מפעל הסוכר הפך לבית מלון, המשלב עיצוב תעשייתי עם מודרני ונוף עוצר נשימה

2

 

מלון אליה יאנגשואו (Alilia Yangshuo), שוכן בין נופים דרמטיים של אזור Chinashuo, סין: נוף ירוק של נהרות מתפתלים, גבעות אבן המבצבצות כמו שיני ענק מתוך שטחי הצפה ירוקים. שם שכנו בעבר מבני מפעלי סוכר בני מאה שנים, שיצרו היסטוריה עשירה של עבר תעשייתי לאזור, תוך שילוב מושלם בסביבתו המדהימה. המבנים התעשייתיים עוצבו מחדש בידי האדריכל הסיני Dong Gong, יחד עם Vector Architect ומעצב הפנים Ju Bin. אלה טוו יחד אסתטיקה כפרית מזוקקת של טכניקות וחומרים מקומיים, עם רגישות מודרניסטית של פשטות ברוטליסטית ועיצוב אלגנטי. מלון Alilia Yangshuo מגדיר מחדש את האירוח כחוויית יעד, בשילוב עם אתרי התיירות של Alila Hotels and Resorts, עם יוקרה מתוחכמת, חדשנות בעיצוב וקיימות.
המתחם מוקם על גדות נהר הצי הציורי, עם מבנים היסטוריים בעלי היסטוריה ארוכה וסוערת, שהוקמו בשנת 1920 כחלק מחזון לחברה אוטופית. המפעל הפך במהרה לעסק מצליח, במשך זמן קצר פעל גם כמפעל נשק, שנותר בהריסות לאחר מלחמת העולם השנייה, נבנה מחדש וננטש לצמיתות ב-2002 מסיבות סביבתיות.
סיפורו של מפעל הסוכר וכוחו של הטבע שסביבו, היו שני שיקולים מרכזיים שהביאו לידי ביטוי את העיצוב האדריכלי – כולל שיפוץ מבני המפעל הקיימים והקמת אגף חדש המכיל 117 חדרי אירוח וסוויטות בצורת מבנה בטון מכוסה בסבך של לבנים חלולות. המבנה מיוצר מאבן חול מקומית וחומרים אחרים שנאספו מעבודות עפר בבנייה. לחזיתות התחרה יש תחושה קלילה ומאווררת, במיוחד בלילה, עם תאורה עדינה קורנת דרך הקירות.
הלבנים גם מרמזים על בלוקי סוכר שהופקו בטחנה בשנות ה-20 של המאה החולפת. חללים פנימיים שבתוכם מתקני במבוק מתפתלים, מהווים מחווה אמנותית לפיגומי הבמבוק ששימשו לחזק מנהרות שהקימו המקומיים במערות הסובבות. חומרים מקומיים אחרים המשמשים את העיצוב של המלון כוללים סלע וולקני אדום, שהתגלו במהלך הבנייה והשתמשו בו כדי להפוך רצפות terrazzo, חימר, אשר שימש לעשיית תבליטים דקורטיביים עבור חדרי האמבטיה, בהשראת תבליטים של אומנים מקומיים שנעשו בשנות ה-60, עכשיו מקשטים את לוחות ראש המיטה בחדר השינה של האורחים.
עיצוב הפנים של השטחים הציבוריים מאמץ אסתטיקה תעשייתית המשלבת בהרמוניה את המורשת של טחנת הסוכר עם רגישות עכשווית. בחדר הדחיסה לשעבר, כל פלטפורמת הבטון נותרה שלמה ומוארת, ומעליה נבנתה רצפת פרספקס המשמשת אזור ישיבה שבו האורחים יכולים ליהנות מיותר מ -80 מיני רום עם קוקטיילים.

LOCATION
CHINA – YANGSHUO
DESIGNERS
VECTOR ARCHITECTS, HORIZONTAL DESIGN
PROJECT YEAR
2017
PHOTOS BY
CHEN HAO, SU SHENGLIANG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

 

21

12
13
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
אדריכלות
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
הבית משתרע על פני 283 מ”ר בתוך מגרש של 1100 מ”ר, בכיוון מזרח-מערב למיצוי
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
אדריכלות
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
הוא משלב את הטבע בתוך מעטפת הבניין, בתכנון מחושב של חללים סביב עצים קיימים,
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
אדריכלות
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
  האייקון הקדוש מתגלה כחילוני למחצה, יש בו בר משקאות, חנות כפרית, סניף דואר