למרות שרצפות בטון עשויות להתקשר לחללים קרים, תעשייתיים ואף מצמררים, הן עשו קאמבק משמעותי והן פופולאריות במיוחד אצל האדריכלים והמעצבים, המשתמשים בהן במגוון דרכים יצירתיות, שהעניקו להן מוניטין טרנדי. מעצבים ובעלי בתים כאחד, בוחרים בבטון כחומר הריצוף המועדף, בחללי מסחר אופנתיים, במשרדים יוקרתיים ובמפעלים, כמו גם במשקי בית מסוגננים.  למעשה, רצפות בטון יכולות באופן מפתיע להרגיש ביתיות, מזמינות וחמות. אבל יותר מכך, הן עמידות להפליא וקלות מאוד לניקוי ומהוות חלופה חסכונית יותר, לא רק לריצוף יקר (שיש וקרמיקה), אלא גם לציפויים זולים יותר, בגלל אורך החיים שלהן, מה שאומר שבסופו של יום, בטון הוא בחירה כלכלית נבונה יותר.

רצפת בטון מעניקה תחכום תעשייתי עם נוחות, היא חסכונית ומבטיחה שנים של שימוש באחזקה מועטה יחסית, מה שמוכיח כי הסגנון לא צריך לבוא על חשבון הנוחות. אז הנה מבוא למגמת העיצוב המתחזקת הזו וכיצד המקצוענים גורמים להן להראות הכי יוקרתיות ומפתות, בצורה הכי פשוטה ולא יקרה.

 

Abitazione Privata Urgnano – Matteo Casari Architetti

 

 

את רצפת הבטון המוחלק יוצרים על-ידי החלקה ודחיסה חוזרים ונשנים, אשר הופכים את הבטון מגס, לעדין וחלק. כדי להשיג גימור בטון חלק ומבריק, תחילה נדרש פילוס נכון ואז ליטוש מכני או כימי. הגימור משפיע גם על המרקם וגם על העמידות של הבטון. לאחר סיום ההחלקה, ניתן לבחור ממספר אפשרויות שונות לגימור הרצפה – מאיטום באמצעות סילר שקוף או צבעוני, צריבה או ליטוש.
בטון מלוטש יוצר משטח צפוף ועמיד יותר בפני כתמים ונזקים, לכך תורם גם הגימור המבריק והוא בחירה אידיאלית לאזורים עם עומסי תנועה רבים.

 

 

יתרון מרכזי של רצפות בטון, הוא יכולת העיצוב העצומה שאפשר לעשות בהן ובעיקר בהתאמה אישית.
ראשית, לטעמנו, אין צורך לנסות ולהסתיר את העובדה שהרצפה שלך בנויה מבטון תעשייתי, המשטח האלגנטי למראה הזה הוא אופנתי, בעל מראה טבעי וישיר באמירה האדריכלית המוזקקת שלו והוא מהווה רקע מחמיא ומבליט לאובייקטים הנמצאים בסביבתו, בין אם אלה מוצגים באולם תצוגה או רהיטים ושטיחים. מסתפקים בליטוש המשטח העליון של הבטון ומצפים בשכבת הגנה.

 

 

אבל אם אתם רוצים רצפת בטון בעלת ביטוי עיצובי בולט או אף מוחצן יותר, תוכלו לבחור ממגוון ציפויים ואפקטים מיוחדים שהמקצוענים יודעים ליצור על ריצוף בטון:
גימור “מטאטא”, הוא גימור בעל מרקם מחוספס המתקבל על ידי גרירת מטאטא על משטח הבטון בעודו עדיין טרי.
גימור בטון מוטבע המתקבל על ידי הטבעת דפוסים יצירתיים על הבטון המפולס טרי: מרקם דמוי צפחה, אריחים או במיומנות ממקצועית הם יכולים להידמות לעץ.
החדרת פירורי אבן (אגרגטים) המעניקים מרקם דקורטיבי, מחוספס ועמיד בפני החלקה לבטון רגיל או צבעוני. הוא משמש בעיקר לבריכות שחייה או לאזורים רטובים אחרים.
גימור “מערבולת” הוא אחד מסוגי גימור הבטון יוצאי הדופן, שנוצר על ידי מריחת משטח הבטון בתבנית מעגלית חופפת אחידה. לא רק שהוא מוסיף יופי למשטח, אלא הוא גם מספק משטח הליכה בטוח יותר בהשוואה לגימור משטח חלק, במיוחד בעונה הרטובה.
הגימור הצבעוני של הבטון עשיר באפשרויות שובות לב, כיד הדמיון הטובה עליכם והא מושג באמצעות פיגמנטים צבעוניים המעורבבים בתערובת הבטון לפני שהיא מיושמת לרצפה.

את סוג הגימור המועדף עליכם, תוכלו לבחור לפי הייעוד, למשל – לבריכות שחייה תבחרו רצפת בטון מחוספסת באגרגטים, לריצוף מסחרי ותעשייתי תבחרו בגימור מוחלק וחשוף, שבילי כניסה ומדרכות יקבלו גימור מוטבע, למוזיאונים וגלריות תעניקו גימור מלוטש  ולפארקים ואזורי משחק תבחרו בגימור צבעוני.
הבטון עשה דרך ארוכה, עוד מימי רומא העתיקה ועם המיומנויות והטכניקות החדשניות הנהוגות כיום, ניתן לעצב רצפת בטון שתוכל להשלים כל עיצוב פנים.
“הבטון המוחלק הוא פתרון אידיאלי, שמשלב הגנה מפני שחיקה עם עיצוב מנצח שמותאם לדרישות הלקוח”, אומר לנו מר נתן גואטה, מנכ”ל אדל פרויקטים ומסכם “מעבר לעלות האטרקטיבית שלו, הוא גם כלכלי בתחזוקה המועטה והוא עמיד ‘לכל החיים’ וגם יכול להוות תשתית מצוינת, במידה ורוצים ליישם ציפוי רצפה אחר בעתיד, כמו PVC או אפוקסי”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*