הכירו את Oceanix City, העיר הצפה הראשונה בעולם, שתכננו BIG-Bjarke Ingels Group.

ההתחממות הגלובלית גרמה כידוע נזק לכדור הארץ שלנו וההערכה היא שעד שנת 2050, 90% מהערים הגדולות בעולם יהיו חשופות לפגיעה כתוצאה עליית פני הים. על רקע זה, האג’נדה העירונית החדשה של האו”ם המכונה Oceanix ומשרד האדריכלים BIG תכננו תפיסה חדשנית, המציעה ליצור את מושבה של הקהילה הצפה, הקיימת והגמישה הראשונה בעולם, שתאכלס 10,000 תושבים.
תחת השם אושניקס סיטי, עיר זו מורכבת מאיים צפים המקובצים בבלוקים של שישה, היוצרים כפרים קטנים. ניתן להגדיל כל קבוצה בכפולות של שש כדי ליצור קהילה גדולה בת 12 דונם, עם קיבולת של 1,650 תושבים, שבסופו של דבר תתרחב ותקים בית ארכיפלג ל -10,000 אזרחים.
העיר Oceanix City היא מערכת אקולוגית מעשה ידי אדם והיא מבוססת כולה על מטרות הפיתוח בר-קיימא של האו”ם, מנתבת את זרמי האנרגיה, המים, המזון והפסולת כדי ליצור מודל של עיר ימית פונקציונאלית ומודולרית. העיצוב שלה מאפשר לו לצמוח, לשנות ולהסתגל באופן אורגני לאורך זמן, להתפתח משכונות לערים. שכונות מודולריות של 2 דונמים יוצרות קהילות משגשגות ומספקות את עצמן של עד 300 תושבים, עם מרחבים לשימוש מעורב, לחיות, לעבוד ולבלות. גובה כל המבנים שיבנו בשכונה יהיה מתחת לשבע קומות, כדי ליצור מרכז כובד נמוך ועמידות בפני רוח.
כל הקהילות יתעדפו חומרים מקומיים לבניית בניינים. ניתן לבנות ולגרור את מה שנבנה לאתר הסופי הצף ולהפחית את עלויות הבנייה. זאת לצד העלות הנמוכה של חכירת שטחים באוקיאנוס, ייווצר מודל מחיה סביר, כך שניתן יהיה לבנות דיור לכל במהירות בערים ענקיות. הערים הראשונות באוקיאניקס לטובת האזורים הטרופיים והסובטרופיים הפגיעים בעולם.
אושניקס סיטי נראית אמנם כמו פרויקט עתידני, אך הבשורה הטובה היא שמדובר בפרויקט אמיתי, שנועד לאורח חיים קוסמופוליטי. הפונקציות החברתיות, הפנאי והעסקים של אושניקס סיטי, ימוקמו סביב הטבעת הפנימית והתושבים יוכלו ללכת בקלות ממקום למקום או לנווט בעיר באמצעות כלי רכב חשמליים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*