מוזיאון חדש ביפן - מוזיאון האסלה (toilet), נפתח בימים אלה בעיר Kitakyushu, ביפן.

 

את המוזיאון מממנת ומפעילה ענקית האסלות היפנית TOTO, חברה שיצרה מהפכה בתפוצת האסלות המתוחכמות בכל בית יפני ומכנים אותה “אפל של השירותים-טק”. יפן ידועה ברחבי העולם במושבי האסלה שלה, הניחנים בידע טכני ומציעים סילוני מים, מכסים אוטומטיים, מטהרים, בקרות טמפרטורה, ושירותים אחרים. 76% ממשקי הבית היפנים מכילים מושבי אסלה אלקטרוניים.

המבקרים במוזיאון יוכלו לצאת לטיול אחורה בזמן ולחזות בחדרי שירותים מתקופות שונות, במאה האחרונה. TOTO תציג במוזיאון את אסלת הבידה הראשונה שלה משנת 1914 וגם את המילה האחרונה בתחום האסלות, המפיצה ניחוח ריחני טבעי ומזליפה סילוני מים מקלחים. הכניסה למוזיאון חופשית.

 

9982742145_a5aa7dff81_k.jpg__800x600_q85_crop

 

יפן מייצרת את אסלות השרותים המתקדמות בעולם. את מוזיאון אסלת השרותים, פתחה יצרנית האסלות הגדולה ביפן, TOTO, בדרום יפן. המוזיאון מביא את ההיסטוריה של אסלות השרותים, מאסלות החרסינה הארכאיות ועד לחשמליות המצוידות במיטב הטכנולוגיה, לרבות תאורת לד אוטומטית.

במוזיאון אף מוצג אופנוע מיוחד נושא אסלה, בו השתמשה החברה בתחילת דרכה, בכדי להפיץ את בשורת האסלות הירוקות שלה, בין תושבי הכפרים ביפן. עוד אסלה היסטורית שתוכלו לראות שם, היא האסלה אשר שימשה את גנרל מקארתור דגלאס, ראש צבא ארה”ב, בזמן כיבוש יפן על ידי ארה”ב אחרי מלחמת העולם השנייה.


בחנות המזכרות של המוזיאון, תוכלו לרכוש מזכרות שונות הקשורות לחדרי השרותים, כמו למשל עשרות סוגים של נייר טואלט צבעוני, מצוייר או מעוצב.


בהקמת המוזיאון שנפתח לפני שנתיים, השקיעה TOTO כ-61 מיליון דולר והפופולריות העצומה שלו, מראה עד כמה הנושא מושרש עמוק בתרבות היפנית. פופולריות שהיצרנית נהנית ממנה כמובן.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית חדשות
+כתבות מומלצות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
חדשות
באי הקטן הזה ביפן, אנשים חיים מעל 100. הנה איך.
גבר אוקינאווי ממוצע חי 80 שנה ונשים 86 (זה בערך 6 שנים יותר מהממוצע
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
חדשות
שלוש שותפות חדשות במשרד ישר אדריכלים
  השותפות החדשות: רוני שימל, דנה לאונר, שירלי אדיב. העמיתות (אסוסייט): מיכל אורן, עדי
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
חדשות
תלמידים יצרו הצללה סרוגה מרהיבה ובת קיימא, בספרד
ההצללה עשויה מבד ממוחזר והיא משתרעת על שטח של 500 מ”ר. הפרויקט נוצר לאחר שהמחלקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*