בבית עתיק מהמאה ה-12, בפינה ציורית ברחובות האחוריים המתפתלים של סנט פול דה ואנס, התגורר בעבר ז'אק פרוור, המשורר והתסריטאי הנקרא ביותר בצרפת מאז ויקטור הוגו. את השירים שלו שרו אדית פיאף, נט קינג קול וסרג' גינסבורג.

 

חברו הקרוב ושכנו לבית, היה פבלו פיקאסו ואחד משיריו המפורסמים ביותר נוצר בהשראת הצייר הקוביסטי “Promenade de Picasso”. השניים בילו יחד בקביעות ב-Colombe d’Or, המלון המיתולוגי של הכפר, שמחזיק באמנות חשובה יותר מרוב המוזיאונים, בזכות האמנים ששהו בו ושילמו לו בציוריהם. Paul Roux, הבעלים של המלון, היה אף הוא חבר קרוב של השניים וקולאז’ים רבים של פרוור עדיין מקשטים את קירות מלון המפורסם.
הכפר הציורי נבנה במאה ה-10, מה שהופך אותו לאחד הכפרים הימי-ביניימיים העתיקים ביותר בריביירה הצרפתית. קרוב לוודאי שהאזור היה מיושב הרבה לפני כן על ידי שבטים ילידים שונים לפני שנכבש על ידי הרומאים. הטירה הראשונה בכפר נבנתה כנראה באמצע המאה ה-12, בשנת 1388, כשניס התנתקה מפרובנס כדי להפוך לחלק מסבויה.
בתחילת המאה ה-20 החל הכפר למשוך אליו מגוון רחב של אמנים וציירים מפורסמים, בזכות המיקום, היופי של הכפר מימי הביניים השמור היטב ובעיקר האור המדהים של האזור. אמנים כמו מאטיס, שאגאל (הקבור בבית הקברות הישן בכפר), רנואר ומודליאני הפכו למבקרים ותושבים תכופים. גם סופרים, יוצרי קולנוע וכוכבי קולנוע נפשו או התגוררו בסן-פול. איב מונטנד וסימון סינורה נפגשו בסן-פול ב-1949 ונישאו שם שנתיים לאחר מכן. ביל ווימן, הבסיסט של הרולינג סטונס, חי בסנט-פול מאז 1971. ג’יימס בולדווין, הסופר האמריקאי המפורסם, חי כאן ב-17 השנים האחרונות לחייו.
לאלה שמתכננים לשכור את ביתו של המשורר, ראוי להוסיף כי הבית אמנם שימש כביתו ההיסטורי, אבל הפנים שלו משוחזר. זוג בריטי, קייטי ואולי ליונס, שיחזרו את La Miette הנטוש וביקשו להחזיר עטרה ליושנה וגם לשמר את הסגנון הפרובנסלי הישן;

Photography by Helen Cathcart
airbnb  מ-190 אירו ללילה

קראו עוד
מלון יונת הזהב

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
השראה
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
השראה
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
השראה
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*