עשרות שנים לפני שהפוטושופ היה זמין, יצרה האמנית האמריקאית Sandy Skoglund, תמונות סוראליסטיות מורכבות ומשוכללות להפליא, בתהליך פרטני אשר ארך חודשים רבים. מפזרת בעבודותיה כמות עצומה של אובייקט אחד, ברקע בעל בצבעים בהירים, קונטרסטים או מונוכרומטיים

עבודתה משקפת דיסטופיה המהדהדת הן בתרבות העכשווית והן בימים אז, כשהחלה ליצור את צילומיה אלה, בשנות ה-70. זהו צילום סוראליסטי המערב אביזרים המפוסלים ביד, במהלך חודשים של דיבוק המעורר יראת כבוד.
היא לוחשת צבע, מבלה את זמנה בבחירת גוונים חריפים, מדויקים ובמינון עוצמותיהם. בודקת שאלות, כמו איך יכולה ההרמוניה הזאת להיתפס כחולשה? הצבע הוא רק אחד ההיבטים הראשונים הניכרים ומציעים עצמם לפרשנות בעבודתה, אבל מתחתיו נחות שכבות נוספות של מסרים חזותיים, בערמומיות רבה.
החיזיונות שלה הן החצרות האחוריות של הפרברים, מאחורי הקלעים של חללים, מאחורי נוחותם המוכרת. יש לה גם הומור אבסורדי, המזכיר את קלאס אולדנבורג ומגריט.
האם סוראליזם יכול להיות פוליטי? היא נוגעת בנושאים של ריבוי אוכלוסין, מלחמה גרעינית, הזדקנות, איכות הסביבה וניכור במקום העבודה. בני האדם בכל סצנה נראים שקועים בתוך עולמם הכאוטי, כמו צפרדעים במים חמים, שרק עכשיו מתחילים להרגיש את הכוויות. אנחנו רואים את האיום, אבל מוצאים את עצמנו מחייכים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

color photograph; approx. image area 38″ X 54″

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
גנים יפים באמנות
אמנות
גנים יפים באמנות
הגן של האמן Claude Monet, בעיירה Giverny, צרפת ממייסדי האימפרסיוניזם הצרפתי, בילה שנים רבות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*