משהו שהוא ייחודי רק למשרד שלכם, בו תוכלו להשתמש כדי למתג את עצמכם.

 

צרו שגרירי מותג בחברתכם

צרו תרבות חברה המשקפת את המשרד שלכם, כנגישה וכיפית לעבוד איתה. וודאו שיש תקשורת הדדית במשרדך, כך שלאדריכלים נוח לדון במידע על המשרד, להפיץ את חזון החברה וליצור קשרים עסקיים חדשים.

 

ארגנו סדרת הרצאות פתוחה במשרדכם

ארגנו סדרת הרצאות פתוחה במשרדכם, אליה תוכלו להזמין כל אחד למשרד ולהעניק הזדמנות להציג את משרדכם בפני קהל חדש. יתרה מכך, בחרו להרצאות נושאים שלא קשורים לארכיטקטורה, אלא למשהו שהמשרד שלכם מאמין בו. זה יהפוך את המשרד שלכם לנגיש יותר ושונה.

 

השתדלו לתת כמה שיותר הרצאות

אתם אף פעם לא יודעים מי נמצא בקהל וזו דרך נהדרת להגיע להרבה אנשים בו זמנית. אפילו בהרצאה בבית ספר, אתם עשויים לגלות שאתם מושכים אליכם תלמידים שרוצים לעבוד בשבילכם וגם יתכן שתשיגו את תשומת ליבו של מרצה נוסף שמרצה בבית הספר, שירצה לדבר איתך על הזדמנות עסקית כלשהי.

 

הגדילו את הנוכחות המקוונת שלכם

 

 

יותר מאשר מתן הרצאות, זו אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לקהלים גדולים ולתפוס את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים רבים ברחבי הארץ, בו זמנית. חשבו על תחזוקת בלוג באתר שלכם, כדי לפרסם תכנים ועדכונים תכופים והשתמשו גם ברשתות החברתיות בכדי לשפר את הנוכחות שלך ברשת. האינסטגרם במיוחד מהיר וחזותי, כך שאדריכלים יכולים "לפתות" לקוחות עם תמונות יפות המתייחסות לאסתטיקה העיצובית שלהם, בזמן קצר; ההחזר על ההשקעה כאן טובה יותר מכל פלטפורמה אחרת, מכיוון שהיא מגיעה להרבה אנשים ללא מאמץ רב.

 

פרסמו מאמרים שיקבעו את מעמדכם כברי סמכא

כתבו מאמרים מקצועיים, המפגינים את הידע המקצועי והמומחיות שלכם בתחום בו אתם רוצים להשיג בולטות. עשו מאמץ לפרסם אותם בערוצי המדיה השונים – זכרו, "העגל רוצה לינוק וגם הפרה רוצה להניק". ערוצי תקשורת ישמחו לפרסם מאמר מקצועי הכולל מידע כללי רלוונטי, המלווה בצילומים שובי עין וימנעו מלפרסם דף שיווקי ומכירתי על משרדכם, הערוך כמאמר. מידע מקצועי כללי ימשוך אליו את הלקוחות הפוטנציאליים, אשר יתייחסו אליו כמידע המסייע להם בפרויקט המתוכנן והם כבר ידעו לזהות מי כותב המאמר, להתייחס אליו כבר סמכא ולפנות אליו. כמה שתכתבו יותר מאמרים בנושא מסויים, כך שמכם יעלה ראשון בגוגל כשהלקוחות יכתבו בגוגל את שם הנושא.

 

שתפו פעולה עם עמיתים וקולגות

חברות אחרות ואנשי מקצוע בענף, הם משאב מצוין המסייע להישאר מעודכנים על מגמות והתפתחויות מקצועיות חדשות. במקום להתייחס לחברות אחרות כאל תחרות, ראו אותן כשותפות פוטנציאליות בפרויקטים עתידיים; המומחיות המשולבת והמשלימה של כל חברה יכולה רק לעזור לחזק את ההצעה העסקית. בנוסף, שמירת קשרים טובים עם חברות אחרות עשויה להוביל גם למידע על פרויקטים חדשים שאולי לא ידעתם עליהם קודם.