במוזיאון הלובר של פריז, מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק והגלריה הלאומית בלונדון, שלושת המוסדות האיקוניים הללו, כמעט 20 מיליון מבקרים עוברים בדלתותיהם מדי שנה (בערך אותו מספר של אנשים שמתגוררים כיום בבייג'ינג, סין). אבל מה עם המוזיאונים שלא מעטרים את האולמות שלהם בציורים של מכובדים כמו רמברנדט, ואן גוך ופיקאסו? האם החללים שלהם פחות ראויים לתשומת הלב שלנו? בואו נבקר במוזיאונים הטובים ביותר ברחבי העולם שרבים כנראה לא שמעו עליהם מעולם.

מוזיאון מכסחת הדשא הבריטי British Lawnmower Museum ממוקם צפונית לליברפול ליד סאות’פורט, אנגליה, ומכיל אוסף של 1,000 מכסחות דשא (מהן 300 עתיקות נדירות). החלל מכיל לא רק את מכסחת הדשא הראשונה בעולם, אלא גם את המכונות ששימשו בשטחן דמויות ידועות כמו הנסיך צ’ארלס והנסיכה דיאנה.

 

 

 

 

במוזיאון לאמנות רעה Museum of Bad Art בוודאי לא תראו ציורים של מונה או מאטיס, אבל תראו עבודות שללא ספק יעוררו דיון – מה נחשב אמנות? מה יפה ומה לא? המקום, הממוקם בסומרוויל, מסצ’וסטס, נועד לשכן את יצירותיהם של אותם אמנים שעמלו בשם האמנות, אך מעולם לא הצליחו להגיע לשם באמת. לכתבה מלאה

 

 

 

 

ממוקם בבירת קרואטיה זאגרב, המוזיאון ליחסים שבורים Museum of Broken Relationships מכיל את החפצים האישיים והאינטימיים שהותירו מאחוריהם אוהבים לשעבר לאחר שהכל התפרק.

 

 

 

מוזיאון הראמן Ramen Museum של יפן באוסקה, הוא יותר מסתם קיר מלא בארוחות ערב של כל תלמיד שנה ראשונה בבית-ספר. היא מאכלסת תנועה גסטרונומית שמגישה כעת כ-40 מיליארד קעריות ראמן בכל שנה. הישג מדהים, במיוחד למרות אטריות האינסטנט הראשונות (ראמן עוף) אשר הומצאו לפני יותר מחצי מאה.

 

 

 

 

 

 

המוזיאון הפאליולוגי של איסלנד The Icelandic Phallological Museum מכיל יותר מ-280 איברי מין, שהיו שייכים כמעט לכל סוג של יונק יבשתי באיסלנד. את החלל שהוקם בשנת 1997 ברייקיאוויק, פוקדים כ-11,000 מבקרים מדי שנה. הגדול ביותר? של לוויתן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון הכישלון של לוס אנג’לס Los Angeles’s Museum of Failure הוא, כפי שהשם מרמז, חלל המציג כמעט 100 מוצרים, שלמרות מיטב הכוונות, בסופו של דבר נכשלו. תמצאו כאן אפילו את Colgate’s (כן, מותג משחות השיניים) שניסתה את כוחה ביצירת ארוחות ערב איטלקיות להמונים, כמו לזניה.

 

 

מוזיאון היין Cité du Vin בבורדו הוא המכה של כל חובב יין. משרד העיצוב הפריזאי XTU Architects עיצב אותו בשנת 2016, כמו קנקן. המוזיאון הוא חוויה רב חושית והוא מכיל את כל מה שקשור ליין, מחדרי טעימות ועד סרטוני הסבר על מקורות יין מרוחקים (כולל סוריה וטהיטי),  שגם סומליירים וגם חובבים ייהנו ממנה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המוזיאון לתרבות הלחם The Museum of Bread Culture אשר ב-Ulm, גרמניה, עוסק במאכל מהנצרכים והעתיקים ביותר בעולם וזו הסיבה שהוא מוצג במוזיאון לתרבות הלחם, דרך כ-16,000 חפצים בגלריה. המוזיאון, מתמסר גם ללחם בתרבות הפופולרית, כולל ציורים כמו “הארוחה החסכנית” של פיקאסו (1904), דיוקן המתאר גבר ואישה רעבים יושבים לארוחה המורכבת מיין ולחם.

 

 

 

מוזיאון כיסוי המטריה The Umbrella Cover Museum ממוקם באי פיקס, מיין (כמה קילומטרים מהחוף של פורטלנד). החלל, שנוסד בשנת 1996, מכיל למעלה מ-2,000 כיסויי מטריות מ-65 מדינות ברחבי העולם. המוזיאון פתוח רק בחודשי הקיץ.

 

 

מוזיאון הפירות של טוקיו Tokyo’s Museum of Fruit שנפתח בשנת 1996, עוצב על ידי האדריכל היפני Itsuko Hasegawa והחברה הבריטית האגדית Arup Associates, כאשר שלושת הבניינים שלו, מעוצבים כמו פירות שונים, כל מבנה בצורת פרי אחר.

 

 

 

 

 

מוזיאון הקלאבש Calabash Museum ממוקם בטיאנג’ין, סין ונפתח בשנת 2015 עם אלפי יצירות אמנות סביב קלבס, הפרי, שמקורו באפריקה וניתן לצרוך אותו כירק או להשתמש בו ככלי.

 

 

 

בהיידראבאד, הודו, מוזיאון המכוניות של סודהה Sudha Cars Museum מכיל מכוניות שעוצבו בצורת מוצרים יומיומיים כמו ספלי קפה או נעליים. המוזיאון, שנפתח בשנת 2010, נמצא בבעלותו של ק. סודהקאר, שמייצר את המכוניות בעבודת יד (ומחזיק גם בשיא גינס ליצירת התלת אופן הגדול בעולם).

 

 

 

מוזיאון קופסאות האוכל Lunch Box Museum בקולומבוס, ג’ורג’יה, יחזיר אתכם לילדות. עם כ-3,500 קופסאות אוכל שממלאות את המוזיאון בנוסטלגיה, תוכלו לחזות בהתפתחות ארוחת הצהריים, משנות ה-20 ועד לעידן המודרני.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
בריכות תעשיית המלח של פרו
מקומות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*