מאז שנת 2000, מתכנן משרד האדריכלים אורבך הלוי, פרויקטים חדשניים ומעוררי השראה. את המשרד הקימו מהנדסת דפנה אורבך-בירן ואדריכל אורי הלוי, מתוך רצון לחבר עולם של עיצוב, אור וחלל, עם עולם מדויק של פלדה ובטון, מערכות טכניות וטבלת ניהול תקציב. בשנת 2014 הצטרף אדריכל אורי רותם כשותף למשרד. בשנת 2019 מונו ששה ראשי צוותים לעמיתים באורבך הלוי. משנת 2020 החל לפעול סניף של המשרד בתל אביב, עם הצטרפות משרד דב קורן לפעילות.

צוות המשרד מונה קרוב ל-60 אנשי מקצוע, המתכנן מגורים ודיור מוגן, מסחר, משרדים, פרויקטים ציבוריים, עיצוב פנים, תעשייה, לוגיסטיקה ובינוי ערים.
המשרד דוגל בתכנון בר קיימא ומעסיק אדריכלים עם הסמכת LEED ותקן בנייה ירוקה ישראלי. משרד אורבך הלוי חבר במועצה לבניה ירוקה, בעל תקן 9001-2015 ISO לבקרת איכות כבר למעלה מעשור ברציפות.

 

משרדי אורבך הלוי בלוד

 

 

לפרויקטים נוספים של אורבך הלוי:
משרדי עו”ד הרצוג פוקס נאמן
משרדי SVP
מפגש עם אדריכל אורי הלוי

 

דלתא גליל
אזור התעשייה הדרומי, קיסריה

 

 

 

 

 

 

 

לעיתים בנין מתחיל מתוקף הוראות יבשות של תב״ע, או מסקיצה על מפית מוכתמת יין בבית קפה בגדה השמאלית. הפרויקט הזה התחיל בהצהרה. אייזיק דבח, הבעלים של קבוצת דלתא ויזם אופנה, ביקש מהאדריכלים: This building should be a fashion statement.
הפרויקט מורכב משני מבנים גדולים המחוברים ביניהם בגשר: מחסן לוגיסטי ובניין מטה משרדים. לתוך שני המבנים הוטמעה פרוגרמה מורכבת ועתירת שימושים: סטודיו עיצוב, אחסנה, מרכז הדרכה, חדר אוכל, משרדים, מתפרה ועוד.
עיצוב הפרויקט מאזכר סלילי חוטים המונחים זה מעל זה כאשר הסליל העליון נפרם ועושה דרכו כגשר למרכז הלוגיסטי. מעל מבנה הסלילים הונח סקיילייט המחדיר אור יום לכל חללי הפנים ומקשר את ארבעת קומות המבנה זו לזו.
קליפת המבנה היא פועל יוצא של מערכת ההצללה (רפפות בחתך כנף), אשר לעיתים מחפה את החלונות ולעיתים מהווה מעקה, ויוצרת תנועה היקפית מלאה סביב הבניין. הקומות מוסטות אחת ביחס לשניה ולהסטה זו שני יתרונות: בכל קומה מתקבלת מרפסת וכל קונזולה מצלה על הקומה שמתחתיה.
בזכות התכנון הרדיאלי של בנין המשרדים, הנוף משתנה ללא הרף – גינת טרסות רחבת ידיים, ברכות נוי, חורש אקליפטוסים והים, אי שם במרחקים.

 

 

 

 

אדריכלות: אורבך הלוי
צוות התכנון: אורי הלוי – אדריכל מוביל, שרון בן שושן, יורי מיכאל, וולדי סמנדוייב, ארמנד ברוקנשטיין, הילה רוזנברג
עיצוב פנים: סטודיו רקאט בשיתוף אורבך הלוי
קבלן שלד ומעטפת: ב.ס.ט
אלומיניום: פלדמן
קבלן גמר: א.גרין
מחיצות זכוכית: אינובייט
קירות אקוסטיים: קרדו
ריהוט משרדי: כרמל
תאורה: ריג’נט
צילום: עוזי פורת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרכז ג’ק, ג’וסף ומורטון מנדל לחדשנות
ירוחם

 

 

הקונטקסט של מפגש עיר ומדבר היה אבן יסוד בתכנון ועיצוב קליפת המבנה וחלליו הפנימיים. גג הבטון החשוף מתקפל ומרחף מעל חללי העבודה הפתוחים הנשקפים מהרחוב ומרחבת הכניסה. הגג בולט מעבר לקירות הזכוכית ומתפקד כאלמנט הצללה. גאומטרית המבנה מאפשרת לאור טבעי לחדור לכל פינות המבנה ולהציף אותו באור נעים.
מרכז מנדל לחדשנות בירוחם מאגד את הפעילות של MindCet ומט”ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) בתחום Ed-Tech, או במילים אחרות, זוהי חממת סטרטאפים בנושאי טכנולוגיות חינוכיות. קבוצות מתחלפות של מורים, אנשי חינוך והייטקיסטים באים להתארח במבנה ולפתח אפליקציות בתחום החינוך העתידי. שיא הפעילות במבנה הוא ההאקתון השנתי שבו במהלך שלושה ימים מתנהל מרתון אינטנסיבי של פיתוח יישומים. בקצה השני של הסקאלה ישנם האורחים החשובים מכולם: מורים ומחנכים הבאים למפגש יומי עם חווית החינוך של המחר.

