משרד אודו אדריכלים עוסק במגוון תחומים רחב ובה בעת בעל טביעת אצבע ייחודית, המתאפיינת בחיבור בין תפיסת המקום והמרחב, הקשרים היסטוריים ותרבותיים, טכנולוגיה מתקדמת, אומנות ואופן השימוש במבנים. כל זאת תוך יצירת שפה ומופע ייחודי לכל פרויקט בהקשרו המקומי.

שיינקין 20 תל אביב, מלון סאם אנד בלונדי
מהווה דוגמא להתחדשות עירונית תוך שימוש בכלי השימור, ליצירת עושר רבדים עירוני פיזי והיסטורי, אשר מאפשר את חיזוק המרקם הקיים והתחדשותו ועידכונו, על ידי שימושים חדשים ותוספות בניה אשר מחזקות וממשיכות את סיפור המבנה והמקום.
האתגר התכנוני אשר עמד בפנינו, היה כיצד לשלב את תוספת הבניה, אשר מהווה כפליים מהמבנה הקיים, באופן אשר יכבד את המבנה ההיסטורי ויספר את סיפורו. המלון ממוקם בנקודה אסטרטגית ברחוב, בפינת גינת שיינקין וזוכה לנראות מרחוק ומדרכה רחבה. עיצוב הפנים במלון משולב בסיפור ההיסטורי ומרגע פתיחתו ופתיחת בית הקפה בקומת המסחר, הוא משמש עוגן ומנוף להתחדשות המסחר וחיי הרחוב באזור אשר חווה שקיעה לאורך תקופה ארוכה. אופן התוספת למבנה, אשר שילש את גודלו, דוגלת בתפיסה של צמיחה ומעבר אורגניים והדרגתיים בין החלק המקורי של המבנה ותוספת הבניה באופן שנוצר מכלול הנתפס כאחד שלם המורכב משכבות ורבדים ולא על דרך הניגוד והניתוק בין חדש וישן. כל זאת מתוך תפיסת הזמן וההיסטוריה בתור אלמנטים השלובים זה בזה ברצף שלא ניתן לקטיעה בנקודה מסוימת. כל קומה בבניין עוברת הפשטה וטרנספורמציה של האלמנטים המרכיבים אותה.

תכנון אודו אדריכלים — דורון מינין ואורנה שתיל
אדריכליות אחראיות מיכל כרמי ולילי רונן
אדר’ מלווה מצוות השימור עדי רוז
עיצוב פנים אדר׳ עומר לייכטר ואורן פסקל

 

 

 

 

 

יהודה הלוי 119א תל אביב
הבניין ביהודה הלוי הוא בניין מגורים חדש באזור הכרזת אונסקו של העיר הלבנה ובשל כך עיצוב הבניין והחזית מתכתבים עם מאפייני הסגנון והתקופה. קומת עמודים חלקית בחזית המבנה, מרפסות אופקיות המשלבות פרטים וחומרים מבניינים בסגנון הבינלאומי.
המבנה בנוי בקו 0 ובחזית הצד נוצרה פתיחה מדודה של מעטפת המבנה על ידי טקסטורה של חרוץ וגריעה של חלונות המבנה ומסתורי הכביסה. מבנה זה מהווה דוגמא להשתלבות מבנה חדש במרקם קיים בעל ערכים היסטוריים גבוהים.
המבנה הוא בן 6 קומות ,קומת בניה על הגג ומרתף עם מתקן חניה אוטומטי.

תכנון אודו אדריכלים — דורון מינין ואורנה שתיל
אדריכליות אחראיות מישה דנילוב, הדס ממן

 

 

 

 

 

 

אודו אדריכלים ODO Architects
נושא ההתחדשות העירונית, הן דרך שימור, שיקום ותוספות למבנים הסטורים וקיימים והן על-ידי בניה והריסה מחדש במסגרת תמ”א 38, הוא אחד הנושאים המרתקים שבהם מתמקד המשרד ומעמודי התווך של עשייתו המקצועית. במסגרת תכנונית זו רואה המשרד חשיבות רבה בהשתלבות בבנייה הקיימת, תוך כדי דיאלוג עדכני שמייצר הזדמנויות לעיבוד ומיצוי ארכיטקטוני ותרבותי.
לצד עשיה זו ‘אודו אדריכלים’ מתכננים מבני מגורים חדשים במסגרת בניה רוויה ופרטית על כל גווניה. פן נוסף בעבודת המשרד הוא בניה לצורכי מסחר, ציבור ויצירת שפה עיצובית למסעדות ולרשתות.

כתובת: הירשנברג 10 תל-אביב
טל: 03-5230955
03-6964466
office@odo.co.il
doron@odo.co.il
https://www.odo.co.il/home
https://www.facebook.com/OdoArc/

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
אדריכלות
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
הבית משתרע על פני 283 מ”ר בתוך מגרש של 1100 מ”ר, בכיוון מזרח-מערב למיצוי
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
אדריכלות
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
הוא משלב את הטבע בתוך מעטפת הבניין, בתכנון מחושב של חללים סביב עצים קיימים,
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
אדריכלות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
  האייקון הקדוש מתגלה כחילוני למחצה, יש בו בר משקאות, חנות כפרית, סניף דואר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*