תערוכות שמיוצרות ב- AI (בינה מלאכותית), מוצגות כעת ברחבי העולם. למשל, התערוכה "Unsupervised" של האמן Refik Anadol, שנפתחה זה עתה במוזיאון לאמנות מודרנית היוקרתי בניו יורק. התערוכה נוצרה באמצעות AI והיא מעוררת מחשבה.

The robot Ai-Da in front of one of its self-portraits

 

מערכות בינה מלאכותית משתמשות באוסף עצום של יצירות אמנות דיגיטאליות, כדי לייצר תמונות חדשות שאפשר להעלות תוך שניות מאפליקציית סמארטפון, בכלים כגון DALL-E, Midjourney ו-Stable Diffusion. הן יכולות יכולות לייצר לאמן דימוי בהתאמה אישית, לפי בקשתו ולייצר משהו הקרוב למה שהוא דמיין.
השימוש במאגר הדימויים האינסופי באינטרנט, יוצר בעייה של זכויות יוצרים, גם אם אין העתקה ישירה של דימוי כזה או אחר, אלא רק נגזרת שלו. ואן גוך וציירים מאסטרים אחרים שמתו, אינם מתלוננים אבל מספר אמנים וצלמים חיים, מתחילים להילחם נגד החברות המוכרות את תוכנות הבינה המלאכותית, היוצרות תמונות שנגזרות מיצירותיהם.
ענקית הצילום גטי אימג’ס מסיאטל, הגישה השבוע תביעה בבית המשפט הגבוה לצדק בלונדון נגד Stability AI – יצרנית Stable Diffusion – בגין הפרת זכויות קניין רוחני.
תביעה נוספת בבית משפט פדרלי בארה”ב בסן פרנסיסקו, מתארת את התוכנה כ”כלי קולאז’ של המאה ה-21 שמפרים את זכויותיהם של מיליוני אמנים”. את התביעה הגישו שלושה אמנים עובדים בשם אחרים כמותם והם תובעים את Stability AI, מחולל התמונות Midjourney מסן פרנסיסקו והגלריה המקוונת DeviantArt.
מנכ”ל מידג’ורני, דיוויד הולץ, תיאר את שירות יצירת התמונות שלו כ”מעין מנוע חיפוש” שמושך כמות רחבה של תמונות מרחבי האינטרנט. הוא השווה את הטכנולוגיה ליצירתיות האנושית. “האם אדם יכול להסתכל על תמונה של מישהו אחר, ללמוד ממנה וליצור תמונה דומה?” שאל הולץ.
החששות סביב השימוש בכלי בינה מלאכותית, סבות גם סביב יכולתן ליצור תמונות מזויפות שנראות אמיתיות ולגרום לנזק של מידע מוטעה וגם, לייצר תכנים מיניים ללא הסכמתם של האובייקטים. תמונות כאלה מטיילות ברשתות חברתיות, הופכות לוויראליות ולא ניתן להפריך או לאמת אותן, מכיוון שלא ניתן לאתר את מקורן.
מצד שני, אנשים רבים מאמצים כיום את כלי הבינה המלאכותית החדשים ואת היצירתיות שהיא מאפשרת להם, כתחביב או לייצר חומרי שיווק, משחקי וידאו או רעיונות אחרים הקשורים למקצועם.
במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק מציגה האמנית אנאדול את “Unsupervised”, השואב מיצירות אמנות הנמצאות באוסף היוקרתי של המוזיאון – כולל “ליל הכוכבים”של ון גוך – ומזין אותן למיצב דיגיטלי המייצר אנימציות של צבעים וצורות מהפנטות בלובי המוזיאון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
מיליארדרית רוצה להסיר דיוקן לא מחמיא שלה, מהגלריה הלאומית באוסטרליה
אמנות
מיליארדרית רוצה להסיר דיוקן לא מחמיא שלה, מהגלריה הלאומית באוסטרליה
  הדיוקן, מאת האמן האבוריג’יני Vincent Namatjira, מוצגת עד ה-21 ביולי 2024, בתערוכה “Vincent
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
אמנות
המצעד השנתי השט, בהשראת הצייר בוש Bosch Parade 2024, על נהר בהולנד
  מחזה אמנותי, תיאטרלי ומוזיקלי זה, מתרחש במשך ארבעה ימים והצופים על גדות הנהר,
האמן הסיני Xu Zhen מצליח להחזיק אנשים תלויים באוויר
אמנות
האמן הסיני Xu Zhen מצליח להחזיק אנשים תלויים באוויר
  האמן הסיני שו ג’ן ידוע בעבודות המציגות רגע מעורר תמיהה. הוא אחד הדמויות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*