בית הבטון תוכנן למשפחה בת 6 נפשות. ההורים עוסקים בתחום העיצוב מזה כ-20 שנה, אנשים א-פורמאליים ובעלי רוח חופשית. רצונם היה בבית פתוח, בו האירוח והאינטראקציה בין בני המשפחה תהיה תמידית ובלתי אמצעית. בהיבט העיצובי והחומרי, רצונם היה בחלל מרכזי פתוח ושימוש בבטון חשוף כחומר מפתח בפרויקט

 

המגרש עליו נבנה הבית, שגודלו כ-750 מ”ר, בעל פרופורציה ארוכה וצרה. כיוון שמדובר בבית דו- משפחתי, הוכתב כי הקיר המשותף יהיה אטום. הוחלט למקם את המבנה בסמיכות לחזית הרחוב וליצור רצועת גן עמוקה מאחור.
מחזית הרחוב, ההליכה אל עבר הכניסה לאורך קיר הבטון החיצוני, בו ניכרות תבניות היציקה המתועשות, העוקבות אחר קונסטרוקציית המבנה.  דלת הכניסה – כנף פלדה צבועה כחול כהה נפתחת אל החלל המרכזי במלוא גובהו.
החלל המרכזי מתוכנן כתיבה ארוכה, קירות הפנים גם הם בטון חשוף, אולם בניגוד לחוץ, כאן באה לידי ביטוי תבנית קרשי העץ הטבועים במעטפת כולה. פרישת התבנית היוותה אתגר, כיוון שבבנייה בבטון, יציקת השלד היא המכתיבה את הגמר והאסתטיקה של סוף התהליך, פירוק התבנית הוא שלב מרגש ומותח.
קירות האורך מבוטנים ואטומים, החזית האחורית פתוחה במלוא רוחבה וגובהה. האור הנכנס מושך את העין והגוף ומחבר את חלל הפנים לגינה. הבית רוצף ביציקת טראצו בגוון לבן בהיר עם חתיכות זכוכית שחור אטומה. החוץ מרוצף בשברי אבן טבעית כשהמרווחים בין האבנים מלאם בטראצו בדומה לפנים.

 

M_F_001

 

M_F_002

 

M_F_003

 

בהתאם לסכמת הפתיחות, החלל אינו מחולק בקירות או מחיצות, הריהוט מכתיב את הפונקציות השונות: פינת האוכל והסלון בסמיכות לחזית הגינה, חלל משפחה ואזור שירות בסמיכות לחזית הרחוב ובתווך המטבח ובו אי מרכזי, 6 מטרים אורכו, סביבו מתנהלת התנועה.
במרכז החלל על רקע קיר הבטון ממוקם גרם המדרגות בעץ אגוז אמריקאי גושני. המבט על גרם המדרגות מגלה דיאלקטיקה שבין טביעת קרשי העץ האופקיים בבטון החשוף, לעדינות חיבור רצועות האגוז המטות בזווית המדרגות, בין הבטון הקר והעץ החם.
פתח שנפער בגג המבנה שוטף את מהלך המדרגות באור ומעצים את הממד הנוסף: הממד האנכי החולף על-פני 3 הקומות.
בסכמה העכשווית של חלל לופט פתוח, קיימת סכנה לתוצאה סדרתית, שניראה כאילו לקוחה מקטלוג. השימוש בחומרים אציליים והשילוב המוקפד בין משטחי טראצו יצוקים לשברי אבן טבעית, בין הבטון הקר והעץ החם, יוצרים תוצאה ייחודית ומרגשת.

 

M_F_004

 

M_F_005

 

M_F_006

 

M_F_007

 

M_F_008

 

M_F_009

 

M_F_010

 

M_F_011

 

M_F_012

 

M_F_013

 

M_F_014

 

M_F_015

 

M_F_016

 

M_F_017

 

M_F_018

 

M_F_019

 

M_F_020

 

M_F_021

 

M_F_022

 

M_F_023

 

M_F_024

 

M_F_025

 

M_F_026

 

M_F_027

 

M_F_028

 

M_F_029

 

M_F_030

 

M_F_031

 

M_F_032

 

M_F_033

 

M_F_034

 

M_F_035

 

M_F_036

 

M_F_037 M_F_038

 

M_F_039

 

M_F_040

 

M_F_041

 

M_F_042

 

M_F_043

 

M_F_044

 

M_F_045

 

M_F_046

 

M_F_047

 

M_F_048

 

M_F_049

 

M_F_050

 

M_F_051

 

M_F_052

 

M_F_053

 

M_F_054

 

M_F_055

 

M_F_056

 

M_F_057

 

M_F_058

 

M_F_059

 

M_F_060

 

M_F_061

 

M_F_062

 

M_F_063

 

M_F_064

 

M_F_065

 

M_F_066

 

M_F_067

 

M_F_069

 

M_F_070

 

M_F_071

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
עיצוב פנים
פתרונות אחסון עם פרקטיקה ועיצוב
  בעידן של שפע, הקשר בין הדברים להם אנחנו באמת זקוקים לבין התכולה בפועל
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
עיצוב פנים
בית רומנטי בשרון / אדריכל בועז שניר
  ברוכים הבאים לבית שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת, נרכש על ידי זוג
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
עיצוב פנים
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*