מול האדריכלות הגאומטרית והמוקפדת הרווחת ברוב בתי המגורים כיום, זהו בית הבולט בצורתו הזורמת וההתעלמות המוחלטת שלו מסגנונות העיצוב האורתוגונליות, המודרניות, למעשה, הוא יוצר מחווה למהות הקדמונית של האנושות.

עיירת החוף Tulum שבמקסיקו ידועה בזכות חורבות שבט המאיה והחופים הקריביים שלה. אבל יש בה עוד אטרקציה, המצריכה להסתכן ולהיכנס כמה קילומטרים לעומקי הג’ונגל, שם נמצאת אחוזת נופש והיא אינה דומה לשום דבר שאי פעם ראינו, עם מבנה המשלב עצים חיים.
UHMAY Residence הוא בית נופש מפוסל, באמצע ג’ונגל טבעי, פשוטו כמשמעו, מרחק 30 דקות נסיעה מהעיירה האיקונית טולום, בחצי האי יוקטן. המתחם כולל מבנה מרכזי בן 18,400 מ”ר, בתוספת שלושה מבני לוויין לשירותים. ביחד הם מהווים מתחם אומנויות ובריאות בן 25 דונם שנבנה בשלבים.
הבית משתלב בצורה הרמונית עם הסביבה של AZULIK אה מאי, עיר האומנות. אין בו קווים ישרים או זוויות חדות, אלא רק צורות אורגניות של אדמה עליה הוא נבנה.
האדריכל השליך את הרציונליות לטובת תחושה, רגש וצמיחה אורגנית כמו בטבע. אומנות ואלתור, אף הם שניים ממתודולוגיות העיצוב בבית זה. העיצוב  מכבד את האטיות המדיטטיבית. “הבית מתפתח בהתאם לצרכי המשתמשים שלו”, אומרים המתכננים.
תהליך הבנייה אף הוא נמנע מלפגוע ביער שמסביב לבית. הגימור, מעוצב בקפידה בחומרים מקומיים, הופך אותו לחלל ייחודי של צורות אורגניות. בתוך הבית רחב הידיים, צומחים 250 עצים, 30 מהם בחדר השינה. מאפיין זה מגיע עם עיצוב יוצא דופן וגחמני, תשומת לב מעמיקה לפרטים, עם פתרונות עדכניים לחיים בג’ונגל, בדיאלוג לא פולשני בין ארכיטקטורה לסביבתה הטבעית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ראויה לציון גם הגלריה IK LAB שהאדריכלים תכננו באותו אזור. צריך להרחיב אז ולהבין את אופיו הייחודי של חצי האי יוקטן – אזור בן 73,600 קילומטר בין הים הקריבי לממפרץ מקסיקו. גאולוגים אומרים כי לפני 65 מיליון שנה, פגע אסטרואיד ענק בחוף הצפוני של יוקאטאן, בעצמה העולה פי עשרה מיליארד מזו של פצצת האטום שהוטלה על הירושימה. השלכותיו שינו את מהלך החיים על פני כדור הארץ והשפיעו על התרבויות שיתפתחו מיליוני שנים לאחר מכן. כיום אנשים רבים נוסעים לטולום, כדי לחוש את מקצבי הטבע העזים הטמונים בחבל ארץ זו, מקום שיש בו עוצמה ויופי כה אדירים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*