במקדש Karni Mata Temple בדסנווק, 30 ק"מ מביקנר בהודו, מתגוררות למעלה מ-20,000 חולדות, אשר מאמינים הודים המפעילים את המקדש, סוגדים להן. עבורם אלה חיות קדושות, הנקראות "קבאס" ומאמינים רבים מגיעים לשם ממרחקים, כדי לחלוק להן כבוד.

 

החולדות ממלאות את המקדש, מסתובבות חופשי בכל פינותיו בהמוניהן והמבקרים חייבים לנקוט בזהירות רבה שלא לדרוך על אחת מהן, שכן האחראי למות חולדה צריך לשלם על כך ביוקר – על ידי מתן פיצוי למקדש בצורת עכברוש העשוי מזהב מלא.
בחצר המקדש ממוקמים עזרים, כגון כבלים, בכדי להגן על החולדות מפני עופות דורסים וטורפים אחרים. נזירים שגרים עם משפחותיהם במקדש בקביעות, מאכילים את החולדות ומנקים את צואתם.
האגדה מספרת, שקרני מאטה, מטריארך מיסטי מהמאה ה -14, היה גלגול של דורגה, אלת הכוח והניצחון. בשלב מסוים במהלך חייו, נפטר ילד של אחד מבני משפחתו. הוא ניסה להחזיר את הילד לחיים וחתם על עסקה עם יאמה, אל המוות: מאותו רגע ואילך, כל בני השבט שלו ייוולדו מחדש כחולדות. בהינדואיזם, המוות מסמן את סיומו של פרק אחד ואת תחילתו של פרק חדש, בדרך לאחדותה הסופית של הנשמה עם היקום. מעגל חיים ומוות זה מכונה סמסרה והחולדות נחשבות לכן כצאצאיו של קרני מטה.
אכילת אוכל שכורסם על ידי החולדות נחשב כמביא ברכה. למרבה ההפתעה, לא פרצה במקום אף פעם מגיפה. לעומת זאת, החולדות עצמן סובלות ממחלות שונות, כמו הפרעות בקיבה וסוכרת, בזכות התזונה הלא בריאה שמעטירים עליהם, כמו ממתקים וחלב.

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מהעולם
+כתבות מומלצות
הבלוג של ורדית חרצית
מהעולם
הבלוג של ורדית חרצית
 
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
מהעולם
החברות המופלאה בין כלב וחתול ומסעותיהם בעולם
לחשבון האינסטגרם שלהם יש יותר מ-1.5 מיליון עוקבים. המשותף לשני החברים בעלי ארבע הרגליים
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
מהעולם
היפנים מייצרים עץ בטכניקת daisugi – מבלי לכרות עצים, כבר 700 שנה
  לטכניקת daisugi קווי דמיון משותפים לזו של הבונסאי – אמנות יפנית בת אלף

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*