לא משנה באיזו מסעדה נהדרת תסעדו, תמיד תזכרו בערגה באוכל שהסבתא שלכם הכינה, מנות מעוררות תיאבון שמחזירות זיכרונות מתוקים ואהובים. כעת, במסעדת Enoteca Maria ב-Staten Island, תוכלו לעצור לרגע בחיים הקדחתניים וליהנות מארוחה שסבתא מכינה בכל כך הרבה אהבה.

במחווה מלאת השראה לסבתו האיטלקית, הזמין בעל המסעדה Joe Scaravella סבתות מקומיות – נונאות – לבשל מאכלים איטלקיים אותנטיים במטבח שלו. “אחרי שאיבדתי את כל הדמויות המטריארכליות בחיי, גם אחות גם אמא וגם סבתא, רציתי לנסות לשחזר אותן מבשלות ליד הכיריים”, אמר לניו יורק טיימס. למעשה הוא חיפש תחילה עקרות בית איטלקיות, שיאיישו את המטבח שננטש על ידי בנות משפחתו המנוחות ועם הזמן הרעיון התגבש למה שהוא כיום.
רק חצי מהתפריט הקבוע הוא איטלקי, חציו השני של התפריט משלב מאכלים מכל העולם. בכל ערב, סבתא ממוצא אחר מעצבת תפריט טרי, נותנת כבוד למטבח המקומי שלה ומציעה את האוכל שהיא הכי אוהבת.
“הנונה שלי הלכה לשוק כל יום, הייתה עוצרת בחנויות ירקות ונוגסת באפרסק או פרי אחר – ואם הוא היה טוב היא קנתה אותם ואם לא, היא ירקה אותו על הקרקע עם הבעה של גועל על הפרצוף. אני התפלאתי שאף אחד לא כעס עליה על זה, אבל כולם שם הכירו אותה”.
סקראבלה הבין שסבתו אוצרת את התרבות והזהות של משפחתו “גיליתי שכמוה, מיליוני סבתות בכל העולם מעבירות את המורשת שלהן לנכדים שלהן”, אמר.
בהתחלה התקיים המטבח על טהרת הטעם האיטלקי והפך פלורליסטי בהמשך, עד שבשנת 2015, נולד המיזם “הנונאות של העולם”. מדינות נוספות שנציגות שלהן מבשלות במטבח הן פרו, טרינידד, ארגנטינה, יפן, צ’כיה, ברזיל, פורטו ריקו, סרי לנקה ועוד, כ-30 נשים מלאומים שונים.
המסעדה הממוקמת בסמוך למנהטן, ראתה הצלחה משמעותית במהלך השנים האחרונות וכמעט כל יום, הנונאות זוכות למחיאות כפיים סוערות מהלקוחות.
רעיון דומה מתרחש בלונדון, שם מסעדת La Mamma Mia מציעה מאכלים מהמטבח האיטלקי שבושלו על ידי אימהות איטלקיות.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
מקומות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
מקומות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
מקומות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*