 

 

 

 

 

 

בגלל הצורך לתת מענה לשלל המקרים שתיארנו, הבניין הוא בראש ובראשונה אכסדרה לצרכים משתנים ועליו להיות גמיש ככל האפשר. גמישות זו מושגת ע״י תכנון מרחבי עבודה פתוחים, ועל ידי חללים רב-תכליתיים, היכולים להכיל אירועים מסוגים שונים ולפרקי זמן משתנים. רשימת הפונקציות במבנה מפתיעה באורכה וכוללת מלבד חללי העבודה גם אזור מייקרים, אודיטוריום, כיתה ניסיונית, קפיטריה ומרכז מבקרים, וכל זאת במבנה חד קומתי ששטחו כ- 1,800 מ״ר.
האורח הפוסע בתוך ה”מגה אוהל” ימצא קופסאות צבעוניות בקשת גווני המדבר המנותקות מהגג ומחלקות את החלל הגדול. פביליונים אלה הינם חדרי הישיבות, מייקר ספייס וכיתה ניסיונית של מרכז מנדל לחדשנות, המיועדים לפעילויות אישיות וקבוצתיות. הניגוד בין פתוח לסגור ובין גדול לקטן מאפשר לאנשי MindCet לאזן בין שיתופיות לפרטיות. מגוון זה הוא המפתח ליצירת תחושה של בית ומקום.
את הטכנולוגיה והמערכות המתקדמות, שהינן חשובות לא פחות מהאדריכלות, הקפדנו לשלב כחלק מהעיצוב בתקרת הבטון (לרבות מפרשים אקוסטיים) ובחלל הרצפה.
לפני מספר שנים התחלנו עם הבריף שקיבלנו מהלקוח, אשר דיבר על החשיבות של ערכים מופשטים כפתיחות, שקיפות, סקרנות וחדשנות. אנחנו חושבים שהתוצאה הסופית מוכיחה שאדריכלות מעט אחרת יוצרת מקום ליצירה חינוכית, שחדשנות וסקרנות הם המנועים שלה באמצעות חלל, אור וחומר.

אדריכלות” אורבך הלוי אדריכלים
צוות התכנון: אורי רותם – אדריכל מוביל, אורי הלוי, דפנה בירן, נועם מוסקל, טטיאנה אביגל פסין, תם עומר
לקוח: מרכז ג’ק, ג’וסף ומורטון מנדל לחדשנות. קרן ירוחם החדשה. מינדסט. מט”ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית)
תורם: קרן מנדל
ניהול פרויקט: קידן ניהול, פיקוח ותכנון הנדסי בע”מ
קבלן: י.יופה מהנדסים ובונים בע”מ
קבלן אלומיניום: גלובל מטל בע”מ בשיתוף עם איתן פרויקטים
ריהוט: Waxman
ריצוף: כרמל פלור דיזיין
תאורה: קרני תכלת, קמחי תאורה, טירגון תאורה
שם הצלם: עוזי פורת

 

 

 

 

 

 

 

 

סטודיו האדריכלים אורבך הלוי
לוד

בניין מלאכה ומשרדים עמד כשלד נטוש ומיותם במשך שנים רבות, עד שמשרד האדריכלים אורבך הלוי נקראו לתכנן את השיפוץ שלו ולהפיח בו חיים. הם “התאהבו” במבנה ובחרו לאכלס בו את משרדיהם שלהם עצמם.
הסטודיו של משרד האדריכלים אורבך הלוי, פועל כמעבדה לאפיון ועיצוב סביבות עבודה, תחום נוסף ובולט בעיסוקו של המשרד המתכנן פרויקטים אדריכליים גדולים. תקופת הקורונה חיזקה את ההבנה שמשרד הוא הרבה יותר מאוסף חללים מעוצב ועליו לייצר את התשתית הרוחנית לחמישים הדיירים המגיעים אליו כל בוקר וזאת בשלושה תחומים: הסעדה, שטחי חוץ וטכנולוגיה.
הסעדה: הסטודיו מכיל מטבח מבשל המנוהל על ידי השף של המשרד, המגיש לעובדים ולאורחים ארוחות צהריים.
שטחי חוץ: את המשרד עוטפת מרפסת רחבת ידיים, המשמשת את עובדי המשרד לערב רב של פעילויות, מחוגי פילאטיס ועד ארועי חברה.
טכנולוגיה: “כל מה שניתן לתכנת תוכנת”, אומר אדריכל אורי הלוי “ממערכת מיזוג האוויר, דרך המולטימדיה של חדרי הישיבות, גופי התאורה והסאונד באודיטוריום וישנו גם תחום רביעי. הגביע הקדוש בעיניינו הוא עיצוב על-זמני, יצירת חלל נטול תאריך תפוגה. ימים יגידו אם הצלחנו”.

צוות התכנון:
אדריכלות ועיצוב – אורי הלוי, אדריכל מוביל. דפנה בירן, הדר להב מיטרני
עיצוב גרפי – נועם מוסקל
Innovate מחיצות רצפה תקרה
שם הצלם: עוזי פורת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*