בית Taliesin West במדבר אריזונה, היה מפלט החורף של האדריכל פרנק לויד רייט ובית הספר שלו, משנת 1937 ועד מותו בשנת 1959, בגיל 91. בשנת 1937 רייט רכש חלקת אדמה מדברית, עשרים וששה קילומטרים מפניקס, משקיף לעמק Paradise Valley ומוקף בהרים. הוא בנה שם מבנה שקירותיו בנויים מסלעי מדבר מקומיים מודבקים בבטון. כל חלק מהמבנה נושא את המגע האישי של פרנק לויד רייט, לרבות תכנון כל הרהיטים, שהוא תכנן וחניכיו בנו. כיום מתפקד המבנה עדייו כבית ספר לאדריכלות והוא מוגדר כציון דרך לאומי היסטורי.

מתחם המגורים Taliesin, המוקף נוף ציורי ופסטורלי, תוכנן עבור האדריכל והמאהבת שלו, Mamah Borthwick Cheney, אשר נטשה את בעלה, שהיה לקוח של רייט. הוא שימש כמפלט לזוג השערורייתי בשיקגו, אשר פירק את מוסד הנישואין וביקש להתבודד במדבר מדינת וויסקונסין, בה נולד רייט.
שקט לא מצאו שם בני הזוג – ב-1914 הצית עובד במקום את המבנה ורצח שבעה אנשים, יחד עם בורת’ויק ושני ילדיה. רייט שיפץ את המקום, אך אולי בסוג של “עונש דתי”, פגעה בו מכת ברק אשר שרפה וכילתה את המקום.
רייט לא הפסיק להמשיך ולשפץ את המקום גם אחר כך וב-1932 הקים בו בית-ספר לארכיטקטורה ובעיקר לפילוסופיית התכנון האורגני שאפיינה את האדריכל. לצד מבנה זה הוא הקים ב-1937 מתחם נוסף באריזונה – טלייסין מערב, אף הוא כלול ברשימת אתרי מורשת העולם.
במחצית שנת הקורונה, 2020, נסגר בית הספר עקב קשיי מימון של הקרן ע”ש פרנק לויד רייט.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*