בלב עיר הסרטים הוליווד, בשדרות וילשיר שבשכונת Miracle Mile, נפתח השנה מוזיאון האקדמיה לקולנוע. מנהל המוזיאון קרי ברוגר רצה ליצור חלל שבו הקהל מרגיש שהוא נכנס לתוך סרט קולנוע והאדריכל רנצו פיאנו עיצב בניין עתידני, המחובר לבניין ישן משנות ה-30. על פני 50,000 מטרים רבועים, משתרעים תאטרון, פיאצה חיצונית ומסטודיו לחינוך אינטראקטיבי.

 

בטקס פרסי האוסקר ה-92, הכריז טום הנקס, יו”ר האקדמיה לקולנוע, כי המוזיאון יפתח סוף סוף בדצמבר 2020. המוזיאון שאמור היה להיפתח בשנת 2017, יפתח לאחר עיכובים מרובים, לקראת טקס האוסקר ה-93 שיערך בו. עלות הקמתו תוכננה ל-250 מיליון דולר והגיעה ללפחות 450 מיליון דולר. רוברט א. איגר, מנכ”ל דיסני, פיקח על קמפיין גיוס כספים וכן הנפיקו אג”ח בהיקף של 100 מיליון דולר, כל זה למימון הפרויקט. המוזיאון בן 6 הקומות, אמור למשוך אליו כמיליון מבקרים מדי שנה, בין היתר בתאטרון שנמצא בתוך המבנה הכדורי שתכנן רנזו פיאנו.
המוזיאון יציג את כוחו והשפעתו של הקולנוע, יציע מבט לאחורי הקלעים ויראה כיצד יוצרים סרטים את מידת ההשפעה התרבותית הגדולה שלהם. את חנוכת המוזיאון תלווה תערוכה בשטח של 30,000 מ”ר, המתחקה אחר ההיסטוריה האמנותית והמדעית של הקולנוע, החל מסוף המאה ה-18 בצרפת, הבמאיות הראשונות, הסרט האילם, הקולנוע הסובייטי והקולנוע ההודי, בין שאר הנושאים. במוזיאון יוצגו גם תערוכות מתחלפות, החל ברטרוספקטיבה על הייאו מיאזאקי והאנימציה היפנית.
כיפת המוזיאון עשויה מ-1,500 לוחות זכוכית שטוחים, העוטפים קונסטרוקציית פלדה ובטון מזוין. כיפת הזכוכית מאפשרת ליהנות מנוף הרי הוליווד. בניין האקדמיה הישן ישנה את שמו לבניין סבן, על שם הפילנתרופים שריל וחיים סבן, שתרמו לפרויקט 50 מיליון דולר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*