בין המאה ה-12 למאה ה-13, בולוניה התמלאה במגדלים ונראתה כמו מנהטן כיום. בשנת 1200 לספירה היו בעיר בולוניה באיטליה כ-180 מגדלים - גורדי שחקים כהגדרתם כיום. הגבוה מביניהם בגובה 97 מטר עדיין ניצב בעיר כיום (ואפשר לטפס ב-498 המדרגות שלו ולזכות בנוף מרהיב של העיר).

 

מלבד המגדלים, יש עדיין כמה שערים מבוצרים (torresotti) גבוהים, בשערי חומת העיר מהמאה ה-12 (Mura dei torresotti או Cerchia dei Mille), שבעצמה נהרסה כמעט לחלוטין.
סיבותיה של הבנייה לגובה כיום, לצד ההתנגדויות אליה, מוכרות לנו כיום ואף אחת מהן לא מסוגלת להסביר מהי הסיבה לכל כך הרבה מגדלי מגורים שנבנו במהלך אותה תקופה של ההיסטוריה של בולוניה. אחת ההשערות היא שהמשפחות העשירות ביותר, השתמשו במגדלים למטרות התקפיות והגנתיות בתקופת הסכסוך בין הכנסייה למדינה באירופה של ימי הביניים, שהיה לו גם פן כלכלי. ממרומי המגדלים (“הפנטהאוז”) אפשר היה להשקיף על איום הקרב לעיר ובנוסף, להשקיף מגבוה על המוני העם ולכן הם היו גם סמל סטטוס, לא רק לדייריהם העשירים, אלא גם לעיר עצמה.
במאה ה-13 מגדלים רבים נהרסו ואחרים פשוט קרסו. מגדלים רבים אחרים נוצלו למטרות מגוונות – כבית סוהר, אתר תיירות, מרכז קניות ובילוי או שחזור של בניין מגורים.
המגדלים נותרו מאז ועד היום קו העיר המפורסם של בולוניה. דנטה הזכיר אותם בתיאור התופת שלו, במהלך המאה ה-20 ארגנו אותם מחדש בתכנית עיר שאפתנית אך הרסנית וכושלת בדיעבד וכיום, עשרים מגדלים נותרו בבולוניה – Azzoguidi Tower / Altabella (61 מ’), Coronata (60 מ’), Scappi Tower (39 מ’), Uguzzoni Tower (32 מ’), Guidozagni Tower, Galluzzi Tower ושני המגדלים המפורסמים: Asinelli Tower (97 מ’) ו-Garisenda Tower (48 מ’).

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*