מסע מצולם רב משמעות ברוסיה, של יצירה העוסקת במסתורין ובמיתוס של המדינה הגדולה בעולם.

פרויקט Fairy Tale of Russia של Frank Herfort, ששורד את הגבול בין ריאליזם נוקב לפנטזיה הומוריסטית, הוא אוסף צילומים מהפנט, מעורר מחשבה ולעיתים מצמרר, ממסעו ברוסיה. תמונות סוריאליסטיות, צבעים וסצנות – צילומים גלויים של אסתטיקה פוסט-סובייטית, ברצף תמונות כן ואנושי להפליא.
הצלם הגרמני בילה למעלה מעשור בצילום פנים וחוץ של חללים ציבוריים ברחבי רוסיה ומזרח אירופה. הסגנון שלו מושפע מריאליזם חברתי: אנשים מוצגים בחיי היומיום שלהם, שנראים כאילו הם מורכבים מפרטים בנאליים. יצירות האמנות שלו בפורמט גדול, הן מכאן שילוב אמנותי של סוריאליסטי לקו ישר, עם אירוניה שניתן לזהות בשפתו הציורית. עבודתו של הרפורט מביאה טוויסט מודרני, שלכאורה מיובא מבחוץ ומשכנע את הצופה ליצור נרטיב משלו. התמונות עושות רושם סוריאליסטי, אבסורדי; הן מעלות יותר שאלות ממה שהן מספקות מענה. כל תמונה בסדרה זו עומדת לבדה ומספרת סיפור משלה, אך נראה שהם ביחד מספרים אגדה שלמה.

הרפורט צלם אדריכלות במקצועו. עבודתו האישית חווה את העיצוב המיושן והסטליניסטי שעדיין כובש חללי פנים רוסיים רבים. בהמשך לספרו עטור השבחים: Imperial Pomp – Post Soviet High-Rise (2013), ספרו האחרון: Fairytales Russian (2020), משוטט בין ריאליזם נוקב לבין דמיונות אבסורדיים. תצלומיו של העולם הפוסט-סובייטי הסוריאליסטי להפליא מהפנטים, מגניבים ומעוררי מחשבה אך יותר מכל הם אנושיים להפליא. בכל תמונה האנשים, מצבים יומיומיים, ארכיטקטורה ואירועים, מספרים את הסיפורים האישיים שלהם.
“אני מצלם סצנות אמיתיות, ללא שינוי – שום דבר לא מבוים מעולם – אבל אני תמיד מבקש להוציא אלמנטים סוריאליסטיים. העין שלי מחפשת סיטואציות לא מובנות, רגעים שבהם אתה לא ממש יכול לשים את האצבע על מה שקורה. אני שואף ליצור תמונות מסתוריות מנסיבות מופשטות”, הוא אומר.

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
גנים יפים באמנות
אמנות
גנים יפים באמנות
הגן של האמן Claude Monet, בעיירה Giverny, צרפת ממייסדי האימפרסיוניזם הצרפתי, בילה שנים רבות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*