הגישה הרווחת בתכנון גני ילדים היא לרב מתיילדת, בדמות מבנים בצבעי יסוד ובצורות גאומטריות בסיסיות. הגישה השנייה, "חמורת הסבר", מתרגמת את התקינה הרבה למבנים אלה, לחלונות חזרתיים ועיצוב "רציני" ו"חמור סבר". גן הילדים הממוקם בגבעתיים, אשר זכה באות העיצוב 2015, בחר בגישה חופשית יותר, "שובבה". חזיתות המבנה תוכננו עם פתחים שונים בגודלם, בצורתם ובאופן הטיפול בהיקפם, המשוות למבנה מראה קליל וצעיר.

IMG_6403_s

 

IMG_6394_s

 

IMG_6396_s

 

המעטפת כולה צופתה בלוחות “פרודמה” בגדלים משתנים ובגווני עץ מנוגדים, הבאים לידי ביטוי הן בחזיתות השונות והן בהיקפי החלונות. “אין שום סיבה, שגן ילדים לא ישקף את החופשיות והאקראיות בחיי הילדים. החזיתות השובבות מאפשרות הסתכלות קצת שונה על איך נראה מבנה חינוך, איך יכול להראות פתח, גם לילד הצופה מבפנים וגם להורה מבחוץ. גם החיפוי,החריג בנוף המקומי, הוא כלי ביצירת חוויה עיצובית אחרת. השימוש הנרחב בחיפוי אבן וטיח בארץ, הוא דוגמא רעה לעיצוב פשטני. מספיק לחפש בגוגל גני ילדים בעולם, בכדי לראות כמה מנעד התכנון רחב”.
המבנה הממוקם בעיר גבעתיים, הידועה בטופוגרפיה המשופעת, תוכנן לניצול הפרשי הגובה במגרש הנתון.

 

IMG_6555_s

 

IMG_6338_s

 

IMG_6549_s

 

IMG_6501_s

 

המגרש הקטן, איפשר תכנון 2  כיתות גני ילדים, בתצורת קומה על קומה. ניצול השיפוע הטבעי של המגרש, איפשר יצירת 2 כניסות נפרדות, עצמאיות, בשני מפלסים שונים, מבלי לפגום ביעילות הגנים.
הכניסה לגן התחתון היא דרך מבואה צבעונית, והכניסה לגן העליון היא בגרם מדרגות עץ גדול. “כניסה, היא לא רק דלת ושלט, הכניסות בשני הגנים קיבלו משנה תוקף תכנוני.  גם בצורה, וגם בצבע. זה מקום משחק ופעילות. אני יכול לדמיין איך צילומי המחזור מתבצעים בשתי הכניסות, אחת בישיבה על מדרגות העץ והאחרת בישיבה על ספסל הבטון הצהוב”.
גם פנים הגנים, בעל הצבעוניות המעודנת, לא תוכנן ב”סטנדרט” המקובל. במקום מרצפות טרצו, בחר האדריכל להשתמש בריצוף פי.וי.סי איכותי בגוון תכלת המאפשר לילדים לא רק להתהלך בגן ללא נעליים, אלא, אף בולם  נפילות ורעש. והריהוט כולו יוצר ע”י נגריה והותאם לצרכים. “קל מאד לפתוח קטלוג רהיטי גני ילדים ולבחור מתוכו אלמנטים בגמר מלמין בוק. הושקעו מאמצים רבים בתכנון הפנים, תוך שימת דגש על ריהוט המותאם לכיתה. כל הרהיטים יוצרו מלוחות עץ ליבנה בגמר טבעי. אני לא רואה הבדל בין תכנון ללקוח פרטי עם התעקשות על כל פרט, בין תכנון בתחום הציבורי. הילדים מתחנכים בגן, קולטים את הצבעים והטקסטורות, אין שום סיבה שלא אתייחס אליהם בכבוד הראוי”.

גן ילדים דו כיתתי, דו קומתי, גבעתיים
אדריכל המבנה והפיתוח: ערן זילברמן, רגבים+

 

IMG_6426_s

 

IMG_6439_s

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
השראה
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
האישה המצוירת ביותר בעולם
השראה
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*