האדריכל Kowsar Noroozi דמיין יצירת מופת ארכיטקטונית, מרחב מחיה המהווה הומאז' למהנדסים החרוצים ביותר בעולם הטבע: נמלים. עיצוב הבית Ant House בא לאפשר להם חיים קהילתיים, במבנה המעוצב כרשת של מבוך מנהרות וחדרים המגדירים מושבות נמלים.

 

מיקרוקוסמוס שעוצב בהשראת היעילות והאחדות של מושבת נמלים. העיצוב משלב בצורה חכמה צורה ותפקוד, כאשר חללים מחוברים מחקים את הפריסה המורכבת של הכוורת. מעברים נסתרים אלו הם לא רק קיצורי דרך בין חדרים, אלא שבילים לתגליות בלתי צפויות, שנועדו להפתיע ולשמח, מעודדים את התושבים הזעירים לחקור ולהתחבר עם הסביבה שלהם בדרכים חדשות.

 

 

טיפוח רוח קהילתית, נוצר על ידי שבירת הקירות המפרידים בין הדיירים באופן מסורתי, הן מילולית והן מטפורית והוא מעודד דרך חיים שבה שיתוף ואינטראקציה הופכים לטבע שני. מרחבים פתוחים מזמינים מפגשים, שיתוף פעולה וחילופי רעיונות. המטבח המשותף הופך לכור היתוך של תרבויות וסיפורים ופינות האוכל המשותפות, למקום לחיזוק הקשרים על פני ארוחות משותפות. טרקלינים ואזורים משותפים הם לא רק חללים לעבור דרכם אלא יעדים בפני עצמם, המיועדים לנוחות, שיחה והנאה קולקטיבית של כל מי ששוכן בתוכם.

 

 

הבית מוחק את הגבולות בין הבית והחוץ. חלונות גדולים וחללים פתוחים מבטיחים שהטבע יהיה תמיד בהישג יד ועין, מזכירים לנו את האיזון העדין בין מבנים מעשה ידי אדם לעולם הטבע. תערובת הרמונית זו לא רק משפרת את המשיכה האסתטית של הבית אלא גם מקדמת דרך חיים בת קיימא, בהתאמה לסביבה. הבית מהווה עדות לכך שכאשר אנו שואבים השראה מעולם הטבע, אנו יכולים ליצור חללים שהם לא רק פונקציונליים ויפים אלא גם אדיבים לאדמה ומטפחים את רוח האדם.

 

 

ביצירת הפרויקט בעל החזון הזה, Noroozi מאתגר אותנו לחשוב מחדש מה זה אומר לחיות ביחד. כאשר חללים בודדים זורמים לאזורים משותפים, משקפים את אתוס העבודה הקולקטיבי של מושבת נמלים. זהו מרחב שבו הקווים בין פרטי לקהילתי אינם רק מטושטשים אלא משולבים בהרמוניה ומטפחים תחושת שייכות בקרב תושביו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
עיצוב פנים מהעולם
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים מהעולם
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים מהעולם
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*