הם ביקשו COPY PASTE, התוצאה : אותם ערכים, אותו צביון, אך עיצוב עוצמתי יותר

עיצוב ותכנון משרדי SVB בתל אביב היו מהלך מפתיע של “אורבך הלוי”. שנים ספורות קודם הם עיצבו את משרדה של SVB בהרצליה ואז החליטה החברה האם החלטה אסטרטגית – לעבור לתל אביב. “לכאורה מדובר במהלך פשוט” מסביר האדריכל אורי הלוי, מאורבך הלוי אדריכלים. לדבריו “הם ביקשו COPY PASTE – פשוט להעתיק את הרצליה לתל אביב. מבחינתי ולשיטת העבודה שלנו במשרד – זהו ביטוי מגונה. כל חלל והלוקיישן שבו הוא ממוקם הוא חשוב ודומיננטי בגיבוש הקונספט, לצד כמובן הצרכים והאני מאמין של החברה”.

 

 

משכנה החדש של החברה ממוקם בקומה ה־25 במגדל הארבעה בתל אביב, ושטחו 800 מ״ר. ״מדובר בחלל לא גדול, מה שמאפשר לתכנן, לעצב ולהיכנס לפרטי פרטים.הוחלט לבצע סוג של וריארציה לשפת העיצוב של הרצליה. שפה ששמה דגש על אור והייתה מבוססת על פלטה מונוכרומטית של צבעי אפור, ריצוף טרצו, מחיצות זכוכית כאנטי חומר ואלמנטים שעוצבו בעבורה ובוצעו כקאסטם־מייד, והפתעה נוספת שהוסיפה קסם למשרד החדש בתל אביב.

 

 

אורי הלוי זכר מביקורו האחרון במילאנו, את הפופים של המעצבת הספרדייה נני מרקינה, עשויים מאריגי קילים בסגנון גיאומטרי ובגווני אדמה, אוקר, שחור ולבן. אלמנט מתאים ליצירת גרסה צבעונית לשפת העיצוב ההרצליינית. הוא ראה לנגד עייניו את הפופים הצבעוניים על רקע ריצוף טרצו אפור, והקונספט החל לרקום עור וגידים.

 

 

“אנחנו מכירים את רוח הארגון ואת הצרכים שלו, כך שסמכו עלינו ונתנו לנו יד חופשית” מסביר הלוי. בכניסה למשרד ניצבת עמדת קבלה, כשתכנונו משלב משרדים פרטיים ואזור אופן־ספייס. בתוך כך, המשרדים, חדרי הישיבות ואזורי האופן־ספייס מוקמו בהקף החלל, בצמוד לקירות המסך של מעטפת הבניין, כך שכל העובדים נהנים ישירות מאור יום ומהנוף הנשקף כחלק מהקונספט העיצובי.
החלל הפנוי שנותר במרכז השטח מכיל פינות הסבה, אזור קפיטריה ובו שולחן בר ארוך וכיסאות מעוצבים, וכמוובן הפופים שמוסיפים ניחוח שובב לחלל.

 

 

עמדת הקבלה עשויה עץ, וכך גם יחידת האחסון שממוקמת מאחוריה. את ההפרדה בין המשרדים ואזורי העבודה לבין האזור הציבורי שבמרכז החלל מייצרת מערכת חציצה אוורירית, שילוב של מסגרות ברזל ומשטחי זכוכית בחלוקה לקטעים רבועים ומלבניים. על פני שטחם של קטעי הזכוכית השקופה מודבקים שמות הלקוחות של החברה.
נוכחות חומרית משמעותית היא של אריחי בטון מחוררים בצבע לבן, העוטפים את הגרעין, את חדר המחשב ואת השירותים הפנימיים. השילוב בין צבעוניות ״קיר הארון״ והאריחים מייצר ויזואליה הרמונית. הערכים, הצביון והאווירה נותרו במשרד התל אביבי החדש. העיצוב התעצם. קיבל תפנית ונגיעות של צבע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית עיצוב פנים
+כתבות מומלצות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
עיצוב פנים
פגמים איכותיים / מעצב הפנים ניצן הורוביץ
העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*