מוזיאון תנועת ההתנגדות החיזבאללה, או אתר התיירות של ההתנגדות, הוא מוזיאון פתוח תחת כיפת השמיים, שיצר הארגון האיסלאמי הלוחם, להנצחת קרבותיהם נגד הכוחות הישראלים.

 

המוזיאון ממוקם בדרום לבנון, 50 קילומטרים צפונית לגבול הישראלי. העיר מלטה הייתה אחד המעוזים הבולטים ביותר בלוחמה הלבנונית נגד ישראל. המוזיאון נמצא בפארק תיירות תעמולתית ביזארית, שנפתח בשנת 2010, על פני כ-60,000 מ”ר של שטחי חוץ ושטחים מיוערים ועוד כ -5,000 מ”ר של בניינים.
במקום סיורים מודרכים על ידי מדריכים, הפותחים את הסיור בברכה “ברוכים הבאים לארץ ההתנגדות, הטוהר והג’יהאד”. המדריכים מדגישים כי החיזבאללה הם המגינה הבלעדית של לבנון בפני ישראל ואחראית לנסיגה הישראלית, שמונה עשרה שנה לאחר הפלישה השנייה של ישראל ללבנון בשנת 1982. הם מציגים את מעורבותו של חיזבאללה כהגנתית: “אם הישראלים לא יתקפו אותנו, אנחנו לא נתקוף אותם. אנחנו לא טרוריסטים, אנחנו אנשים שלווים מאוד ויש לנו את הזכות לחיות כמו כל המדינות האחרות.”
לאחר מכן מוצג למבקרים סרט וידאו עם נאום מברך של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה: “אנו מקווים שמרכז הג’יהאד התיירותי הזה, יהיה צעד ראשון לשימור ההיסטוריה של ההתנגדות והגבורה שלנו”. סרט נוסף מוצג למבקרים, על הסכסוך הישראלי-לבנוני, שמסתיים בנאום של נסראללה ובהצהרה מפוכחת ש”ישראל קרסה”.

 

החלק המרכזי של המוזיאון, הוא “התהום” – בור ענק מלא במגוון כלי רכב שנטען כי הם שייכים לחיל האוויר הישראלי, מג’יפים חבוטים, שריד מטנק מרכבה המפואר ועד לשרידי מסוק של חיל האוויר. לצד התהום, תערוכה המורכבת מכלי רכב משוריינים וכלי נשק שהשאיר אחריו הצבא הישראלי. בשלט נכתב “זוהי אמנות נוף המסמלת את תבוסתה של הישות ציונית”.
ביער שמסביב, מוצגות תצוגות של לוחמים בהרים ומסתתרים במנהרות. המבקרים יכולים לראות בונקרים ולעבור במנהרה באורך 200 מטר, ששימשה במהלך מלחמת 2006. הבונקר מכיל מיטות, כלי מטבח, גנרטורים חשמליים, משרד המצויד בטלפונים, מכשירי קשר ומחשבים.
תערוכה נוספת בשם “גבעת חללים”, מציגה גן מעוטר ברובים ובטילים, המוקדש לשהידים הקדושים של הארגון שנהרגו בלחימה נגד ישראל.
חיזבאללה מתכנן להרחיב את מתקני המבקרים בפארק עם בריכות שחייה, מכוני ספא, גני שעשועים, בתי מלון ואזורי קמפינג, כך שאנשים “יוכלו להגיע לכאן ולבלות בחופשותיהם”, בעוד הם מציינים בנשימה אחת, כי תושבי דרום לבנון נשללו מבילוי כזה במשך עשרות שנים. יש גם תוכניות לרכבל שיחבר את הפארק והעיר מלטה, עם העיירה סוחוד הסמוכה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*