כיצד בניינים העשויים מבצק, ג'ינגר, עוגיות, סוכר ותבלינים, עוזרים לנו להבין את האתגרים העומדים לפנינו האדריכלים.

בתוך קניון הומה, בחנות Westfield White Cty בלונדון ובמקביל גם בחלל בבניין Seaport במרכז מנהטן, עומדת בימים אלה עיר הזנגביל Gingerbread City – פלא ארכיטקטוני העשוי כולו מזנגביל מתוק, תבליני מאכל ואבקת סוכר. המיצב המתוק הזה, המתקיים אחת לשנה, בא לעורר דיון ברעיונות עיצוב בר קיימא והשנה הנושא שלו הוא “מים בערים” וכיצד אדריכלים מתמודדים עם הנושא.
מאחורי המיזם עומדות היזמית Melissa Woolford, יחד עם מתכננת האתר Madeleine Kessler. “גם לונדון וגם מנהטן, מתמודדות עם אותם נושאים: מישורי הצפה עירוניים”, פורסות השתיים את נושא המיזם השנה “אדריכלים בוחנים את הרעיונות של ערים צפות ושל ערים שמתחת למים. Gingerbread City מציגה עיצובים של אדריכלים מקומיים, עם פרשנות שלהם לאתגר”.
השתיים משתפות פעולה במסגרת ארגון ללא כוונת רווח שהקימו “שמוקדש לחיבור הציבור עם אדריכלות ועיצוב בדרכים מהנות ומרגשות”. המיזם מתרחש כבר כמה שנים ונוטלים בו חלק אדריכלי על, הבונים מטרופולין מיניאטורי, השופע מבנים עכשוויים – וכמעט כולם אכילים. במרכזו עומדת למשל, טירה מקרמבל תפוחים. הבתים מעוגיות וחלונות הויטראז’ מסוכר. במוזיאון לארכיטקטורה בלונדון, בנתה Zaha Hadid לפני מספר שנים, אי קטן באקו סיטי, מבצק ומשרד Foster + Partners, Montuschi, שאפה תחנת רכבת, מספר “עבור הבניינים, השתמשנו בעיקר בג’ינג’ר וסוכר מומס, כדי ליצור את הזכוכית המעוקלת, וזה היה אתגר לא קטן. הנוף כולל סוגים שונים של חומרים אכילים, כמו סוכריות, ביסקוויטים וסוכר”.

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
העיצוב הנוזלי של MAD Architects למרכז הספורט Cloud 9 בשיג’יאז’ואנג, סין
אדריכלות
העיצוב הנוזלי של MAD Architects למרכז הספורט Cloud 9 בשיג’יאז’ואנג, סין
  לדברי האדריכלים, התכנון של המרכז נועד לשפר הן את הפונקציונליות של התוכנית שלו
על הקשר ההדוק בין AI לבין נדל”ן / ד”ר אדריכל אימאן טבעוני
אדריכלות
על הקשר ההדוק בין AI לבין נדל”ן / ד”ר אדריכל אימאן טבעוני
  לדוגמא, בימים אלה משרדנו מתכנן בניין בסין, הממוקם בתוך פארק, באזור מרוחק ממרכזי
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
אדריכלות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
בעבר הכיל הארמון את משרד האדריכל בקומת הקרקע וחדר אוכל. בפנים היה גם גן