הרעיון האדריכלי בתכנון בית אטריום II, שנחנך לפני מספר חודשים באזור התעשייה של מודיעין, הוא בעיקרו פירוק והרכבה: פירוק נפח הבנין הגדול לשני מבנים נפרדים ואז חיבורם מחדש באמצעות אטריום – חלל כניסה שקוף, ובתוכו גשרים מרחפים בין האגפים, ובו גם הביטוי האדריכלי של כל אגף שונה ומנוגד, תוך יצירת מתח עיצובי של ניגודיות והשלמה.

אגף אחד (A), עוצב כקובייה באוריינטציה אנכית, בחיפוי קירות מסך מודולריים, כולל חלונות אנכיים במלוא גובה הקומה, במרווחים חזרתיים ובהסטה מקומה לקומה. מקצב החלונות מאפשר אכלוס הקומות במשרדים סגורים ו/או בריהוט מודולרי (Open Space). קירות המסך כוללים מילואות זכוכית שקופות ופנלי אלומיניום לבן המותקנים במישור אחד ויוצרים חזית משתנה ודינמית.
האגף השני (B), עוצב בתבנית טרפזית באוריינטציה אופקית, מחופה באלמנטי הצללה אופקיים העשויים מפרופילי אלומיניום לבן. מעטפת ייחודית זו מחפה את כל מסת הבנייה לכל גובהה והיקפה. מאחורי המעטפת החיצונית מוצנעים חלונות באופי ובקצב זהה לחלונות אגף A הסמוך. מעטפת ההצללה מרחפת במרחק של 60 ס”מ מקיר המבנה וכוללת בתוכה מדרכים מפלדה Catwalks)) המאפשרים את ניקוי החלונות שמאחוריה.
עיצובם הייחודי של שני האגפים מגיב באופן מנוגד וייחודי לקרינת השמש: אגף A בוהק ומחזיר את אור השמש לעומת זאת אגף B בולע את האור תוך יצירת תנועה משתנה של קרני האור העוברים דרכו.
במסות הבנייה שולבו חריצים אנכיים ואופקיים בתוכם בולטות מרפסות זיזיות החודרות לעומק הקומות. החריצים האופקיים מוגדרים ע”י קירות מסך שקופים, בהם ממוקמות הפונקציות הציבוריות של הדיירים כגון: הסעדה, קפה וכו’. בניגוד ובהשלמה לכך, גגוני אלומיניום יוצרים חיבור עליון של שני האגפים ומצלים על קירות המסך המזוגגים של חלל האטריום.

 

 

האטריום
המעטפת המנוגדת של שני האגפים חודרת אל חלל האטריום – החוץ חודר פנימה והפנים פורץ החוצה – באופן שממקד את העקרון התכנוני של כל המבנה, הניגודיות וההשלמה. עקרון תכנוני זה מלווה את משרד מן-שנער לאורך השנים.
את חלל האטריום חוצים שלושה גשרים המחברים בין שני האגפים ומאפשרים גמישות באיכלוס ויציאה אל חלל האטריום מקומות המשרדים. מתוך הקירות הצדדיים של האטריום פורצות שתי קוביות זיזיות מזכוכית צבעונית כתומה וירוקה. קופסאות אלו משמשות כחדרי דיונים וביחד עם הגשרים יוצרים מימד נוסף וצבעוני לקשר בין הפנים והחוץ. ההדגשה הצבעונית נועדה ליצירת עניין ואיזון למבנה הלבן כולו. החוויה האדריכלית במבנה באה לידי ביטוי במורכבות החללית של האטריום ומתוך המבטים הייחודיים (והצבעוניים) מחדרי הישיבות והגשרים המרחפים.
מחלל האטריום נשקפים מבטים לסביבה ועל מנת לבטא את הרצף החללי מהפנים לחוץ ולהיפך, רוצף החלל, כולל גשר הכניסה והמרפסת החיצונית, בדק עץ רציף שהותאם בטיפול לתנאי פנים וחוץ.
במרכז האטריום תוכנן דלפק כניסה (עיצוב: המעצבת מאיה מן). הדלפק ממשיך את השפה העיצובית של המבנה, עשוי קוריאן לבן בו משולב ספסל מעץ מכופף.

 

 

חדר הכניסה וגשר הכניסה
הכניסה למבנה היא מהרחוב באמצעות גשר רחב, מחופה עץ, המרחף מעל חצר שקועה שמחדירה אור למפלס התחתון. במפלס זה ממוקמים חללי עבודה שיתופיים של חברת “M-DOT” ובחצר השקועה תוכנן ובוצע פיתוח אינטנסיבי ע”י משרד קו בנוף, הכולל מפל מים הגולש לתוך מקבץ של בריכות אקולוגיות וקיר צמחייה אנכי המרפד את קיר התמך ומגדיר את האתר. לכל אורך החצר בוצע דק עץ המשמש את משתמשי אזורי העבודה השיתופיים.

יזום קבוצת CPM. עמיקם אורן, ליאון בן דיין, רועי מרגוליס, רועי עזרא
ויתניה. עפר זיו, אהוד סמסונוב
ניהול הקמה: ויתניה גארי סגל
תכנון אדריכלי אמיר מן עמי שנער אדריכלים ומתכנני ערים בע”מ
שותף אחראי: אמיר מן
אדריכל אחראי: מרטין ניימן
תכנון נוף: קו בנוף אדריכלות נוף בע”מ, צביקה קנוניץ’

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*