מנהרת גואוליאנג The Guoliang Tunnel מחברת בין הכפר באותו שם, שבמחוז חנאן בסין, לעולם החיצון. היא נחצבה בעבודת יד בכלים כמו אזמל ופטיש וכיום היא נחשבת אחת משמונה פלאי העולם. היא גם סיפור נהדר עבור מתכנני ערים, המוכיח כמה חשוב לתכנן דרכי גישה ותשתית תחבורתית, שיכולים להשפיע על שגשוגה או דעיכתה של עיר.

במשך מאות שנים תושבי גואוליאנג, כפר סיני קטן על ראש צוק בהרי הטאהאנג, היו למעשה מנותקים מהעולם החיצון. הדרך היחידה להיכנס ולצאת מהכפר הייתה באמצעות מה שכונה “סולם לשמים” – 720 מדרגות שנחצבו בהרים במהלך שושלת סונג (960-1279). אמצעי מעבר זה לכפר וממנו יצר לתושבים חיים קשים. “מצרכים רבים לא יכלו להגיע לכפר ולא ניתן היה להעביר את מוצרי החווה הטריים שלנו למקומות אחרים”, סיפר סונג באוקון בן ה-72 “היינו צריכים להגביל את משקל החזירים אחרת יהיה קשה לשאת אותם במורד ההר.” האתגר הקשה ביותר היה להגיע עם אדם חולה בזמן לבית החולים: שמונה אנשים היו צריכים לשאת אלונקה במורד ההר ולאחר מכן לצאת למסע של ארבע שעות לבית החולים הקרוב ביותר.
לכן, 300 תושבי הכפר חיפשו אחר פתרון נוח יותר. בשנת 1972, החליטה מועצת הכפר לחצוב מנהרה בין ההרים, כדי לחבר סוף סוף את גואוליאנג לעולם החיצון. 13 תושבי הכפר החסונים ביותר בגואוליאנג התנדבו להתחיל לעבוד על מנהרת ההרים. הם נעו בצידי ההר בעזרת חבלים וחצבו בסלע סנטימטר על סנטימטר. המנהרה התקדמה בקצב של מטר אחד לשלושה ימים, אך אף אחד לא ויתר. תוך חמש שנים הושלמה מנהרת גואוליאנג, שאורכה 1,250 מטרים. כך בפעם הראשונה ניתן היה להגיע לכפר המבודד גואוליאנג ברכב והחיים השתנו. מכפר קטן שכמעט אף אחד לא ידע על קיומו, הוא הפך ליעד תיירות שוקק חיים. בהיותו ממוקם בגובה 1,700 מטר מעל פני הים, הוא מציע נופים טבעיים מדהימים, אך המנהרה היא זו שמושכת את רוב המבקרים.
בעיתון סיני משנת 2018 אני קוראת שההכנסה ממכירת כרטיסי כניסה לגואוליאנג הגיעה ל -120 מיליון יואן (כ -17 מיליון דולר) בשנת 2018 והתושבים המקומיים הם כעת בעלי עסקים המשקיעים בבתי מלון ושירותים אחרים לתיירים. והכל בגלל 13 גברים אמיצים שהוכיחו ששום דבר אינו בלתי אפשרי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*