בית אבן ניבנה על צלע הר מול החוף הצפוני של Minorca, ספרד, באותה טכניקה וחומרים כמו קירות הגיר העתיקים התוחמים את מרבית שטחי בתי הכפר באי. רצף שכבות האבן המוצבות זו בזו (חזית וגדרות) משלבים ארכיטקטורה ונוף זה בזה. סימביוזה זו מתחזקת עוד יותר מהעובדה שאבן החזית נאספה אך ורק מחפירת היסודות לבית.
שישה חדרי שינה, סלון, פינת אוכל, מטבח, מוסך וחדרי שרות. כולם היו מאורגנים סביב חלל בעל גובה כפול המחבר פיזית וגם חזותית בין שתי הקומות. בזכות חלונות הזכוכית הגדולים בקומה העליונה, החלל הזה הופך לפיר אור בהיר מאוד לכל הבית.

 

 

מהמרפסת הנדיבה ניתן להשקיף על הצוקים המרשימים של מינורקה או ליהנות מהשקיעות שלה. חלל חוץ מקורה זה מתפקד כהרחבה של מטבח, אוכל וסלון ולכן הוא המקום בו מתקיימים רוב המפגשים החברתיים. הוא משמש כרף בין הבית לטבע. בגן עצי זית וצמחיה מקומית עם בריכת שחייה מצופה אבן.
החזית מהווה פרשנות מחודשת למנהג המינורקי של מסגור חלונות וקצוות עם טיח לבן, וכך נוצרים טלאים גאומטריים של גבס לבן ואבן בהירה.
בדומה לחזית, החלק הפנימי הוא שילוב של ריצוף בטון בצבע חול, קירות מסוידים, נגרות מעץ אורן וקורות עץ. כל הריהוט מיוצר על ידי נגר מקומי. פרטים כמו מדרגות מרחפות עם תאורה משולבת יוצרים דיאלוג מעניין בין ארכיטקטורה מסורתית ועכשווית. מטבח, ארונות בגדים, ספריות ונישות נבנו תוך שמירה על פשטות כחוט השני. יתר על כן, השימוש בתאורה עקיפה רכה תוכנן גם הוא ברחבי הבית, תוך הימנעות מהנחת גופי תאורה חשופים על קירות או תקרות קורות.

קראו עוד

בית מלון במינורקה, ספרד

אלגנטיות קוסמופוליטית במינורקה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*