מעבדת המדיה החדשנית ע”ש כדר מיכל ואברהם תוכננה על ידי אדריכל יוסי קורי עבור מכללת שנקר, בתוך מבנה בן למעלה מתשעים שנים. הפרויקט מכיל מעבדות וסדנאות רבות, כחלק מתכנון של רטרופיט ותוספות, אך האלמנט המרכזי הנו מבנה מרחף מפלדה ומזכוכית, בתוך המבנה לשימור הקיים. תכנון בעל מעוף עיצובי זה, זכה באות העיצוב הישראלי 2017.

 

Geotectura-Shenkar-History-01

 

בי”ס שנקר ארגן תחרות למבנה חדש, שיכיל מעבדות שונות. ההצעה של סטודיו גאוטקטורה שנבחרה לבסוף, החשיבה את הערך ההיסטורי של המבנה והציעה למבנה החדש להשתלב במרקם הקיים ולא להורסו, כפי שתכנית האב לקמפוס תוכננה במקור: בחקירה בארכיון העיר, התגלה שהאתר היה חלק מפרדסי התפוזים שהיו שם לפני מאה שנים. הפרדסים היו תוצרי פועלו של הנדבן יצחק לייב גולדברג (1860-1935). הם היו מקור ההכנסה העיקרי של תושבי האזור, הרבה לפני שרמת גן נהפכה לעיר וזיכרון הפרדסים נשכח. המבנה הישן באמצע החלקה, הוא בית האריזה המודרני הראשון לתפוזים בארץ ישראל משנת 1928. תקרת העץ המאסיבית הנראית מבפנים, ביחד עם לבני הסיליקט העדינים בקירות הצדדיים, מעניקים למבנה חזות ייחודית הראויה לשימור מבחינות אסתטיות והיסטוריות כאחד.

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-03_copy

 

לאחר חשיפת המבנה המקורי מבפנים, שהיה סגור בקירות ותקרות גבס, נעשה תיעוד מקיף של המבנה וכלל בין היתר גם סריקת לייזר בתלת מימד. התיעוד הועבר בתור ענן נקודות לסביבת התכנון הדיגיטאלי, דבר שאפשר שיחזור של החלל המקורי ותכנון גלריית הפלדה והזכוכית בהקשר אליו.

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-04_copy

 

התכנון התבסס על השתלבות והשתייכות למקום, מתוך רצון להדהד את ההיסטוריה, אך גם לאפשר צמיחה והכלה של מעבדות חדשניות, הכוללות מעבדות דיגום של הדפסות תלת ממדיות, מעבדת רובוטיקה, מעבדת מדיה, מעבדת משחקי מחשב וסדנת פלסטיקה.
התכנון נעשה בכלי תכנון מתקדמים מבוססי BIM אשר אפשרו סנכרון בין המערכות השונות למצב הקיים עם דגשים של שקיפות, שימוש בתאורות LED חסכוניות באנרגיה, המשולבות כחלק אינטגראלי בקונסטרוקציה ובעיצוב, הכנסה של אור טבעי, מיזוג יעיל ועוד.
התכנון מתבסס על עקרונות הקיימות ומחזור חיים של חומרים ומאפשר פירוק עתידי של המבנה ומחזור כל חלקיו (פלדה, זכוכית), תוך מינימום נגיעה בקרקע וללא הפרעה או נגיעה במבנה עצמו.

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-05_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-06_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-07_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-08_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-09_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-10_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-11_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-12_copy

 

Geotectura-Shenkar-Photographer-Lior_Avitan-16_copy

 

גלריית הזכוכית, מעבדת המדיה ע”ש מיכל ואברהם קדר
מכללת שנקר
מיקום: רמת גן
שנה: 2015
תכנון: סטודיו גאוטקטורה (ד”ר יוסי קורי)
קונסטרוקטור: סייג מהנדסים
יועץ מיזוג: אייל ניב מהנדסים ויועצים בע”מ
יועץ בטיחות: רביד תכנון והנדסה
יועצת תאורה: ד”ר רבקה ויטל
מנהל פרויקט: עופר גבאי פרויקטים
קבלן מבצע: אידה השקעות
שטח: 1200 מ”ר, מתוכם 100 מ”ר גלריית זכוכית
צילומים: ליאור אביטן

 

P:Z-PROJECTSGeo-013-Shenkar-2013GALLERYpicPRESSPRESS KIT1

 

Geotectura-Shenkar-Facade-01

 

Geotectura-Shenkar-Facade-02

 

Geotectura-Shenkar-Plan-01

 

Geotectura-Shenkar-Plan-02

 

Geotectura-Shenkar-Plan-03

 

Geotectura-Shenkar-Point_Cloud-03

 

 

Geotectura-Shenkar-Render-01

 

 

Geotectura-Shenkar-Section-01

 

Geotectura-Shenkar-Section-02

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
עיצוב פנים
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
עיצוב פנים
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
עיצוב פנים
הקיר העיוור הפך לקונספט העיצובי של הבית
בני הזוג רכשו את הקרקע. כאמור, השטח מאוד צר והם פיקפקו ביכולת אפשרות של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*