התמונות הללו של פסגות הרים הדומות לפירמידות מצריות, במחוז אנלונג, הממוקם בדרום-מערב מחוז Guizhou של סין, פשטו לאחרונה ברשת ועוררו ויכוח מקוון על מקורן. לדברי פרופסור Zhou Qiuwen, גיאולוג מאוניברסיטת Guizhou Normal, ההרים דמויי הפירמידה הללו אינם מבנים מעשה ידי אדם ואינם מקום קבורתם של הקיסרים הקדומים, אלא הן תצורות טבעיות, דוגמאות יוצאות דופן לאומנות של הטבע.

 

מחוז Guizhou בדרום מערב סין, מאופיין ברכסי הרים רבים, עם פסגות תלולות ועמקים עמוקים, המשתרעים על פני הנוף. ההרים בעלי צורת הפרמידה הם חלק מטופוגרפיה קארסטית, נוף שעוצב בהתמוססות של סלעי קרבונט מסיסים. פסגות בצורת חרוט אלו הן תוצאה של תצורות סלע טבעיות שמתמוססות עם הזמן. במילותיו של הפרופסור הסיני: “השחיקה האנכית על ידי מים הובילה לחלוקה של מסת הסלע הרחבה המקורית ליחידות עצמאיות. ככל שתהליך שחיקה זה נמשך, הסלעים בחלק העליון עוברים התמוססות משמעותית, בעוד אלו שבבסיס מושפעים פחות יחסית וכתוצאה מכך לפסגות חדות על גבי בסיסים רחבים יותר”.
הסלעים הללו ב-Anlong, הם תצורות אבן גיר שנוצרו למעלה מ-200 מיליון שנה, בסביבה ימית, שבה מינרלים שהומסו במים התגבשו מחדש ליצירת שכבות ברורות, המושפעות משינויים תקופתיים באקלים ובגיאולוגיה.
הטקסטורה דמויית הלבנים, שחיזקה את הזיהוי של פרמידות, גם היא תוצאה של פיסול שחיקתי טבעי. תהליכים גיאולוגיים בנופים קארסטיים, יכולים להמיס סלעים שכבות לגושים קטנים יותר וליצור מראה של מבנים מעשה ידי אדם. סדקים קטנים בתוך הסלעים מאפשרים למים לשחוק אותם לאט, מה שמוביל לתצורות דמויי בלוקים מפולחים ולא להתמוססות מוחלטת.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
עיר פינית משמיעה מוסיקה קלאסית כדי להרחיק חוגגים צעירים פרועים
מקומות
עיר פינית משמיעה מוסיקה קלאסית כדי להרחיק חוגגים צעירים פרועים
הרשויות ניסו שיטות שונות לפזר את בני הנוער, אך ללא הועיל, זאת, עד שלפני
העצים המהלכים בכפרים של איטליה
מקומות
העצים המהלכים בכפרים של איטליה
מדי פברואר, נכנסים עשרות הגברים ליער ומגיחים ממנו כשהם לבושים מכף רגל ועד ראש
מסע הפרסום המוזר והפלאי של יום השנה ה-45 לבלט הונג קונג
מקומות
מסע הפרסום המוזר והפלאי של יום השנה ה-45 לבלט הונג קונג
מסעות הפרסום של הבלט של הונג קונג, תמיד הפתיעו במקוריותם המפתיעה: לציון יום השנה