בבאראטי, טוסקנה Baratti (Tuscany), חבוי במעבה צמחייה צפופה, שוכן Casa Dinosauro - הידוע יותר בשם Casa Saldarini - פנינה ארכיטקטונית יוצאת דופן שתוכננה על ידי האדריכל Arch. Vittorio Giorgini (1925-2010 ). הבית נבנה בשנת 1962, דוגמא ראשונה בעולם לארכיטקטורה שנבנתה באמצעות ממברנה איזואלסטית של רשת ומלט, בראשית התנועה האדריכלית של מבני "בועה" בעלי צורות אורגניות ונוזלות. יש הטוענים שקאזה דינוזאורו היה חלוץ שהקדים ברבע מאה את עבודתו של פרנק גרי, כמו מוזיאון גוגנהיים בבילבאו. המבנה המתפתל והאלסטי שלו העלה ספקות לגבי מוצקותו, אך הוא עבר בדיקות שהוכיחו את חוסנו.

 

עבודתו של ז’ורז’יניו הייתה עבורו סוג של שליחות, מחויבות הדומה בתכניה למחויבות שנטלו אינטלקטואלים ואדריכלים של התנועה המודרנית, בעקבות התקומה שלאחר מלחמת העולם השנייה: לה קורבוזיה, לאונרדו ריצ’י, ובמיוחד Kenzo Tange ו-Kisho Kurokawa, חברי האוונגרד היפני של שנות ה-60.
באופן דומה, הוא חלק חזון ולעתים אף חברויות נאמנות וארוכות, עם אמנים בולטים כמו Andre Bloc, Frederick Kiesler, Jean Arp, Henry Moore, Isamu Noguchi וחברו הקרוב, Roberto Matta הצ’יליאני. הוא האמין שידע, אמנות ואדריכלות יכולים וצריכים לתרום ליצירת חברה חופשית יותר.
לשם כך, הוא תכנן מבנים שהונפו מעל הקרקע כדי למזער את ההשפעה הסביבתית שלהם. הוא תכנן בתים חכמים שחקרו את החלל באמצעות משולש מורכב של חלקים מהונדסים בקנה מידה ויישומים שונים, שלילה מוחלטת של שיטות בנייה מסורתיות.
למשל – South Street Seaport Center, New York (1979); River Crane, Roosevelt Island, New York (1993); and the Messina Bridge Monorail in Italy (1998-99). תכנונים אלה המחישו את העיקרון שללא גבולות פיזיים, האדריכלות הופכת, לרגעים, לצמיחה טבעית טהורה, כמו מבנים ביולוגיים שניתן לצפות בהם בטבע.
ז’ורז’יניו חי ועבד בניו יורק מתחילת שנות ה-70 וגם לימד במכון Pratt. בית מגוריו בסוהו הפך לנקודת המפגש של עמיתים, אמנים, חברים וסטודנטים, שנמשכו על ידי אישיותו רוויית הומור ואירוניה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piante dell’abitazione e della copertura-solarium.

 

Sezione da Nord.

לאתר הבית

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
אדריכלות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
  האייקון הקדוש מתגלה כחילוני למחצה, יש בו בר משקאות, חנות כפרית, סניף דואר
תחנת הכוח “אשלים”: המגדל הסולארי הגבוה בעולם
אדריכלות
תחנת הכוח “אשלים”: המגדל הסולארי הגבוה בעולם
תחנת הכוח משלבת אנרגיה סולארית תרמית ופוטו-וולטאית עם גז טבעי ומפיקה 320 שעות גיגה-וואט
Tao Zhu Yin Yuan: יער אנכי סופג פחמן
אדריכלות
Tao Zhu Yin Yuan: יער אנכי סופג פחמן
    Architects: Vincent Callebaut Architectures Area: 42705 m² Year: 2020 Photographs:Vincent Callebaut Architectures

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*