גם העשירים לא יכולים להימלט מהמוות, אבל הם לפעמים יכולים לדחות אותו לזמן מה. חוץ מהמוות עצמו, יש עוד מכנה משותף ביניהם לבין העמך וזה הפחד מהמוות. כך אנחנו שומעים מדי פעם על ניסיון מעורר רחמים של מיליארדר כלשהו, שמבקש לעצור משהו שאי אפשר לעצור. 

 

הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי ומפואר, שמותאם לשרוד אפוקליפסה ולהשאיר את המוות לאנשים רגילים, כמו התושבים המוחלשים של האי.
האי בן 73,000 התושבים, מכונה “גן העדן של הוואי” והוא שימש כאתר צילומים להפקות הוליוודיות, כמו “שודדי הקריביים” ו”פארק היורה”. צוקרברג חשף את נוכחותו שאי בשנת 2016, לדבריו, מאחר ואשתו התאהבה ב”הרים המוריקים ובטבע הלא נגוע”. הוא הצהיר כי רצונם להצטרף לקהילה השליווה ולסייע בשמירה על איכויותיו הטבעיות של האי. במקביל הוא פעל לרכישת קרקעות, אשר פרטיותם נשמרה בקפדנות על ידי חברות אבטחה שפיטרלו ושמרו על גבולותיהם.
צוקרברג השקיע עשור מזמנו ברכישת קרקעות באי, לצורך בנייתה של האחוזה המפוארת, שנמצאת כעת בשלבי ביצוע – מתחם רחב ידיים בשטח של 1,400 דונם, עם אחוזות, בתי עץ ומנהרות – והיהלום שבכתר, בהשקעה של 270 מיליון דולר נבנה במתחם, מקלט תת קרקעי ואליטיסטי, שיודע לספק מזון ואנרגיה לעצמו והוא עמיד בפני כל פיצוץ, כולל גרעיני.
בונקרים כאלה מחזיקים אספקה לחמש שנים של מזון מיובש בהקפאה וקומות של גנים הידרופוניים כדי לספק תוצרת טרייה.
האחוזה כולה תהיה לאחר השלמתה, אחד הנכסים היקרים ביותר בעולם, אם כי שוויה מוערך ב-0.2% מסך הונו של הדייר.
בריאן קרמדן, נשיא חברת Hardened Structures מוירג’יניה, שבונה בתים ומקלטים מבוצרים במיליוני דולרים, אמר שהביקוש היה “יציב” במשך שנים, אך הוא רואה “עלייה משמעותית בחודשים האחרונים “עם פוטין וצפון קוריאה ומה שקורה בעזה, אני מקבל הרבה פניות”, אמר “טראמפ והפילוג של האומה גם חלק מזה”. הוא סיפר בין היתר, שלאחרונה הם גם בנו בונקר בהשקעה של 90 מיליון דולר במזרח התיכון, אך הוא סירב למסור מי הלקוח.
כל המעורבים בהקמת הפרויקט בהוואי, חתומים על הסכם סודיות ומנועים מלמסור כל מידע. נציגים של צוקרברג עקבו ואיתרו פוסטים של עובדים אשר העלו צילומי סלפי שלהם באתר ודאגו לפטר ולהרחיק אותם מהפרויקט. הפרויקט נחשף לאחר חקירה של אתר wired, בין היתר בעקבות מידע שדלף מהמעורבים בהקמת הפרויקט.

(בתמונות, בונקרים תת קרקעים של מילארדרים)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
מקומות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
מקומות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
מקומות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*