מעבדת מדיה חדשנית שתיפתח בשנקר תתמקד בקשר בין האדם לטכנולוגיה ובמשחקי מחשב חדשנים

 

שנקר רמת גן-צילום יחצ

 

איך מנהלים שיחה עם רובוטים? איך שולחן יכול להשפיע על השיחה סביבו, ובאיזה אופן יכולים משחקי מחשב לשפר את האנושות? מכללת שנקר נכנסת לעידן של טכנולוגיות הדור הבא, חוויות בין אדם למכונה ויצירתיות חוצה גבולות במעבדת מדיה חדשנית.
מעבדת המדיה תרכז פעילות מחקרית, לימודית ומעשית אינטר-דיסציפלינרית, בשיתוף חוקרים, מרצים וסטודנטים ממחלקות העיצוב, האמנות וההנדסה של המכללה. במסגרת המעבדה ע”ש כדר יפעלו שני מרכזים: מרכז לעיצוב וטכנולוגיה ומרכז משחקים, כל אחד מהם יציע – בנפרד וביחד – הזדמנות לפיתוח פרויקטים, מיזמים ושיתופי פעולה במרחב שבין האדם לטכנולוגיה, בין הפיזי לדיגיטלי ובין קוד לרגש. המרכז לעיצוב וטכנולוגיה ע”ש כדר יעסוק במחקר ופעולה בתחום של עיצוב אינטראקציה והדיאלוג שנוצר בין אנשים לבין טכנולוגיה ובין אנשים לאנשים דרך טכנולוגיה.
באמצעות הכלים החדשניים שיעמדו לרשות הסגל והסטודנטים, הם יוכלו לבנות במהירות אבות טיפוס עובדים ולבחון באמצעותם פתרונות לסוגיות מחקריות ומעשיות. אלו יבוצעו בשיתוף גופי המחקר והיזמות של שנקר, אנשי הסגל האקדמי ובחיבור עם מוסדות תרבות, חברה ותעשייה מובילים בארץ ובעולם.
בראש המכון עומדת מיכל רינות – חוקרת ויוצרת בתחום של עיצוב אינטראקציה וחברת סגל בכירה בפקולטה לעיצוב ע”ש עזריאלי בשנקר. בשנת 2008 הקימה את המעבדה הראשונה בארץ לעיצוב אינטראקציה במכון הטכנולוגי חולון ועמדה בראשה עד 2015.
מרכז המשחקים על שם כדר הוקם במטרה לחזק ולחקור את היחסים בין משחק, הנאה ולמידה ולעודד את פיתוחם של משחקים בעלי זיקה חברתית ואמנותית. המרכז מציע תכניות לימודים וקורסי הכשרה בתחומי הפיתוח ועיצוב של מדיה משחקית ומשמש בית לניסוי ולמחקר של הדרכים השונות בהן משחקים מעצבים ומעוצבים על יד החברה והתרבות בת זמננו. לאחרונה, יצא לדרך שיתוף פעולה בינלאומי עם MIT במסגרתו התקיימה חממת משחקים בהשתתפות סטודנטים משני המוסדות.
בראש המרכז עומדת ד”ר ורד פנואלי, שהקימה ומובילה את התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב במחלקה ללימודי חוץ ולימודי המשך של שנקר. ד”ר פנואלי היא מנהלת עיצוב, מרצה וחוקרת תרבות בעלת ניסיון רב בתחום הדיגיטלי.

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*