כרטיסי ברכה של חברת Rifle נייר, הפכו למותג לייפסטייל מהדהד, עם 160 עובדים ויותר מ- 22 מיליון דולר הכנסות שנתיות. הנה איך אנה בונד הוכיחה כי הדפוס לא מת.

 

AnnaBlog-2

 

כמו רבים מהעסקים בתעשיית הדפוס, גם שוק כרטיסי הברכה המודפסים, ראה ימים טובים יותר. חברת הלמרק הענקית ששלטה בתחום, סגרה את מרכז ההפצה שלה ששכן בארה"ב, בשנת 2015, צמצמה את כח האדם שלה בחצי, לצד סגירת החנויות שלה. חברות בתחום, אשר הציעו גם כרטיסי ברכה מודפסים וגם כרטיסים דיגיטליים, החליטו לאחרונה להתמקד אך ורק באלה הדיגיטליים.
במציאות הזו, היה סיכוי קלוש אם בכלל, שהמעצבת גרפית והמאיירת אנה בונד, אשר ייסדה את חברת מוצרי הנייר שלה Rifle Paper בשנת 2009 עם בעלה, נתן, בתוך מחסן הסמוך לדירתם בפלורידה, יצליחו בעסקיהם, כמעט 100 שנים לאחר שהענקית הקורסת הולמרק הוקמה.
Rifle Paper דיווחה על הכנסות של 21.4 מיליון דולר ב -2016 והכנסתה גדלה ל-22.3 מיליון דולר ב -2017, עם יותר מ -90 מוצרים חדשים, נוספים לכלי כתיבה וכרטיסי ברכה עליהם התבססה החברה. כך בונד, בת 33, שעד שנת 2012 התגוררה בדירה מעל המחסן שלהם, הקימה אימפריה של מיליוני דולרים – והוכיחה שהדפוס עדיין לא מת.

54e4c873abcd32906da3f1bd_alice-in-wonderland-04 alice-in-wonderland-rifle-paper-co

rifle_paper_anna_9

 

התחל קטן ואיטי

בונד ובעלה פתחו את חברת Rifle Paper עם הכנסות של 10,000 דולר בלבד, מתוך מחסן בבית של קרוב משפחה, שם גם התגוררו, ללא שכר דירה. לפני השקת המותג שלהם, בונד עבדה כמעצבת עצמאית, בעוד שבעלה היה מוסיקאי בלהקת בלוגראס. בתוך פחות מעשור, בני הזוג הגדילו את העסק שלהם לעסק בעל רווח גולמי של מיליוני דולרים – הישג שבונד מייחסת להוצאות נמוכות וצמיחה איטית וזהירה, שעד היום לא כללה דולר אחד של חוב או השקעה חיצונית.
"לא חשבתי באמת על כרטיסי ברכה כעסק, אבל היה בזה את כל מה שאהבתי: איור, עיצוב, נייר מכתבים", אומרת בונד, שעיצוב הכרטיס הראשון שלה היה לחתונתה ב -2008. חברים הפיצו מפה לאוזן את המידע על הכרטיסים והביאו לגידול בביקוש לכרטיסי חתונה מותאמים אישית, היא אומרת, וזה מה שהוביל בסופו של דבר להשיק אתר רשמי של העסק. בשלב זה, בונד הפכה להיות יקירת הבלוגוספירה בנושאי הלייפסטייל ומלאכת יד, עם אוהדים שכללו בלוגרים ידועים, איתם שיתפה פעולה.
שבועיים לאחר השקתו של riflepaperco.com, בונד קיבלה שיחת טלפון מהקמעונאי שלהם, שביקש לבצע הזמנה גדולה, הראשונה שלה. "בעלי אמר להם לא, כי אנחנו צריכים לחכות עד שתהיה לנו יותר סחורה", נזכרת בונד. "חשבתי שזה מטורף, אבל זה היה מהלך טוב, כי היינו צריכים לבנות לוגיסטיקה ותמחור, לבנות מערך הובלה ומשלוח – בסופו של דבר זה סייע להבטיח כי הגשמת ההפצה הגדולה הראשונה שלהם, תהיה סיפור הצלחה ולא תהיה סיוט מהבלתי צפוי.

גוון את ההנפקות שלך

בעוד מוצרי נייר נשארו הליבה של המותג, החברה הצליחה לייצר גם במגוון של מדיומים אחרים, כמו אוסף של נעלי בד מצויירות בשיתוף המותג KEDS, טפטים מצויירים למסכי iPhone, אריזות קוסמטיקה מאויירות בשיתוף L'Occitane והרשימה עוד ארוכה. למרבה הפלא, היא אפילו שיתפה פעולה עם חברת ה- Paperless המתמקדת בכרטיסים אלקטרוניים.

 

keds-riffle-paper-collaboration-collection

loccitane-rifle-paper

riflepaper_002

הורד

rifle-recipe-tin-boxes

apl002-floral-heart-02

tattly_rifle_paper_co_floral_heart_web_applied_03_large

 

כל זה מסתכם בהגדרה אסטרטגית להפוך מחברת מוצרי נייר למותג של סגנון חיים, המושרשת באסתטיקה המיוחדת של בונד, הדוגלת בצבעי גואש, עם אותיות גואש צבועות ומכתבים בכתב יד. הידע המשמעותי של בונד, בתחום המדיה החברתית, הוא גורם לא קטן בהצלחתה. לבונד יש מעל חצי מיליון עוקבים בחשבון ה-Instagram שלה (@annariflebond, שם היא משתפת סצנות של מהחיים האישיים שלה, לעיני קהל חסידים נלהב.
הרבה מההצלחה עשויה להיות גם עקב העיתוי: מלאכת יד ועיצוב נמכרים דיגיטלית בצורה הולכת וגדלה, בפלטפורמות כמו Etsy ו Pinterest. החברה מחזיקה רק מבנה אחד; כל המוצרים שלה נמכרים באמצעות שילוב של החנות המקוונת שלה, שותפות עם מותגים, אירועי פופ-אפ, ורשת מרשימה של יותר מ 6,000 קמעונאים ברחבי העולם.

 

TheEverygirl_AnnaBond9

Anna Bond

e6cd97f5935d0066f2008982c760593a--anna-bond-career-inspiration

782847669001_4198024466001_12562F4E-os-anna-bond-rifle-20150421

untitled